صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۹۷۴

آموزه اصلی دفاع مقدس

سالگرد آغاز جنگ تحمیلی نزدیک است. دورانی که با فراز و فرودهای فراوان همراه بود و البته درس‌های مهمی ‌برای شرایط امروز کشور داشت[...]
پایگاه بصیرت / سعید پورملائی هریس

سالگرد آغاز جنگ تحمیلی نزدیک است. دورانی که با فراز و فرودهای فراوان همراه بود و البته درس‌های مهمی ‌برای شرایط امروز کشور داشت. یکی از نکات مهمی ‌که در طول دوران جنگ، کشور توانست با کمک آن از مسیر ناملایمات عبور کند، تکیه بر توان داخلی بود. واقعیت این است که در طول دوران جنگ ایران تحت شدیدترین فشار‌ها قرار داشته است.
عمده این فشار‌ها نیز در حوزه‌های امنیتی، دفاعی و اقتصادی به کشور وارد می‌شد، این در حالی بود که رژیم بعث عراق از حمایت گسترده کشور‌های عربی و همچنین قدرت‌های بزرگ جهانی در آن زمان برخوردار بود.
برای نمونه اتحاد جماهیر شوروی بار‌ها با ارسال گسترده تجهیزات زرهی سازمان رزم مکانیزه ارتش صدام را که حداقل دو بار در سال‌های 1361 و 1365 به طور گسترده منهدم شده بود، بازسازی کرد.
در شرایط فعلی همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند، تکیه بر توان داخلی و قوی شدن مهم‌ترین راهبرد مقابله با تهدید دشمن است. خودکفایی در تولید محصولات صنعتی و کشاورزی و تلاش برای فتح بازار‌های کشور‌های منطقه راهبردی است که مدت‌هاست از سوی کارشناسان برای مقابله با تحریم‌های فعلی توصیه می‌شود. از سوی دیگر، نباید از یاد برد که راه مقابله با تحریم نفتی دشمن دور زدن تحریم‌ها یا قاچاق محصولات و فرآورده‌های نفتی نیست؛ بلکه باید از طریق مقابله با خام‌فروشی و استفاده از شبکه مویرگی برای فروش محصولات جلوی تحریم‌های آمریکا ایستاد. طبیعی است که دشمن به همراهی جریان تحریف تلاش می‌کند مهم‌ترین راه‌حل مشکلات کشور را تسلیم نشان دهد.
آنچه دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه غنی می‌تواند برای جامعه ما بنمایاند، نشان دادن راه در مقابل دو جریان تحریف و تحریم است که همانند دو لبه قیچی عمل می‌کنند. طبیعی است که دفاع مقدس برای یک بار به ما نشان داده است راه‌حل پیروزی بر زور، مقاومت است و نه تسلیم و این مقاومت باید بر اساس توان نیرو‌های داخلی صورت بگیرد.
امروز عملکرد نهادهای انقلابی همچون دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌دقیقاً در همین مسیر است تا بتواند بر تمام سختی‌ها غلبه کند. این مسیر می‌تواند همچون زمان جنگ بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات