صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۱۳

پشتیبان ولایت

‏محمدامین عزیزم! شاید خیلی‌ها بیشتر از من با تو بوده‌اند و رفاقت داشته‌اند؛ ولی یادت می‌آید گاهی به دیدار‌های عمومی حضرت آقا مشرف می‌شدم[...]
‏محمدامین عزیزم! شاید خیلی‌ها بیشتر از من با تو بوده‌اند و رفاقت داشته‌اند؛ ولی یادت می‌آید گاهی به دیدار‌های عمومی حضرت آقا مشرف می‌شدم و مرا بعداً می‌دیدی، با کنایه می‌گفتی: «حجت! کارت اضافه دیدار آقا داری خبر کن دلم تنگ دیدار آقاست.»
یادت می‌آید چند ماه قبل از شهادتت، ۱۹ دی ماه روزی که مردم قم طبق سنت هر ساله مشرف می‌شوند دیدار حضرت آقا، من را دیدی و از قضا من آن موقع یک کارت اضافه داشتم و دو نفری رفتیم دیدار حضرت‌شان؟ یادت می‌آید در مسیر، از سختی‌های جنگ سوریه برایم می‌گفتی و می‌گفتی زیاد طول نمی‌کشد که شهید شوی و من به شوخی ‌گفتم شهادت لیاقت می‌خواهد و تو حالا حالا کار داری؟! اما اگه شهید شدی یادت نرود که من آوردمت دیدار آقا و به گردنت حق دارم. پس شفاعتم را بکن. تو هم با خنده گفتی: «دعا کن شهید شوم، حالا بعدش فکر می‌کنم که شفاعتت را بکنم یا نکنم.» حالا همان روز است! عجب دیداری بود و انگار دنیا را بهت دادند، وقتی نگاهت به حضرت آقا افتاد. من به دقت به صورت زیبایت نگاه می‌کردم که محو جمال ایشان شده بودی. چند ماه بعد از آن دیدار بود که در سوریه به شهادت رسیدی. وقتی بعد از شهادتت وصیت‌نامه‌ات را خواندم، تازه فهمیدم چه عشقی به حضرت آقا داشتی. در قسمتی از وصیت‌نامه‌ات نوشته بودی: «خدمت مردم شریف ایران عرض می‌کنم آتش‌افروز فتنه و اعوان ‌و انصارش خائن به انقلاب هستند و اگر کسی ذره‌ای ارادت به این اشخاص را دارد، زیر تابوت مرا نگیرد. به تمام برادران عرض می‌کنم حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای(حفظه‌الله علیه) ولی امر تمام مسلمین جهان است. اگر کسی می‌خواهد بداند تابع و مرید شهدا است باید مطیع این سید بزرگوار باشد. من از این دنیا با همه زیبایی‌اش می‌روم و همه آرزوهایم را رها می‌کنم، اما به ولایت و حقانیت علی ابن ابی‌طالب و خداوندی خدا یقه‌تان را می‌گیرم، اگر امام خامنه‌ای را تنها بگذارید.
دل‌نوشته حجه‌الاسلام حجت احسان‌بخش
 از دوستان شهید محمدامین کریمیان
 
شهید محمدامین کریمیان سال ۱۳۷۳ در روستای حاجی کلا بهنمیر بابلسر چشم به جهان گشود. این شهید در دوران تحصیل متوسطه به قم رفت و شروع به یادگیری دروس حوزوی و طلبگی در قم کرد. وی پس از شروع جنگ در سوریه همراه با رزمندگان فاطمیون خود را به جبهه دفاع از حریم اسلام در سوریه رساند و در نهایت در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۵ زمانی که ۲۲ سال داشت، در حلب به شهادت رسید. پیکر مطهر این روحانی جوان پس از شش سال تفحص شد و در محرم امسال در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات