صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۰۶۴۷
در دیدار صمیمانه تعدادی از اعضای تحریریه صبح صادق با نماینده ولی‌فقیه در سپاه تأکید شد

بصیرت‌افزایی توأم با ارتباط دو سویه مخاطبان و مسئولان

هفته گذشته توفیقی دست داد تا به اتفاق تعدادی از اعضای تحریریه صبح صادق دیداری صمیمانه با نماینده محترم ولی فقیه در سپاه در دفتر ایشان داشته باشیم[...]

هفته گذشته توفیقی دست داد تا به اتفاق تعدادی از اعضای تحریریه صبح صادق دیداری صمیمانه با نماینده محترم ولی فقیه در سپاه در دفتر ایشان داشته باشیم. در این نشست که حجت‌الاسلام طیبی‌فر جانشین نماینده ولی‌فقیه و سردار دکتر جوانی معاون سیاسی سپاه هم حضور داشتند، مطالب مختلفی مطرح شد و حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی هم دیدگاه‌ها و انتظارات‌شان را بیان کردند و ادامه این نشست به جلسه‌ای در دفتر هفته‌نامه موکول شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ضمن قدردانی از زحمات اعضای تحریریه و کارکنان صبح صادق در طول بیش از دو دهه از عمر این رسانه، گفت: صبح صادق در مدت انتشار نسبتاً طولانی خود در صراط مستقیم حرکت کرده است و به کسی بهانه نداده، همانطور که معاونت سیاسی در رسالت بصیرت‌افزایی و روشنگری سیاسی موفق عمل کرده است.
وی در ادامه گفت: اخیراً در جشنواره مالک اشتر از بین همه رده‌های نیروهای مسلح معاونت سیاسی به عنوان به عنوان رده برتر انتخاب شد که البته این قابل پیش‌بینی هم بود.
اما حاج آقای حاجی‌صادقی ادامه جلسه را به دست‌اندرکاران نشریه واگذار کرد و گفت می‌خواهد شنونده باشد و در پایان حرف‌هایش را خواهد زد.
در ادامه سردار دکتر جوانی معاون سیاسی سپاه و مدیرمسئول صبح صادق با اشاره به ورود نشریه به بیست‌ودومین سال عمر خود به فراز‌ونشیب‌ها و مقاطع حساس سیاسی اشاره کرد و گفت: صبح صادق توانست در این بزنگاه‎ها و پیچ و خم‎ها ایفای نقش کند و مؤثر واقع شود.
سردار جوانی در ادامه ضمن تشکر از زحمات همه دست‌اندرکاران نشریه، گزارشی کلی از وضعیت صبح صادق ارائه کرد.
پس از صحبت‌های سردار جوانی، علی حیدری سردبیر صبح صادق ضمن معرفی اعضای تحریریه صبح صادق که در جلسه حاضر بودند، به روند کار نشریه اشاره کرد و گفت: ترکیب فعلی صفحات و گروه‌ها هم حاصل بیش از دو دهه تجربه کار صبح صادق در این حوزه است که بر اساس مأموریت‌های معاونت سیاسی و نیاز پاسداران و بسیجیان و خانواده‌ها طی این سال‌ها انجام شده است. تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و حتی گزارش‌های سیاسی صبح صادق محصول اتاق فکری است که به طور هفتگی به رصد موضوعات سیاسی می‌پردازد.وی با اشاره به رصد دائمی رسانه‌ها و مراکز مطالعاتی غرب و رژیم صهیونیستی از تحلیل‌ها و مواضع صبح صادق و پردازش رسانه‌ای آنها گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران روی موضوعات و مطالبی که در صبح صادق بعنوان ارگان سپاه و نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه منتشر می‌شود، حساسیت ویژه‌ای دارند و بطور دقیق آن را بررسی و پایش می‌کنند.
در ادامه هم دبیران گروه‌های حاضر در جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه وی ضمن تأیید فعالیت، جهت‌گیری‌ها و خط مشی نشریه گفت: کار را هدفمند انجام دهید و اهداف اصلی خود را در خلال انجام مأموریت حتی به صورت زبانی تکرار کنید تا فراموش نشود.
تلاش برای کوتاه و فشرده و جذاب کردن مطالب و تحلیل‌ها، سخنگوی بدنه سپاه و بسیج بودن و ارتباط دو سویه در این حوزه سایر انتظاراتی بود که نماینده ولی‌فقیه در این دیدار مطرح کرد.
پرداختن به مسائل سپاه، تعامل با بخش‌های مختلف سپاه و بسیج هم مورد تأکید حاج آقای حاجی‌صادقی قرار داشت.
عدم خودسانسوری و پیگیری مطالبات، ایجاد حس امید و نشاط، توجه به موضوع انتقاد و حمایت از دولت و دستگاه قضایی و مجلس و سایر ارگان‌ها از دیگر نکاتی بود که نماینده ولی‌فقیه در سپاه به آنها اشاره کرد و تأکید داشت: شخص آقای رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا و بسیاری از بزرگان به ما اعلام کرده‌اند که نیازمند انتقاد و حمایت‌های ما هستند، چون این حمایت یا انتقادها از سوی سپاه را دلسوزانه می‌دانند.
وی جذب خبرنگاران افتخاری در سپاه‌های استانی و اقشار بسیج را کمک‌کننده به کار نشریه دانست و افزود: در چهره‌سازی از افراد هم باید دقت داشت که هر فردی به عنوان چهره به مخاطب شناسانده نشود.
بررسی لازم برای افزایش شمارگان صبح صادق، توجه به توزیع هفته‌نامه در بین بازنشستگان، خانواده‌ها، بسیجیان و محل‌های خاص مثل سالن‌های انتظار از دیگر خواسته‎های نماینده ولی‌فقیه در سپاه بود.
و در نهایت ادامه مباحث موکول شد به جلسه بعدی در محل دفتر هفته‌نامه صبح صادق.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات