صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۸۲
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه

بهترین جهاد تبیین امیدآفرینی‌ است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی تبیین سیاسی شدن را یکی از الطاف و موهبات الهی خواند و گفت: «این فتنه‌ها و جنگ‌ها و نزاع‌ها باید پیش بیاید تا انسان‌ها جوهره خود را نشان بدهند[...]
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی تبیین سیاسی شدن را یکی از الطاف و موهبات الهی خواند و گفت: «این فتنه‌ها و جنگ‌ها و نزاع‌ها باید پیش بیاید تا انسان‌ها جوهره خود را نشان بدهند؛ یعنی معلوم بشود چه کسی در کدام جبهه قرار دارد و اینکه چه ابدیتی را برای خودشان می‌سازند.»
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در جمع اعضای قرارگاه جهاد تبیین سپاه بهترین نوع جهاد تبیین را جهاد امیدآفرینی و انگیزه‌آفرینی خواند و اظهار داشت: «دشمن امروز تمام تلاش خود را می‌کند تا ناامیدی بر دل مردم بنشاند. این خاصیت باطل است؛ ولی بدانید باطل کف است و حق آب. باطل نابود شدنی است.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه اذعان داشت: «اسلام ناب همیشه دشمن دارد. شما ببینید در دوره امام علی(ع) جامعه چطور بود؟ چه دشمنانی شکل گرفته بود؟ کسی با اسلام اموی و بنی‌عباسی مشکلی ندارد.»
وی فتنه‌انگیزی را از ویژگی‌های دشمن خواند و با بیان اینکه «امام فرمودند از فتنه‌ها عبرت بگیرید. این فتنه‌ها ممکن است دوباره و چندباره شکل بگیرد.»، گفت: «از دشمن انتظاری جز دشمنی نداریم. انتظاری جز فتنه و آشوب نداریم. آنچه مهم است، دست دشمن را خواندن است. فتنه‌ها را خوب تحلیل کردن است. ما نگران دشمنی دشمنان نیستیم. باید نگران غفلت خود باشیم. باید مواظب باشیم که بازی دشمن را نخوریم.» 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: «در دفاع مقدس دشمن دشمنی خود را می‌کرد؛ اما از آنجایی که تحلیل‌ها خوب بود و غفلتی نداشتیم، جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کردیم. جنگی که آمده بود انقلاب را نابود کند، موجب بقای انقلاب شد. جنگ را تحمیل کردند که جلوی انقلاب را بگیرند؛ اما انقلاب به نقاط بسیاری صادر شد.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه شناسایی دشمن را از تکالیف هادیان سیاسی دانست و اظهار داشت: «وظیفه ما این است دشمن را نشان بدهیم. مردم نباید دشمن را دوست ببینند. باید مراقب باشیم بچه‌های ما را دست‌های مخملی نفریبد.»
وی ادامه داد: «دشمن با پیروزهای جبهه‌های انقلاب در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای و داخلی احساس خطر بیشتری می‌کند. به تعبیر حضرت آقا، دشمن چون می‌بیند این انقلاب در حال یک جهش بزرگ است و موانع را از بین می‌برد، این فتنه‌ها و آشوب‌ها را راه می اندازد.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در خصوص دشمن تذکر داد و گفت: «دشمن نمی‌خواهد ما توانمند باشیم. عزیزان من، دشمن ضعیف شده، اما نمرده است. دشمن احساس می‌کند با جمهوری اسلامی مرگ تدریجی او قطعی است. این صحبت خود دشمنان ماست که می‌گویند یا جمهوری اسلامی با نظام ولایی باید حذف شود یا ما حذف خواهیم شد.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه جنگ امروز دشمن یک جنگ ترکیبی است، گفت: «جمع‌بندی جبهه دشمن این است که مقابله با جمهوری اسلامی در یک عرصه تنها ممکن نیست. باید با انقلاب جنگ ترکیبی داشت. دشمن یک جنگ چند ضلعی برای ما تدارک دیده است. شکست از درون و خلوت کردن جبهه انقلاب از اهداف این مقابله است؛ چون فهمیده‌اند نمی‌توانند خود انقلاب را کنار بزنند.»
وی خاطرنشان کرد: «یهودی‌های صدر اسلام چون نتوانستند اسلام را زمین‌گیر کنند، تصمیم گرفتند مسلمان را پیاده‌نظام خود کنند؛ یعنی کارگردانی کردند تا مسلمانان بازیگران آنها شوند. از این طریق شروع به شکستن اسلام کردند. می‌گویند اسلام را جز مسلمان سر نمی‌برد و انقلاب را هم جز انقلابیون نمی‌تواند متوقف کند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: «حضرت آقا فرمودند «دشمن جبهه‌ای درست کرده است عظیم، وسیع، نامتجانس با قدرت رسانه‌ای بالا ایجاد کرده است.» در این جبهه دشمن هم شیاطین بزرگ، مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارند؛ هم کشورهای وابسته مانند عربستان و هم منافقین قدیم و جدید. ما منافقین جدید هم داریم که در بروز فتنه‌ها سر بر می‌آورند. هم متحجرانی که دین را علیه دین به کار می‌برند، هم خودباختگان و مرعوبان در مقابل جبهه غرب.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه برنامه امروز هادیان سیاسی را جهاد ترکیبی دانست و توضیح داد: «راهبرد ما در مقابله با این جنگ ترکیبی به تعبیر حضرت آقا «جهاد ترکیبی» است.جهاد ترکیبی از مصادیق جهاد کبیر است. ما باید برای جهاد ترکیبی در همه عرصه‌ها برنامه داشته باشیم. مبنایی‌ترین جهاد ترکیبی جهاد تبیین است. با جهاد تبیین است که نیروها با انگیزه و قدرت وارد میدان جهادهای دیگر می‌شوند. جهاد تبیین محرک و نشاط‌آفرین است.»
وی درباره برنامه انحراف‌سازی دشمن گفت: «دشمنان برای انحراف جبهه انقلاب دو جهت‌دهی را انجام می‌دهند؛ اول انحراف فکری: یک عده‌ای را نسبت به مبانی و اصول انقلاب گرفتار تردید کنند تا آنجا که برخی از گذشته انقلابی خودشان احساس یأس و ندامت کنند. دوم انحراف رفتاری: انحراف در ارزش‌هاست. گرفتار فساد کردن یعنی می‌خواهند جوانان ما را گرفتار مواد مخدر و مسائل جنسی کنند تا از انقلاب و مفاهیم ارزشی مانند بسیج و... دور شوند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در خصوص ضرورت‌های جهاد تبیین اظهار داشت: «افشای دشمن، هم دشمن و هم راهبردهای دشمن را ببینید. دشمن تاکتیک‌های خود را نشان‌مان می‌دهد؛ اما هدف‌گذاری خود را مخفی می‌کند. باید حواس‌مان باشد فریب او را نخوریم. باید هدف‌گذاری دشمن را شناسایی کنیم. جریان‌های منفعل و نفاق را آشکار کنیم. شکست‌های دشمن را به مردم نشان بدهیم.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: «تقویت مبانی فکری و اعتقادی و قرآنی فرزندان‌مان از واجبات است. مبانی فکری فرزندان به ویژه در مورد ولایت باید به قدری قوی باشد که با کوچک‌ترین ارتعاش و آشوبی دل‌شان نلرزد. باید در مجموعه‌های‌مان در خصوص بصیرت فی‌الدین بیشترین تلاش را بکنیم.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی بی‌توجهی به بیانات رهبر معظم انقلاب را یکی از برنامه‌های دشمن خواند و توضیح داد: «سخنرانی‌های امام باید تبیین و تحلیل شود. به این جملات حضرت آقا در سخنرانی اخیر دقت کنید: «ملت ایران بسیجیان و نیروهای انقلاب اسلامی مظلومند، اما قوی‌اند.» یا «به ملت ایران ظلم شد.» اینکه این اتفاقات را به ملت ایران نسبت می‌دهند، ظلم به مردم ایران است. اینکه یک اقلیت کوچکی حرکت کوچکی انجام بدهد و این را به حساب کل ایران بگذارند، این بزرگ‌ترین ظلم به ملت ایران است.»
وی ادامه داد: ««اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند.» این جمله حضرت آقا نشان می‌دهد، این برنامه آشوب از پیش برنامه‌ریزی و سامان‌دهی شده بود و لیدرها تعیین شده بودند.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با توجه به گفته‌های رهبر معظم انقلاب،کارگردانان این فتنه را آمریکا و سعودی خواند و اظهار داشت: «هیجانات امروز جوانان از روی منطق و عقلانیت نیست. این هیجانات را به عقلانیت و منطق جوانانی که برای رسیدن به انقلاب جنگیدند و آنهایی که در راه دفاع از این مرز و بوم هشت سال دفاع مقدس را گرداندند، گره نزنید.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در سپاه در پایان با توجه به روایات، فتنه را محل آزمون الهی دانست و یادآور شد: «فتنه  ها آماده شدن و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات