صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۹۴
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در جمع کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه

پاسداران باید هوشمند و خود حفاظت باشند

به گزارش صبح صادق سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش جهاد تبیین بصیرتی حفاظتی کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه که در سالن همایش‌های ولایت این ستاد برگزاری شد[...]
پایگاه بصیرت / حسن ابراهیمی

به گزارش صبح صادق سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش جهاد تبیین بصیرتی حفاظتی کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه که در سالن همایش‌های ولایت این ستاد برگزاری شد ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی قدرت‌ها را به دو دسته فناور محور و ایده محور تقسیم می‌کنند و معتقدند ایران یک قدرت ایده محور است که در حال کسب قدرت فناوری هم بوده و ترکیب ایده محوری و فناوری محوری ایران، برای آنها خطرناک و در حد یک تهدید جدی است.
وی افزود: در برآوردها و بررسی‌ها آمریکایی‌ها 7 تهدید را بیان می‌کند، همچنین رژیم صهیونیستی هم در بحث شناسایی تهدیدات مقابل خود تعدادی تهدید را برشمرده که دو تهدید در برآوردها و بررسی‌های هر دو مشترک است و همین ایده محوری و فناوری محوری است.
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: در حوزه مقابله با تهدید فناوری محور، هر دوی این رژیم‌ها سال‌هاست که فعال هستند که تحریم، جاسوسی، کار روی زنجیره تأمین، انحراف در طرح‌ریزی، خرابکاری و تخریب فعالیت‌های زیادی دارند که بیان جزئیات کشف شده در هر حوزه خود بیانگر میزان فعالیت آنها در این حوزه است.
سردار خادمی با اشاره به دومین برآورد از تهدید مشترک برای آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی، افزود: در تهدید دوم برای مقابله و خنثی‌سازی توان ایده‌محوری جامعه را درگیر می‌کنند، در واقع این که صاحب نیروی ایده‌محور باشی خود یک مزیت است، اما آنها چون خودشان نمی‌توانند صاحب چنین نیرویی شوند و لذا دنبال تضعیف این قدرت و بی‌اثر کردن آن هستند.
وی با اشاره به تغییراتی که بر اثر انقلاب اسلامی و تحرکات جبهه مقاومت در ذهن طراحان آمریکایی ایجاد شده، گفت: امروز در آمریکا در مراکز علمی آنها در حوزه نظامی سخن از بازنگری در اصول جنگ است، یعنی علاوه بر 9 اصل کلاسیک و سنتی که برای جنگ برشمرده‌اند و بعد از جنگ جهانی دوم در دانشگاه‌های نظامی تدریس هم کردند، چند اصل دیگر را به این اصول اضافه نمودند؛ جالب است که اصل جدیدی که اضافه شده اصل پایداری است.
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در ادامه اظهار داشت: زمانی که ما تفنگداران دریایی آمریکایی و انگلیسی که در واقع قدرتمندترین واحدهای جنگی این کشورها هستند می‌گیریم، همه می‌بینند که آنها زانو می‌زنند و گریه می‌کنند، در حالی که می‌دانند چند روز، یا یکی دو ماه بعد با کت و شلوار آزاد می‌شوند، اما شهید حججی را همه دیدند که چه با صلابت وقتی که می‌دانست چند ساعت دیگر با چه کیفیتی شهید می‌شود، خم به ابرو نیاورد و دوربین‌ها این را ضبط کردند.
وی افزود: اصل دیگر که آمریکایی‌ها می‌خواهند به اصول جنگ اضافه کنند عمق استراتژیک و اصل مشارکت است.
سردار خادم در ادامه افزود: امروز دشمن به دنبال یک هجمه همه‌جانبه و بزرگ در برابر باورها و اعتقادات ما است و در این جنگ شناختی و ترکیبی و جنگ روایت‌ها او با ابزاری که دارد قوی‌تر بوده و صد البته وضعیتی که کرونا برای ما پیش آورد و حجم استفاده از فضای مجازی که در اختیار دشمن است را بالا برد این تهدیدات جدی‌تر شده است.
وی افزود: از نگاه ما پوسته و مکان سپاه مهم نیست، بلکه مهم‌ترین عنصر سپاه نیرو انسانی آن است که با باورها، اعتقادات و به قول دشمن همین ایده محوری یک قدرت بزرگ است.
وی در ادامه به برخی از راهکارهای مقابله با عملیات دشمن در حوزه تهدیدات فناورانه پرداخت و گفت: بومی‌سازی یکی از مهم‌ترین اصولی است که می‌تواند دشمن را در مقابله با این حوزه ناکام بگذارد و بحمدالله کار در این حوزه به خوبی پیش رفته است.
سردار خادمی با اشاره به راه مقابله با دشمن در حوزه مهار و خنثی‌سازی ایده محور هم افزود: در این حوزه کاملا مسیر روشن است، یعنی جلب اعتماد مردم، تقویت باورهای اعتقادی و دینی که برای این منظور نیاز به سرمایه‌گذاری است.
وی جهاد تبیین را یکی از مهم‌ترین ابزار این حوزه دانست و در توضیح جهاد تبیین گفت: جهاد تببین در واقع یعنی دسترسی و استخراج حقیقت‌ها از دل واقعیت‌ها و در این حوزه ما باید چنین عمل کنیم که صحنه را بعد از اینکه شناختیم واقعیت روی صحنه را ببینیم و بیان کنیم و حقیقت پشت ماجرا را دقیق تببین کنیم تا مردم آگاه و روشن شوند و به نظر من برای این منظور باید کارهای زیادی انجام شود.
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در پایان با اشاره به دوره جدید مسئولیت خود در سپاه هم گفت: ما در این دوره به دنبال تعامل هستیم و تعامل با فرماندهی و نمایندگی ولی‌فقیه یکی از اصول مهم کاری حفاظت است که بیشتر از گذشته پیگیری خواهد شد، که البته این تعامل متفاوت است با مماشات و لذا هدف‌گذاری اصلی صیانت و پیشگیری است و پاسداران باید هوشیار، هوشمند و خود حفاظت باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات