صبح صادق >>  جبهه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۱۲
در مراسم پاسداشت روز خبرنگار مطرح شد

خبرنگار انقلابی در خط مقدم مبارزه

هفدهم مرداد ماه سال 1377، خبرنگار محمود صارمی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند[...]
هفدهم مرداد ماه سال 1377، خبرنگار محمود صارمی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را روز «خبرنگار» نامگذاری کرد. به پاسداشت یاد و خاطره این شهید و گرامیداشت مقام خبرنگار، مجموعه فرهنگی ـ رسانه ای صبا جلسه‌ای را با حضور سردار دکتر یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه، سرهنگ پاسدار دکتر عزیز غضنفری جانشین معاونت سیاسی و دست اندرکاران هفته‌نامه صبح صادق، پایگاه بصیرت، مکتوبات خبری و تحلیلی، شبکه داخلی، بخش چند رسانه ای و فضای مجازی معاونت سیاسی برگزار کرد.
 
مهد تربیت جهادگران رسانه‌ای
در ابتدای این مراسم علی حیدری، سردبیر هفته‌نامه صبح صادق نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت روز خبرنگار و تقارن با مفهوم آن با روز عاشورای حسینی گفت:«عاشورا و کربلا رسانه ماندگار در تاریخ شیعه هستند که پس از گذشت 1400 سال روایت مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم در آنها ساری و جاری است.» وی در ادامه با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم، نشست صمیمی بین خبرنگاران و مسئولان معاونت سیاسی است، خاطرنشان کرد: «هفته نامه صبح صادق در بیش از دو دهه که از انتشار آن می گذرد، مهد شکوفایی و رشد خبرنگاران و رزنامه نگارانی بوده که هریک در سنگری از سنگرهای فرهنگی انقلاب مشغول جهاد هستند.»
سردبیر هفته‌نامه صبح صادق، خبرنگاران و نویسندگان و دست اندرکاران خبر و تحلیل در معاونت سیاسی را نیروهای زبده و انقلابی و دارای روحیه جهادی دانست و خاطرنشان کرد:«تلاش ها و مجاهدت های همکاران عزیز ما در بخش های مختلف معاونت سیاسی موجب شده علیرغم محدودیت ها بتوانیم گام های محکمی در راستای جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی برداریم.»
 
خبرنگاران حق را از باطل جدا می‌کنند
در ادامه سه نفر از دبیران هفته‌نامه به بیان دیدگاههای خود پرداختند؛ سیدحسین خاتمی‌خوانساری، دبیر گروه معارف، میثم مهرپور، دبیر گروه اقتصاد و اکبر معصومی مسئول پایگاه بصیرت. حجت‌الاسلام خاتمی‌خوانساری با اشاره به آیاتی از سوره حجرات، گفت: «وقتی قرآن می‌گوید: «إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا»، اگر فاسقی(شخصی که علناً گناه می‌کند) برای شما خبری آورد، ابتدا تحقیق کنید، امروز این تحقیق، تبیین و روشن‌سازی اخبار به دست خبرنگاران انجام می‌گیرد. بنابراین این خبرنگاران هستند که حق را از باطل جدا و مردم را از جهالت دور می‌کنند. این نعمت بزرگ و رسالت سنگینی است که بر دوش خبرنگاران قرار دارد.» در ادامه میثم مهرپور دو نکته از خصوصیات هفته‌نامه ‌صبح صادق را بیان کرد و اظهار داشت: «اعتبار بالا و حساس این رسانه به دلیل این است که از نهاد مقدس سپاه سرچشمه می‌گیرد. همچنین با اینکه هفته‌نامه یک رسانه درون‌سازمانی است، اما انتشار منظم و دقت در محتوای این نشریه، هفته‌نامه را نسبت به رسانه‌های برون‌سازمانی امتیاز می‎بخشد.» در پایان این بخش آقای معصومی با اشاره به  اهمیت سرعت انتشار اخبار در جهان امروز، گفت: «یکی از امتیازهای رسانه‌های معاونت سیاسی سپاه حضور بهنگام در بزنگاه‌های سیاسی و اجتماعی است.» 
 
خبرنگاران میدان‌داران جهاد تبیین
در این نشست سردار جوانی ضمن تشکر از قلم ‌به دستانی که با ذوق و سلیقه و نگاه عمیق خود در مقابل شبهه‌های دشمن ایستاده‌اند، تصریح کرد: «جامعه توحید محور دشمن دارد. هر کس در هر جا و در هر زمانی مقابل این دشمن بایستد، مجاهد است. جهاد هر کس به اقتضای شرایط اوست؛ از همین رو جهاد خبرنگار، جهاد تبیین است. آن نکته‌ای که حضرت آقا درباره جهاد امروز ما یعنی جهاد تبیین فرمودند، به همین جهاد اشاره دارد.» وی افزود: «کسانی که در این جامعه صیانت فکری می‌کنند، با توطئه‌های دشمن مبارزه قلمی می‌کنند، نقشه‌های شوم دشمن را افشا می‌کنند، شبهه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دشمن را تبیین می‌کنند، به حتم مورد هجوم دشمنان قرار خواهند گرفت؛ اما بدانند که این هجمه‌ها خود گواه مسیر درست جهاد است.» معاون سیاسی سپاه گفت: «پایداران مسیر جهاد تبیین که امروزه سردمدارشان خبرنگاران هستند، پاداش بزرگی را کسب خواهند کرد. این افراد قطعاً جزء اولیای خدا هستند. به شرطی که در این راه فقط به دنبال آب و نان نباشند. کسی که از حق و دین دفاع می‌کند، جهاد کرده است.»  سردار جوانی خاطرنشان کرد: «مبارزه با دشمن گاهی در کارزار است و گاهی در میادین فکری و عقیدتی. امروزه تمرکز راهبردی دشمن در جنگ در روایت‌هاست؛ لذا اگر خبرنگار دغدغه‌ای را درست روایت کند، به گونه‌ای که دشمن نتواند از روایت سوء‌استفاده کند و راه را برای دشمن مسدود کند، در این صورت این خبرنگار در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار دارد.» مدیر مسئول هفته‌نامه صبح‌ صادق با تکیه بر کلام امام علی(ع)، یکی از اقسام جهاد را مبارزه با زبان دانست و اضافه کرد: «رمان، داستان، خبرنگاری، مقاله‌نویسی و کتاب‌های علمی می‌تواند در قالب مبارزه و جهاد با زبان قرار بگیرند. هر یک از این موارد اگر با نیت و نگاه دینی و اسلامی و بنابر دغدغه دفاع از مظلوم و مبارزه با دشمن شکل بگیرد، یک جهاد به شمار می‌آید.» سردار جوانی با توجه به 22 سال خدمت صادقانه هفته‌نامه صبح‌صادق به مشکلات این راه اشاره کرد و توضیح داد: «ثبات قدم و پشتکار هفته‌نامه صبح‌صادق را تا به اینجا کشانده است. در ابتدای راه سختی و مشکلات زیادی به دوش کشیدیم و آنچه ما را به این قله رساند، توکل و ثبات قدم همکاران نشریه بود.» مدیر مسئول هفته‌نامه صبح‌صادق تأکید کرد: «دشمن به جنگ روایت‌ها رو آورده است؛ چون دیگر برگ برنده‌ای در مبارزات موشکی و جنگی ندارد. آنها می‌خواهند از طریق انحرافات فکری، نوجوانان و جوانان را به سمت خود هدایت کنند، اما به یقین در این راه نیز شکست خواهند خورد.»
در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از دست اندرکاران رسانه ای معاونت سیاسی قدردانی شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات