صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۸۱
سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه

ملتی که رهبر و مکتب بزرگ دارد شکست‌ناپذیر است

سردار سلامی گفت: «فتنه جهانی امروز که با آرایش همه قدرت‌های شیطانی و اباطیل عالم ظهور پیدا کرده است، به دنبال به قدرت رساندن جهالت مدرن است[...]
پایگاه بصیرت / گروه ویژه‌نامه

سردار سلامی گفت: «فتنه جهانی امروز که با آرایش همه قدرت‌های شیطانی و اباطیل عالم ظهور پیدا کرده است، به دنبال به قدرت رساندن جهالت مدرن است. این فتنه جهانی به تعبیر قرآن سعی دارد کلام را از موضع خود خارج ‌کند؛ «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ» و همه دستاوردها را در القائات شیطانی به وادی نسیان و فراموشی بسپارد.»

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در جمع اعضای قرارگاه جهاد تبیین سپاه جنگ امروز را جنگ «احزاب مدرن» خواند و اظهار داشت:«این فتنه جهانی می‌خواهد کسانی را به میدان بیاورد که خدا بر قلب‌ها و چشم‌ها و گوش‌‌های‌شان مهر زده است؛ «خَتَمَ اللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ وَعَلَىٰ سَمْعِهِمْ وَعَلَىٰ أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ»«لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا».»
وی افزود: «تمام خواسته دشمنان این است که ما از دین‌مان روی برگردانیم. خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» و تا زمانی که تمام تلاش ما ایستادگی و بقای دین است، این جنگ باقی است.»
فرمانده کل سپاه با توجه به سفارش امام علی(ع) که می فرمایند: «ارْمِ بِبَصَرِكَ اَقْصَی الْقَوْمِ» اذعان داشت: «نگاه به اقصی القوم دشمن از این‌روست که عقبه و ژرفای چالش و تهدید خوب روایت شود. این اراده خداوند متعال است که مؤمنان را از طریق روایت درست از وادی ظلمات به نور هدایت کند و اولیای طاغوت را از نور به سمت تاریکی بکشاند.»
وی چالش‌ها و تهدیدات را عامل اصلی رشد کشور خواند و تأکید کرد: «ما در بحران‌‌ها قوی شده‌ایم و وسعت پیدا کرده‌ایم. ما هرگز در مسیرهای آرام به قدرت نرسیده‌ایم. هر گاه مجبور شده‌ایم با قدرت‌های بزرگ روبه‌رو شویم، آنجا قدرتمند شده‌ایم و نقطه مبارزه را تغییر داده‌ایم. جغرافیای مبارزه را پیش برده‌ایم و به آن عمق داده‌ایم.»
سردار سلامی خاطرنشان کرد: «اگر در هشت سال دفاع مقدس آن عدم توازن و تعادل بین ما و دشمنان ما وجود نداشت، امروز سپاه و انقلاب وجود نداشت یا اگر هم بود، در حد یک نیروی داخلی با تعدادی تجهیزات سبک به کار خود ادامه می‌داد. اگر جنگ نبود، ما قدرتمند نمی‌شدیم. ما اگر از جنگ انشای قدرت نمی‌کردیم و برای توسعه قدرت الهام نمی‌گرفتیم، امروز سازمانی برای مقابله و دفاع با قدرت آمریکا نداشتیم.»
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: «امروز جایگاه جمهوری اسلامی به قدری رشد کرده است که آمریکا به جای اینکه ما را نقطه آخر مبارزه خود قرار بدهد، نقطه اول مبارزه خود قرار داده است. ما در جنگ توانستیم نیاز و اندازه مورد نیاز قدرت را تشخیص بدهیم. اگر جنگ تحمیلی نبود، ما به فکر وسعت دادن به قدرت‌مان نمی‌افتادیم.»
وی در ادامه گفت: «اگر تحریم نبود، اگر محاصره علمی، فنی، اقتصادی و سیاسی نبود، ما همچنان برای تأمین همه نیازهای خود به بیگانگان نیازمند بودیم. جنگ اقتصادی ویرانگرترین شکل جنگ برای یک کشور است و اگر این جنگ اقتصادی رنگ جهانی به خود بگیرد، شرایط بسیار سخت‌تر خواهد شد.»
سردار سلامی مظاهر قدرت ایران را محصول تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: «ما که در مسیر تولد مدام قدرت بودیم و میلاد مستمر قدرتمند شدن را می‌دیدیم، از زمانی که وارد جریان تحریم شدیم، دشمن به دنبال این بود که شیب قدرتمند شدن ما را کند کند و به سقوط بکشاند اما مانند دوره جنگ ما را قدرتمندتر و مستحکم‌تر کرد. هر آنچه که امروز به عنوان مظاهر قدرت ما می‌بینید، همه محصول دوره تحریم است.»
فرمانده کل سپاه استقلال جامعه دینی را امری مستقل و بدون حمایت بیگانه توصیف کرد و ابراز داشت: «از بیگانه نمی‌شود برای هدایت دین کمک گرفت. قرضی نمی‌شود دین را جلو برد. ما مستقل شدیم تا خودمان هدایت دین را بدون نیاز به بیگانه جلو ببریم. کشورهایی که تا دیروز هیچ سامانه‌ دفاعی را به ما نمی‌فروختند، امروز تقاضای سامانه‌های دفاعی از ما دارند، حتی افرادشان را برای آموزش و انتقال فناوری به کشورشان به ایران می‌فرستند.»
وی وجود رهبر معظم انقلاب را عامل اصلی حرکت و رشد کشور خواند و تأکید کرد: «کشوری که رهبر بزرگ و حکیم دارد و ملت بزرگ و مکتب بزرگی همچون عاشورا و قرآن و شهادت دارد و در کنار این ها دشمن بزرگی هم دارد، این ملت قوی می‌شود و هرگز شکست نمی‌خورد. انسان بدون قرار گرفتن در مقابل شیطان ایمانش قوی نمی‌شود.»
سردار سلامی در خصوص مقدمات ضروری جنگ‌ها گفت: «جنگ به قلب مطمئن، ایمان قوی و اعتماد به نفسی نیاز دارد که تجلی ایمان به خداست و باورهای عمیق و ذهن‌های آگاه می‌خواهد، که ما همه را داریم؛ پس نگران نیستیم. از دل این مخاطرات چه فرصت‌های بزرگی را به دست آوردیم. این را بدانید دشمن و بیگانه هرگز مقدمات قدرتمند شدن و عزیز شدن ما را فراهم نمی‌کند. این را بدانید که عزت ما در وابستگی نیست. تعامل با وابستگی متفاوت است.»
فرمانده کل سپاه با اشاره به صادرات نفت کشورمان اظهار داشت: «دشمنان ما گفته بودند که نمی‌گذاریم حتی یک قطره نفت را صادر کنید. صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم. این عدد ریاضی نقطه و معیار یک مبارزه بود که دشمن کلیدش را زده بود؛ اما ما ایستادگی کردیم تا جایی که امروز ما هر چه از نفت می‌خواهیم صادر می‌کنیم؛هر چه را هم صادر نمی‌کنیم به واسطه مدیریت‌ها و محدودیت‌های خودمان است، نه تحریم و اراده دشمن.»
وی تأکید کرد: «آزادی عملی که امروز داریم، به راحتی به دست نیامده است. کشتی‌هایی از دشمن را توقیف کردیم. رزمایش‌هایی را جلوی چشم آمریکایی‌ها اجرا کردیم که یعنی اگر کسی به کشتی‌های ما تعرض کند، کشتی‌های او را خواهیم گرفت.»
سردار سلامی تصریح کرد: «صحبت‌های امروز ما با پشتوانه قدرت است. امروز ما با مابه‌ازاها حرف می‌زنیم. این قدرت را جهان لمس کرده و دیده است. ما از تحریم‌ها آزادی عمل ساختیم و در شعار نماندیم. می‌خواستند ما در شعار بمانیم؛ اما نماندیم و عبور کردیم و رسیدیم به نقطه‌ای که امروز مانند کشورهای غیر تحریم زندگی می‌کنیم.»
فرمانده کل سپاه سیاست جهان را تا حدود زیادی به اراده سیاسی ایران وابسته دانست و گفت: «در نبردهای با مقیاس جهانی، در اتحادیه‌های سیاسی شرق آسیا، در تنظیم مناسبات و معادلات سیاسی و امنیتی منطقه، نقش سیاسی ما حضور و جلوه دارد. کشوری که توانسته است نقطه تمرکز آمریکا از قلب این سرزمین را به نقاط متعدد و متفرق در مرزهای دنیا اسلام دور کند، حتماً صاحب قدرت است. این را دشمنان ما به خوبی می‌دانند.»
وی تأکید کرد: «از بذر حکمت رهبری است که شجره قدرت حاصل می‌شود. ثمرات این شجره قدرت برای تمام مسلمان‌ها پیام‌آور آزادی،امنیت، اعتبار و قدرت و منزلت در تمام جغرافیای اسلام است. اینها به سبب ماندن ما در میانه میدان و ناامید نشدن و محزون نشدن و خوف نداشتن است.»
سردار سلامی خاطرنشان کرد: «باطل رفتنی است. «جاء الحق و زهق الباطل». باطل در ذات خودش نابودشدنی است. باطل از جنس عدم است؛ اما حق محقق شدنی است. وقتی دشمن پدیده تکفیر را در منطقه تکثیر کرد، نفوذ ما در منطقه چندین برابر شد و ساختمان قدرت اسلام مبتنی بر انقلاب کامل شد. نقشه قدرت رو به تکامل پیش رفت و قدرت جمهوری اسلامی وسیع شد.»
فرمانده کل سپاه با توجه به اینکه قدرت به جغرافیا نیاز دارد، گفت: «هر چه سطوح قاعده هندسه قدرت وسیع بشود، این قدرت مؤثرتر و شکست‌ناپذیرتر خواهد شد. دشمن با راهبردهای ناقص و جاهلانه زمینه‌های قدرت‌یابی ما را به شرط استفاده از فرصت آن فراهم کرد و این امر حاصل شد. وقتی حکمت در مقابل جهالت قرار می‌گیرد، این چنین است.»
وی سلاح‌ها را موجودات صلبی و جامد دانست و اظهار داشت: «پول، مکنت اقتصادی، ثروت و تسلیحات، جامد هستند و قدرت اندیشیدن و عمل ندارند. اگر حکمت پشت سر اینها قرار گرفت، تولید قدرت می‌کند و اگر جهالت پشتوانه آنها شد، به عکس عمل می‌کند کما اینکه در مورد آمریکا این اتفاق افتاد.»
سردار سلامی افزود: «آمریکایی‌ها گفتند بزرگ‌ترین فقدان ما نبود حکمت و نبود یک رهبر روحانی است. اینها سرمایه‌های اصیلی هستند که برای ایران وجود دارد.»
فرمانده کل سپاه ایران را کشوری مستقل از تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: «کشور ما امروز در مرحله‌ای قرار دارد که برداشتن و برنداشتن تحریم شرط بقای آن نیست. بقای کشور مستقل از فضای تحریم است؛ چون دارای اندیشه و راهبرد و طرح اقدام و استعداد و ظرفیت است. ما به فناوری‌ها دست یافته‌‌ایم. درست در موسم تحریم در صنایع پیشرفت کردیم. اینها از نصرت الهی است.»
وی برنامه حمله امروز دشمن را در یک فضای روانی معرفی کرد و گفت: «جنگ امروز در میدان قلب‌ها و ذهن‌هاست. این آرایش کاملاً جهانی است. آنچه در روزهای اخیر در خیابان‌ها اتفاق افتاد، بهانه‌های فعال شدن این راهبرد است؛ یعنی اگر این حادثه هم نبود، این انرژی‌های متراکم به صحنه می‌آمدند. این فتنه باید وضع حمل می‌کرد که عامل رشد ما شود. در این صحنه هم ما دشمن را به زمین خواهیم زد.»
سردار سلامی ادامه داد: «اگر شعارهای امروز آنهایی که به خیابان آمده‌اند، نگاه کنید، پر از فحاشی و هتاکی است. این نشان از فروپاشی این حرکت در ابتدای کار خود دارد؛ یعنی همین ابتدای طلوع، غروب اخلاقی خود را رقم زده است. هرزه‌گویی‌های که بیان آن عرق شرم بر جبین می‌نشاند. این افراد زعام‌دار و میدان‌دار جریانی به نام اغتشاش هستند، به همین علت بود که مردم به سرعت صف خود را از این افراد جدا کردند و اینها را تنها گذاشتند.»
فرمانده کل سپاه گفت: «افرادی که در فضای مجازی سر و صدا به راه انداخته‌اند و ایرانی شلوغ و مملو از اغتشاش و هیاهو را به نمایش گذاشته‌اند(که متأسفانه برخی از نیروهای خودی سر و صدای این تعداد محدود را باور کرده‌اند)بدانند، ایرانِ فضای مجازی با ایرانِ واقعی متفاوت است. ایران واقعی قدرتمند، مقتدر، آرام و باصلابت است. دشمن بداند شلوغی‌های این چنینی شبیه انداختن یک ریگ به درون دریاست.»
وی اولین راه حل مبارزه با این دسیسه‌ها را آگاهی دادن به مردم دانست و اذعان داشت: «روحانیون و مبلغان دینی امروز باید بیرق تبیین را برافرازند و با شیطان مبارزه کنند. تا حالا دیده‌اید که تاریکی بتواند با نور مقابله کند. تیرگی و سیاهی از جنس عدم و هرجا که نور باشد، ردی از تاریکی نیست.»
سردار سلامی ادامه داد: «فرمول غلبه بر دشمن در فضای مجازی همان است که قرآن به آن اشاره کرده است: «وَ اجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّور». زور از تزویر می‌آید؛ یعنی حرف فریبکارانه. کافی است به مردم یاد بدهیم که اجتناب کنند. گوش‌تان را به دست اینها نسپارید تا همه وجودتان به دست این شیاطین قرار نگیرد.»
فرمانده کل سپاه در خصوص جایگاه آگاهی ‌دادن به مردم اظهار داشت: «امروز آگاهی دادن، متن و اصل مبارزه است. عده کثیری از مردم صدای ما را می‌شنوند. قلب‌ها و دل‌ها با این حرف‌ها محکم می‌شود؛ چون خدا ولی کسانی است که به او ایمان آورده‌اند.»
وی افزود: «استراتژی این فتنه از قلب استکبار شکل می‌گیرد و از رسانه‌های جمعی پژواک پیدا می‌کند و بر ذهن و جان و قلب قلیل جوانانی که خود را از مظاهر علمی می‌داند، می‌نشیند. این همان استراتژی است که دشمن در عملیات روانی خود پیاده می‌کند.»
فرمانده کل سپاه ادامه داد: «دشمن می‌خواهد بین ذهن و جسم جوانان فاصله بیندازد؛ یعنی اعمال جوانان بنابر ذهن خودشان نباشد؛ بلکه از یک ذهن منفصل که ساخته و پرداخته دشمنان است، تبعیت کرده و به اراده آنها حرکت کند.»
وی رسانه‌های دشمن را متولدکننده ابعاد موهمی در اذهان خواند و یادآور شد: «شما ببینید چطور یک برش از شلوغی‌ها را در سطح فضای مجازی گسترش می‌دهد و جوانان فکر می‌کنند کل جامعه در معرض اغتشاشات و شلوغی‌هاست. آنها جزء موهمی کشور را به تصویر می‌‎کشند و جوان را از جزء حقیقی که در آن پیشرفت است غافل می‌کند.»
سردار سلامی ادامه داد: «جوانان باید بدانند سررشته این فرافکنی‌ها به دست دشمنان است. باید بدانند که این حوادث در حال گذر است و تاریخ همه چیز را شبیه خورشید وسط آسمان نشان خواهد داد. دشمن به قدری ضعیف شده است که نمی‌تواند حضور رهبر معظم انقلاب را در دیدار افسران و فرماندهان ببیند و آن را انکار می‌کند. انکار خورشید در میانه روز.»
فرمانده کل سپاه با تأکید بر جایگاه جمهوری اسلامی، تصریح کرد: «شما باید جایگاه نظام اسلامی را برای مردم تبیین کنید؛ سرشار از بیگانه‌ستیزی، حرکت جهادی برای رسیدن به استقلال، پشت پا زدن به همه دشمنان، قطع وابستگی از همه بیگانگان، قرار گرفتن در مسیر اراده خدا، اراده برای اجرای ارزش‌های الهی، زدودن فقر و محرومیت در کجای زمین چنین اراده‌ای وجود دارد. کدام جامعه‌ای این چنین سختی‌ها را به جان می‌خرند که ارزش‌های الهی را اجرا کنند.»
سردار سلامی با اشاره به اوضاع بهم ریخته کشورهای اروپایی، یادآور شد: «کشورهایی که مدرن‌ترین تجهیزات را دارند، امروز برای زمستان‌شان چوب ذخیره می‌کنند. فقر در کشورشان بیداد می‌کند. آنهایی که 20 درصد اقتصاد جهان را دارند، بیشترین کارتون خواب‌ها را دارند. زندگی بخشی از مردم‌شان در پیاده روها می‌گذرد. چه کسی اینها را می‌بیند؟ این افراد می‌خواهند کشور ما را نجات بدهند. افرادی که یک جوان را زیر زانوهای‌شان خفه می‌کنند یا یک جوان دیگر را پشت فرمان بدون هیچ دلیلی می‌کشند، اما این طرف پلیس ما را در اوج مظلومیت چاقو می‌زنند و شهید می‌کنند.»
وی شهیدان مدافع امنیت را مظلومان با اقتدار معرفی کرد و گفت: «سپاه و بسیج در این اغتشاشات 20 شهید دادند. شهدایی که در مظلومیت اقتدار خود را نشان دادند. باید به مردم پیام این شهدا را برسانیم. باید قول‌شان را تفقه و تفهیم کنیم. این را هم به مردم بگویید که این تقریباً آخرین فتنه جهانی است که شما آن را دفن خواهید کرد و مطمئناً این حقیقت به زودی تجلی خواهد کرد؛ این یک اراده الهی است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات