صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۹۵
در گفت‌وگو با مسئول گروه جهادی رسانه‌ای نصیر مطرح شد

جریان رسانه‌ای انقلاب نیازمند حمایت جدی

مشکلات و دغدغه‌های اهالی انقلابی رسانه بر کسی پوشیده نیست؛ اما در این بین افرادی نیز‌ هستند که این مشقت‌ها و مشکلات را به جان می‌خرند[...]
پایگاه بصیرت / احسان ایرانی

مشکلات و دغدغه‌های اهالی انقلابی رسانه بر کسی پوشیده نیست؛ اما در این بین افرادی نیز‌ هستند که این مشقت‌ها و مشکلات را به جان می‌خرند و در برابر طوفان مخالفت‌ها می‌ایستند تا راه را برای آیندگان و جبهه انقلاب مساعد کنند. یکی از این افراد محمدرضا سراوانی، مسئول گروه جهادی رسانه‌ای «نصیر» و عضو میز تخصصی رسانه جهادی بسیج سازندگی است که با هدف توانمندسازی مردم شریف مناطق کم برخوردار کشور، به عرصه رسانه پا گذاشته است. هفته‌نامه «صبح ‌صادق» با برگزاری نشستی، اقدامات و تجارب این مسئول گروه جهادی رسانه‌ای را بیان می‌کند.
محمدرضا سراوانی در توضیح هدف تشکیل گروه جهادی رسانه‌ای نصیر گفت: «هدف از تشکیل گروه جهادی نصیر پیگیری پیغام 9‌ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب به اعضای گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بود. به خصوص نکته نهم ایشان که فرمودند: «کارهای خود، پیشرفت‌های خود، موفّقیّت‌های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌ شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید.»
وی ادامه داد: «ما تصمیم داریم برگزاری دوره‌های آموزش رسانه‌ای را تنها به کودکان، نوجوانان و جوانان شهرهای بزرگ معطوف نکنیم؛ بلکه نوجوانان و جوانان مناطق محروم را در این آموزش‌ها با قیمتی ارزان شرکت دهیم.»
مسئول گروه جهادی رسانه‌ای نصیر افزود: «آموزش‌های ما زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و با حضور برترین استادان آن سازمان و در رشته‌های کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی، فیلمبرداری، صدابرداری، تصویربرداری، گرافیک و انیمیشن در حال برگزاری است.»
وی درباره اهداف آینده این گروه جهادی اظهار داشت: «هدف اصلی ما از تشکیل این گروه جهادی این است که در کنار42 هزار گروه جهادی موجود یک گروه رسانه‌ای فعال حضور پیدا کند تا تمام تلاش‌های گروه‌های جهادی چه پیش از انجام فعالیت، چه حین انجام و چه در پایان برنامه ثبت و ضبط شود.»
مسئول گروه جهادی رسانه‌ای نصیر تأکید کرد: «در بحث رسانه، نیروهای انقلابی باید بدانند که دغدغه و مشکل اصلی ما بحث موارد مالی و اقتصادی نیست. آنچه بدنه رسانه امروز ما را تضعیف کرده، نداشتن انسجام و هماهنگی بین نیروهاست. باید بدانیم که نبود اتحاد و سازگاری بین نیروها همان چیزی است که دشمن به دنبال آن است.»
محمدرضا سراوانی خاطرنشان کرد: «مسئله گروه جهادی برای دشمنان انقلاب به قدری مهم است که یکی از راه‌های تخریب افکار جوانان را در برهم زدن این گروه‌های جهادی می‌بینند؛ به گونه‌ای که نادیده گرفته شدن گروه‌های جهادی را پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند.»
وی تأکید کرد: «در روزگاری که دشمن در عرصه رسانه یکه‌تازی می‌کند، نیروهای انقلابی باید دست به دست هم بدهند و به یک انسجام ملی برسند. برای دیده شدن این انسجام و وحدت بین ارکان نیروهای انقلابی نیاز مبرم و جدی به رسانه دیده می‌شود.»
محمدرضا سراوانی درباره نحوه عملکرد گروه‌های جهادی رسانه‌ای گفت: «این گروه‌ها با مدیریت امام جماعت مسجد هر محل شکل می‌گیرد که پس از تشکیل به همراه یک گروه رسانه به مناطق محروم حرکت می‌کنند. روحانی مسجد افراد علاقمند به اردوی جهادی را که در زمینه بنایی، گچ‌کاری، سیمان‌کاری، نقاش و... حرفه‌ای دارند،جمع می‌کند و به ما اطلاع می‌دهد. ما نیز گروه رسانه‌ای را که تربیت کرده‌ایم، همراه آن گروه اعزام می‌کنیم.»
مسئول گروه جهادی رسانه‌ای نصیر ابراز داشت: «هر استان باید به طور جداگانه یک گروه رسانه‌ای ویژه داشته باشد. هدف ما از تربیت نوجوانان و جوانان در عرصه رسانه، رسیدن به این قله است که وقتی خواستیم برنامه‌ای را در دورترین نقطه‌ ایران تدارک ببینیم، از نیروی رسانه‌ای همان نقطه بهره ببریم.» وی با بیان خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: «تأسیس این گروه جهادی و شدت گرفتن شعله دغدغه رسانه‌ای ما با تلنگر سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی رقم خورد. ما برای مبارزه با داعش به ایشان مراجعه کرده بودیم که ایشان گفتند: «من به شما یک سوریه در ایران نشان می‌دهم شما بروید به آن سوریه، از بنده پرسیدن اهل کجا هستید؟ گفتم اهل سیستان و بلوچستان. گفتند شما بروید همانجا. شما که در تهران هستید امکانات را جمع‌آوری کنید؛ بروید آنجا تا با زبان خودتان و فرهنگ خودتان انقلاب را تبلیغ کنید.»»
محمدرضا سراوانی در خصوص تعداد گروه‌های جهادی گفت: «الحمدلله تعداد 80 هزار گروه جهادی در دسته‌های مختلف محرومیت‌زدایی، آموزشی، تبلیغی و سازندگی داریم که از این تعداد 42 هزار گروه در سامانه اطلس جهادی نام‌نویسی کرده‌اند. در این سامانه تمام فعالیت‌ها و عمکردهای گروه‌های جهادی ثبت و ضبط می‌شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات