صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۶۸۸

دولت احیای امید

به نظر من مهم‌ترین توفیق این دولت زنده کردن امید و اعتماد در مردم است، مجموع عملکرد دولت چه شخص رئیس‌جمهور محترم، چه مسئولان در بخش‌های مختلف به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است، مشغول کار است، دارد تلاش می‌کند و برای آنها خدمت می‌کند، خدمت‌رسانی می‌خواهد بکند. این [کار] امید مردم را اعتماد مردم را تا حدود زیادی احیا کرد.
 
یک توفیق دیگری که شما پیدا کردید این سفرهای استانی است. این خیلی حادثه‌ درخشان و مهمی است. اینکه سی‌ویک سفر در یازده ماه انجام بگیرد به سرتاسر کشور، نقاط محروم، دورافتاده، صحنه‌های کم‌نظیری اتفاق بیفتد و دیده بشود از همدلی صادقانه‌ با مردم. نظارت میدانی به مسائل گوناگون مردم این خیلی چیز مهمی است.
 
توفیق دیگری که شما در دولت داشتید سرعت عمل شماست در قبال حوادث پیش‌بینی نشده؛ مثل سیل، مثل حوادثی که اتفاق می‌افتد. این سرعت عمل خیلی چیز مهمی است. اینکه یک جایی زلزله بشود، سیل بیاید مسئولان خودشان را بلافاصله آنجا برسانند و بالای سر کار بایستند و کار را سامان بدهند، این خیلی چیز باارزشی است.
 
توفیق دیگر دولت، جوانگرایی در مجموعه‌ اجرایی کشور است. این موجب می‌شود که حلقه‌ فرسوده‌ مدیران باز بشود، یک نفس تازه‌ای به دستگاه‌های اجرایی کشور دمیده بشود. این خیلی چیز خوبی است. این را حفظ کنید. البته جوان‌ها هم در مواردی اشتباه می‌کنند، اما می‌ارزد اینکه بدنه‌ اجرایی کشور یا تقنینی کشور با روح جوان اداره بشود. این خطاها به تدریج برطرف خواهد شد و ان‌شاء‌الله مدیران قوی خوبی تربیت خواهند شد.
 
توفیق دیگر شما این است که این دولت از فرافکنی و بهانه‌‌تراشی احتراز کرده. مسئولیت‌پذیر بوده. ما نشنیدیم در این مدت از مسئلان محترم دولتی که بگویند آقا نمی‌گذارند کار کنیم، اختیار نداریم. از این حرف‌ها نشنیدیم از شما. این مسئولیت‌پذیری خیلی چیز خوبی بود.
 
از توفیقات شما برجسته شدن شعارهای انقلاب، شعارهای اسلام مثل عدالت‌طلبی، مثل پرهیز از اشرافی‌گری، حمایت از مستضعفان، استکبارستیزی است، اینها شعارهای اصلی انقلاب است. اینها در زبان‌ها برجسته‌تر شده واضح‌تر شده و این خیلی چیز خوبی است.
 
یک توفیق دیگر این دولت این بود که جامعه را از حالت چشم‌انتظاری و نگاه به بیرون خارج کرد.از اینکه دائم منتظر باشیم ببینیم دیگران درباره‌ ما چه می‌گویند، چه تصمیم می‌گیرند، چه کار می‌خواهند بکنند، از این حالت خارج شده.
 
ظرفیت‌های داخل کشور اهمیت داده شده روی آنها تکیه شده و کار دارد می‌شود؛ اینکه بگویند که حالا باید حتماً با فلان کشور ارتباط برقرار کنیم تا مشکلات‌مان حل بشود یا فلان گره باید از فلان جا باز بشود تا مشکلات ما حل بشود این خیلی برای کشور مضر است. این شرطی کردن حوادث کشور و در انتظار دیگران نگه داشتن چیز بدی است که این الحمدللّه در دولت شما به میزان زیادی کاسته شده.
 
مجموعه‌ مدیران اصلی اقتصاد کشور باید منسجم عمل کنند. یک مواردی خلاف این مشاهده می‌شود.حتماً سعی کنید که در زمینه‌ مسائل گوناگون اقتصادی به نظر واحد برسید. اگر به نظر واحد هم نرسیدید، آن نظری که رُجحان پیدا می‌کند، دیگران هم همان نظر را تقویت کنند. 
 
بخش مسکن یکی از اولویت‌هاست. مسکن خیلی مسئله‌‌ مهمی است.اولاً خود حرکت در بخش مسکن ایجاد اشتغال می‌کند. خود ورود در قضیه‌ مسکن برای تعداد زیادی از افرادی که کارشناس این مسائل هستند، شغل ایجاد می‌کند. ثانیاً در مسئله‌ مسکن ما به خارج وابستگی نداریم. زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طرّاحی اینها مال خودمان است. خب مردم واقعاً در زحمتند. یکی از اولویت‌های قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است.
 
این کارهایی که دارید می‌کنید، اینها را با نیت خدا انجام بدهید. کار نمایشی نکنید، اینکه مردم بدانند، مردم ببینند، مردم ما را تعریف کنند، این کار را بی‌برکت می‌کند. کار را با اخلاص انجام بدهید. این به کارتان برکت می‌دهد. و البته این اخلاص که گفتیم با اطلاع‌رسانی منافات ندارد. مردم امیدشان، اعتمادشان با این اطلاع‌رسانی افزایش پیدا می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات