صبح صادق >>  دیدگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۹۵۲۱
در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات معاونت سیاسی سپاه تاکید شد

احساس در سنگر بودن ضروری است

مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات معاونت سیاسی سپاه با حضور سردار جوانی در مرکز فرهنگی‌ـ رسانه‌ای صبا برگزار شد[...]
پایگاه بصیرت / صبح صادق

مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات معاونت سیاسی سپاه با حضور سردار جوانی در مرکز فرهنگی‌ـ رسانه‌ای صبا برگزار شد.
به گزارش صبح صادق، سردار دکتر یدالله جوانی در سخنانی در این مراسم گفت: «جهاد تبیین سخت‌ترین جهاد است. بنده در مناطق جنگی بودم که این حرف را می‌زنم. چون جهاد تبیین مثل جنگ نیست که همه بیایند. در اینجا باید با نزدیکان، دوستان و افرادی که تحت تأثیر شبهات قرار گرفته‌اند، بحث بکنید. پاسخ به این شبهات مبنایی و فکری است که انگیزه و حرکت ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل باید دائماً به سلاح علم و عمل مسلح بود که این کار جهاد تبیین را سخت‌تر از هر جهادی می‌کند.»
معاون سیاسی سپاه خطاب به کارکنان مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی افزود: «به کارهای تبیینی خودتان افتخار کنید. شاید کارهای‌تان برای خودتان عادی شده باشد، اما بازخورد مطالب و فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، مورد اقبال مخاطبان در سطح کشور است. شما ببینید که این فیلم‌ها و مطالب به مراکز، مساجد و پایگاه‌های کوچک در شهرستان‌ها و روستاهای دور از تهران می‌رسد و استفاده می‌شود. بنابراین سعی کنید کارهای‌تان را با نیت و اخلاص انجام بدهید.»
سردار جوانی ضمن معرفی علی حیدری به عنوان مسئول مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی، از زحمات فرهاد مهدوی در دوره ۵ ساله مسئولیت این مرکز قدردانی کرد. وی جابه‌جایی‌ مسئولیت‌ها را زمینه ترقی افراد خواند و گفت: «جابه‌جایی در تمامی سازمان‌ها امری طبیعی است و سبب ارتقای افراد می‌شود. آقای فرهاد مهدوی، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی کارهایی که انجام داده، الحمدلله رو به جلو بوده؛ تلاش‌های وی چه در کمیت و چه کیفیت به خوبی گواه این مطلب است. ایشان با کمبودها و محدودیت‌های موجود در بودجه و نیرو، کار سختی را پیش بردند. این حجم از فعالیت‌ با این تعداد نیرو و این مقدار هزینه پیش می‌رفت؛ در حالی که در خیلی از رسانه‌ها با چند برابر پول و سرمایه انجام می‌شود. این نشان می‌دهد آن قوه‌ای که این فعالیت‌ها را در اینجا جلو می‌برد، حرکت‌های جهادی است.» معاون سیاسی سپاه درباره مسئول جدید مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی هم گفت: «آقای حیدری، سردبیر هفته‌نامه صبح ‌صادق که از این پس مسئولیت مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی را نیز برعهده خواهند داشت، آشنا به این مجموعه و از افرادی است که از ابتدا پیوند ناگسستنی با معاونت سیاسی و هفته‌نامه صبح‌ صادق دارند. این مطلب در سابقه ایشان به خوبی مشهود است. آقای حیدری از افراد باانگیزه، باتجربه، عالم در کار رسانه‌ای و دارای شناخت خوب از فضای سیاسی است و همه اینها سبب شد که پیشنهاد بیشتر دوستان به سمت ایشان باشد. درخواستی که از دوستان دارم، این است که همان همکاری را که از قبل داشتند، من بعد هم با همان شدت و قدرت و با همان نیت الهی و بدون توقف داشته باشند.» در ادامه فرهاد مهدوی در خصوص نحوه عملکرد خود در مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی اذعان داشت: «فصل‌الخطاب کارهای ما تبیین تدابیر رهبر معظم انقلاب بود. در تمام کارها سعی می‌کردیم هر مطلبی را به صحبت‌های حضرت آقا گره بزنیم. در این سال‌ها تمام سعی ما در این مجموعه امیدآفرینی، دشمن‌شناسی و نشان دادن دستان آهنین دشمن بود. تمام تلاش‌مان این بود که با سرعت جواب شبهات را بدهیم.» وی افزود: «در راستای مقابله با سستی و از خودباختگی به نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی روی آورده بودیم. می‌دانستیم که انتقاد به کارگزاران هست؛ اما ضعف و سستی و خودباختگی در انقلاب راه ندارد. الحمدلله با این حجم از تولیدات در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی در انتقادات‌مان آبروی کسی را نبرده‌ایم. در این مجموعه قاعده ما بر مبنای سرعت، دقت و فرمانبرداری از رهبری بود.»
همچنین علی حیدری با اشاره به روز صنعت دفاعی با ذکر خاطره‌ای گفت: «کار ما در حوزه رسانه، فرهنگ و تبیین یک نوع کار دفاعی است. در سال 1382 مصاحبه‌ای با سردار شهید سعید سلیمانی (که در جریان سقوط هواپیما و همراه سردار حاج احمد کاظمی به شهادت رسید) داشتم. آن زمان ایشان معاون قرارگاه ثارالله بودند. بعدازظهر بود و خارج از ساعت کاری. آن زمان لباس جدید سپاه هم تازه رونمایی شده بود. ایشان در آن بعدازظهر با لباس سبز قدیم سپاه و پوتین در اتاق‌شان بودند. حرف‌های خوبی زدند. از مسائل امنیتی و نظامی تا فعالیت‌های ورزشی و... که داشتند و رابطه دوستانه با فرزندان‌شان. مصاحبه جالبی هم از کار درآمد. برای تیتر مصاحبه به یاد جمله حضرت آقا افتادم که شایسته این خبر بود؛ «دفاع دائمی و احساس در سنگر بودن ضروری است». لذا معتقدم این جمله رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه فعالیت‌های همه ما باشد.»
حیدری در پایان اظهار داشت: «به حول و قوه الهی تلاش خواهیم کرد تا بیش از پیش از ظرفیت‌های داخلی و مجموعه‌ها و نیروهای حرفه‌ای در حوزه‌های رسانه‌ای بهره بگیریم و با مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تعامل بیشتری داشته باشیم. بازنگاه به تولیدات مرکز در حوزه‌های مختلف مکتوب، دیداری و شنیداری و فضای مجازی از دیگر موضوعاتی است که با توجه به تغییر و تحول و نوشوندگی لحظه به لحظه در عرصه ارتباطات و رسانه، نیازمند توجه است و برای روزآمدی و اثرگذاری بیشتر تولیدات باید به این مهم، به صورت ویژه بپردازیم.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات