صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۸۳
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، مشاور عالی فرمانده کل سپاه

آمریکایی‌ها از قدرت ایران می‌ترسند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه، هدف دشمن از ایجاد فتنه را مهار قدرت انقلاب اسلامی دانست و گفت: «چند روز پیش یکی از مقامات کاخ سفید اشاره کرد[...]

مشاور عالی فرمانده کل سپاه، هدف دشمن از ایجاد فتنه را مهار قدرت انقلاب اسلامی دانست و گفت: «چند روز پیش یکی از مقامات کاخ سفید اشاره کرد که موضع ما در مقابل جمهوری اسلامی، سیاست تغییر ساختار نیست؛ بلکه مهار و جلوگیری از رشد آن است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در جمع اعضای قرارگاه جهاد تبیین سپاه گفت: «برای تحلیل فتنه اخیر ابتدا باید یک فرا تحلیل وضعیت بکنیم. باید ببینیم وضعیت ما چگونه است. جمهوری اسلامی در روند تقابلی با استکبار، هدف‌گذاری‌های آنها را در سطح بین‌الملل و در سطح منطقه‌ای با چالش مواجه کرده است. برنامه آمریکا این است که تا سال 2025 یک دهکده جهانی به رهبری خودش ایجاد کند. اگر این اتفاق نیفتد، به تعبیر خودشان با تغییر هندسه جهانی روبه رو خواهیم شد.»
حجت‌الاسلام طائب در این باره گفت: «راهبرد آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه هم رسیدن به امنیت اسرائیل با نفت ارزان است.»
مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: «آمریکایی‌ها در دوره جدید یک برآورد ارائه داده‌اند که به معرفی سه تهدید سیاسی که آمریکا را نشانه گرفته است، می‌پردازد. تهدید اول قدرت‌های تجدیدنظرطلب است. قدرت‌هایی که می‌خواهند هندسه جهانی را تغییر بدهند. در رأس اینها چین و روسیه قرار دارد. تهدید دوم دولت‌های سرکش است که جمهوری اسلامی و کره شمالی را معرفی می‌کند. تهدید سوم گروه‌های فراملی، مانند حزب‌الله، حماس و انصارالله است. البته برای نمایش تهدیدات دست ساخته خودشان القاعده و داعش را هم در این دسته قرار می‌دهند.» وی ادامه داد: «آمریکا امروز می‌گوید ایران نه تنها در رأس گروه‌های فراملی، مانند حزب‌الله است؛ بلکه حامی و پشتوانه اصلی این گروه‌هاست. از طرفی هم قدرت ایران به جایی رسیده که اگر تا چند سال پیش در گروه‌های 1+5 می‌توانستیم با نام جمهوری اسلامی امتیاز بگیریم و امتیاز بدهیم؛ اما امروز دیگر نمی‌توانیم چون جمهوری اسلامی ضلع سوم قدرت جهانی است.»
حجت‌الاسلام طائب سفرهای خارجی رئیس‌جمهورمان به غرب آسیا را مفید دانست و ادامه داد: «سفرهای دولتمردان ما به کشور روسیه و چین را مشاهده کنید. تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای میلیارد دلاری که بین کشورها مرقوم شده، وحشت به دل آمریکایی‌ها انداخته است. بیش از 130 میلیارد دلار تفاهم‌نامه نگاشته شده است.»
مشاور عالی فرمانده کل سپاه حرکت مناسب دولت در یک سال اخیر را موجب مفتضح شدن آمریکا خواند و توضیح داد: «آمریکا از جمع‌بندی برنامه یک ساله ایران به سه نتیجه مهم رسیده است. یک: رقبای ما به احترام نمی‌گذارند. دو: کشورهای دوست دیگر به ما اعتماد ندارند. کشورهایی، مانند امارات، عربستان و اروپا. وقتی فرار آمریکایی‌ها از افغانستان را می‌بینند، دیگر کسی به آمریکا‌یی‌ها احترام نمی‌گذارند. سه: توسعه قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و بین‌الملل.»
حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: «آمریکایی‌ها بنابر نتایجی که از فعالیت‌های یک سال اخیر ایران به دست آورده‌اند، سه هدف‌گذاری انجام دادند. برای روسیه، اوکراین و اروپا را تعریف کردند. قرادادهای گازی بین روسیه و اروپا به سرعت در حال افزایش بود. اگر این قراردادها نوشته می‌شد دیگر معنایی برای ناتو باقی نمی‌ماند. ناتو، یعنی مبارزه با تهدید شرق و روسیه. بنابراین آمدند اوکراین را هدف روسیه قرار دادند تا اروپایی‌ها دوباره به دامان آمریکایی‌ها برگردند.» وی افزود: «آمریکایی‌ها در اقدام بعدی خودشان تایوان را برای چین تعریف کردند. بحث برجام را هم برای جمهوری برنامه‌ریزی کردند برای مهار جمهوری اسلامی در تأثیر گذاری‌اش بر سطح منطقه و بین‌الملل. برای این هدف دو راهبرد را برنامه‌ریزی کردند؛ یک: بی‌ثباتی در منطقه، از جمله افغانستان، سوریه، عراق و لبنان؛ با این فکر که اگر بی‌ثباتی در منطقه شکل بگیرد، مقاومت ایران ضعیف می‌شود. راهبرد دوم: اغتشاش در جمهوری اسلامی بود که اگر اغتشاش رخ بدهد، عناصر در جمهوری اسلامی تضعیف می‌شود.»
مشاور عالی فرمانده کل سپاه برنامه آمریکایی‌ها برای اغتشاش در ایران را برای رسیدن به اهداف خودشان در میز مذاکره خواند و توضیح داد: «هدف اصلی آمریکایی‌ها از اغتشاشات این بود که به وسیله بی‌ثباتی‌ای که در جامعه رخ می‌دهد، در برجام از ایرانی‌ها باج بگیرند؛ یعنی ایران در پای میز مذاکره برای پایان دادن به این بی‌ثباتی‌ها به آمریکایی‌ها امتیاز بدهد تا توافق‌نامه امضا بشود.»
حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: «اصرار آمریکایی‌ها از افزایش تنش در جمهوری اسلامی این است که پیش از انتخابات آمریکا قضیه برجام فیصله پیدا کند. اگر شما دقت ‌کنید، همیشه روند مذاکرات بر این بوده که داریم به توافق می‌رسیم. اما چی شد؟ چرا به هم خورد. برای اینکه رئیس موساد سفری به اسرائیل داشت؛ در آنجا برآورد کرد که این روند قدرت‌یابی جمهوری اسلامی اگر منجر به توافق بشود، با خواسته‌هایی که جمهوری اسلامی دارد در رقابت داخلی بین احزاب اسرائیلی نتانیاهو به قدرت برمی‌گردد.»
وی سفارش کرد: «نامه 27 صفحه‌ای بنت در زمان نخست‌وزیری‌اش به اکثریت خاموش اسرائیل را بخوانید. در آنجا نقش ایران را به خوبی درک خواهید کرد. نفتالی بنت می‌گوید اگر آمریکا با ایران در میز مذاکره به توافق برسد، در رژیم صهیونیستی نتانیاهو به رأس قدرت می‌رسد. اگر نتانیاهو به رأس قدرت برسد، تأثیر می‌گذارد در اینکه جمهوری‌خواه‌ها و ترامپیسم در آمریکا بالا بیاید؛ لذا به این جمع‌بندی رسیدند که مذاکره را به بعد از انتخابات اسرائیل و آمریکا موکول کنند.»
مشاور عالی فرمانده کل سپاه از برنامه‌ریزی دشمن برای اغتشاشات اخیر گفت: «برنامه دشمن، اغتشاشات در آبان‌ماه بود تا پیش از انتخابات آمریکا در ایران درگیری رخ بدهد و قدرت ایران ضعیف شود. آنها در این اغتشاشات به دنبال کاهش قدرت بودند تا دیگر ایرانی‌ها به موضوع آمریکا و انتخابات آ‌ن و مسائل بیرونی نپردازند و همچنین آن برد رسانه‌ای اربعین و آن عضویت در شانگهای نادیده گرفته شود و در آخر اینکه سفر رئیس‌جمهور ایران به آمریکا منحل شود.»
حجت‌الاسلام طائب با اشاره به برنامه دشمن در سفر رئیس‌جمهور به آمریکا، اظهار داشت: «در ماجرای سفر رئیس‌جمهور به آمریکا برنامه را به گونه‌ای طراحی کرده بودند که به فاصله یکی دو سخنرانی پس از رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور آمریکا سخنرانی کند. غرض از این کار چه بود؟ غرض‌شان این بود که به بهانه‌های واهی، مانند شلوغی خیابان‌ها دیدار رئیس‌جمهور ایران با آمریکا را میسر کنند که تیم حفاظتی ایران با رصد خیابان‌ها تا هتل این برنامه شوم دشمن را بهم ریختند.»
مشاور عالی فرمانده کل سپاه در خصوص هویت‌سوزی که برنامه اول دشمن است، گفت: «گام اول در هویت‌سوزی تکثر شبهه است. شبهه‌ها که زیاد شد، وارد فاز تردید می‌شود. تردید در صداقت که آیا این حکومت با ما صادق است؟ بعد از تردید در صداقت تردید در حقانیت شکل می‌گیرد. آیا اسلام حق است یا باطل؟ بعد از تردید در حقانیت تردید در موفقیت جان می‌گیرد. ثمره این تردید ایجاد ناامیدی در کشور است که منجر به تردید در مقبولیت می‌شود. نتیجه همه این برنامه‌ها تولید گسست ذهنی در آحاد جامعه است که کشور را به دو قطبی کاذب می‌کشاند. اینجا آغاز خشم و نفرت مردم از حکومت است.»
حجت‌الاسلام طائب در خاتمه درباره گام دوم دشمن که هویت‌سازی است، توضیح داد: «در هویت‌سازی اولین گام ارتباط‌گیری توده‌ای است که رسالت این کار به دست شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است. گام دوم لذت‌گرایی و سبک زندگی غربی است. گام سوم شبکه‌سازی، پای افرادی را که شناسنامه جالبی ندارند، به اموری که به افراد جامعه مرتبط است، باز می‌کنند تا در مسائل گوناگونی، مانند شبکه‌سازی زنان فعالیت بکند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات