صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۱۴
گزارش صبح صادق از حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه در منزل سردار شهید حاج‌حسین همدانی

تقوای نظامی، سیاسی و اجتماعی شهید همدانی درس‌آموز است

برای این دیدار لحظه‌شماری می‌کردم. توفیق بزرگی بود، حاج حسین همدانی را می‌شناختم و خیلی به او ارادت داشتم، مرد اخلاق بود[...]
پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان
برای این دیدار لحظه‌شماری می‌کردم. توفیق بزرگی بود، حاج حسین همدانی را می‌شناختم و خیلی به او ارادت داشتم، مرد اخلاق بود. عصر روز یکشنبه قرار دیدار بود و با همکاران وارد منزل شهید شدیم.
با ورود به خانه شهید همدانی، پسر ارشد شهید حاج حسین از ما استقبال کرد؛ مهیای آمدن نماینده ولی‌فقیه در سپاه و هیئت همراه شدیم. نوه‌های سردار همدانی در خانه بازی می کردند که همسر شهید هم به استقبال ما آمد.
اندکی بعد نماینده ولی‌فقیه در سپاه از راه رسید. همراه حاج‌آقای حاجی‌صادقی، جانشینش حاج آقا طیبی‌فر و سردار فرجیان‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و سردار امیری، مسئول دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه وارد شدند.
حاج آقا باب صحبت را با نوه شهید همدانی باز کرد و گفت: شما بابا بزرگ رو یادت هست؟ او هم گفت بله، با هم تفنگ بازی می‌کردیم. حاج آقا هم گفت منم تفنگ بازی بابا بزرگ رو دیدم، خیلی فرق هست بین تفنگ بازی که با شما می کرد، با اون چیزی که من توی جبهه‌ها دیدم...
ناخودآگاه وقتی نوه حاج‌حسین گفت با من تفنگ‌بازی می‌کرد، در ذهنم واژه چریک پیر شکل گرفت و آرام به زبانم آمد. حبیب حرم و بزرگ‌ترین سردار سپاه از نظر سن و استاد مسلم جنگ‌های نامنظم وقتی که با خاطره تفنگ بازی با نوه همراه می‌شود، خود به خود واژه‌سازی می‌کند؛ «چریک پیر» و حبیب‌بن‌مظاهر سپاه. 
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اصل بحث را شروع کرد. وی خطاب به پسر و همسر شهید گفت: «محرم ۱۴۰۱ با شکوفایی و برجسته شدن نام و شهادت حاج حسین همدانی در موسم عاشورای حسینی، انگار که او دوباره شهید شد و با اراده و خواست خدا نام، یاد، آرمان و شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی بار دیگر در ماه محرم و موسم عاشورای حسینی برجسته شد و سر زبان‌ها افتاد.»
حاج آقا با اشاره به هتاکی یکی از سران فتنه گفت: «این هتاکی در صحنه‌ای معکوس فرصتی را فراهم آورد تا جامعه و نسل جوان کشور با شخصیت و نقش‌آفرینی‌های سردار شهید همدانی در دفاع از انقلاب نظام و میهن اسلامی بیشتر آشنا شوند؛ چون شهید همدانی هم در دفاع مقدس و هم در فتنه داخلی و خارجی شهید شد و شهادت او فرصت گشودن کارنامه سراسر جهاد و حماسه او را در جامعه مهیا کرد. جسارت و گستاخی اخیر نیز شرایطی برای تبیین ابعاد و زوایای شخصیتی این مجاهد بزرگ بود. هجمه به شهید همدانی و ولایت با هم همراه بود و این نشان از جایگاه رفیع و بلند او در معرفت و بصیرت نسبت به ولایت فقیه است. کسانی که کینه او را در دل دارند، به ولایت و رهبری نیز حمله می‌کنند.»
حاج آقا در ادامه با بیان اینکه امسال در مراسم‌های محرم تقریبا جایی نبود که یاد و نام شهید همدانی در آن نباشد، خطاب به خانواده شهید همدانی گفت: «زنده شدن تفکر، اندیشه و صفات بارز اخلاقی و سیره و سیرت انقلابی و جهادی شهید حاج‌حسین همدانی در ماجرای اخیر در سطح جامعه، از وقایع الهام‌بخش و آموزنده‌ای است که دوستان و دشمنان باید از آن عبرت بگیرند.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه، بصیرت و تقوا را از ویژگی‌های ممتاز و ملموس سردار شهید همدانی بیان کرد و گفت: «تقوای نظامی، سیاسی و اجتماعی او درس آموز و زبان‌زد و بین فرماندهان سپاه بارز و مثال‌زدنی بود.» در ادامه حاج‌آقای حاجی‌صادقی و طیبی‌فر هم از آخرین دیدار خود با حاج حسین همدانی گفتند. حاج‌آقای حاجی‌صادقی ظاهرا دو روز قبل از شهادت وی را دیده بود و ماجرا را چنین روایت کرد: «شهید همدانی تماس گرفت و گفت می‌خوام بیام و شما را ببینم، و من گفتم شما چندین بار آمدید، این دفعه خودم می‌آیم خدمت شما. رفتم و بحث‌های مهمی شد و قرار شد یکسری کارها را بعد از آمدن ایشان از سفر سوریه پیگیری کنیم؛ اما چهره ایشان خیلی نورانی و بشاش بود و رفت و دیگر توفیق نشد.»
در ادامه نماینده ولی‌فقیه گفت: «در شورای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه یک بار حاج حسین را دعوت کردیم و او گزارش مفصلی از وضعیت سوریه داد. من آن موقع جانشین بود. مطالبی که ایشان گفت مهم و اساسی بود. در رابطه با اینکه این جماعت (داعش) با اعتقاد آمده‌اند و می‌جنگند و با نابودی اینها این تفکر نابود نمی‌شود و باید کار فرهنگی و تبلیغی کرد، خود شهید همدانی خیلی برای مردم و ارتش سوریه کار فرهنگی انجام داد و کلاً آنجا را متحول کرد. یکی از بدترین چیزهایی که او تعریف کرد، ماجرای نوجوان 17 ساله داعشی بود که اعتراض داشت چرا من را از خوردن ناهار کنار پیامبر برای امروز ظهر محروم کردید؟ اعتقاد داشت با کشتن و سر بریدن شیعه به بهشت می‌رود. خیلی روی این آدم‌ها کار فکری و اعتقادی کرده بودند که چنین سخت روی اعتقادات تکفیری خود تأکید داشتند.» 
در پایان حاج آقا از سردار امیری خواست تا پیگیر نکاتی باشد که سردار شهید همدانی در جلسه شورای نمایندگی گفته بود و تأکید کرد که باید روی این موضوع واقعا کار شود. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات