صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۴۰۶۵۲

هشدار به تلاویو

جنگ اوکراین آغاز فرآیندی بود که باعث شد در بستر آن روسیه شناخت کاملی از رژیم صهیونیستی داشته باشد. در جریان جنگ اوکراین، رژیم صهیونیستی، اقدام بیشتری علیه روس‌ها انجام داد[...]
پایگاه بصیرت / گروه پرونده

جنگ اوکراین آغاز فرآیندی بود که باعث شد در بستر آن روسیه شناخت کاملی از رژیم صهیونیستی داشته باشد. در جریان جنگ اوکراین، رژیم صهیونیستی، اقدام بیشتری علیه روس‌ها انجام داد. این رژیم در مرحله اول با راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای عظیم، چهره روسیه و شخص رئیس‌جمهور این کشور (ولادیمیر پوتین) را در بین افکار عمومی جهان تخریب کرد. رفتاری که شاید به جهت ارتباط روسیه با اسرائیل، هیچ‌گاه مورد تصور مقامات کرملین نبود. رفتار دوم ضد روسی رژیم صهیونیستی هم در جریان قتل دختر الکساندر دو گین، شکل گرفت. در واقع قتل دختر الکساندر دوگین به نحوی طراحی شده بود که انگشت اتهام به سمت صهیونیست‌ها رفت. به طوری که کارشناس حوزه بین‌الملل معتقدند: «نوع عملیات به کارگیری شده در قتل دختر مذکور به برنامه‌های ترور موساد شبیه است، چرا که موساد به حذف فیزیکی افراد در سال‌های اخیر مبادرت ورزیده؛ اعم از رهبران مقاومت در کرانه باختری، حزب‌الله لبنان، ترور دانشمندان عراقی و هسته‌ای و فناوری نظامی ایران. ضمن اینکه اختلاف‌نظر اخیر بین روسیه و رژیم صهیونیستی بر سر مسئله اوکراین، این احتمال را تقویت می‌کند که برنامه‌ریزی این موضوع را بتوان به اسرائیل ربط داد.»
در تازه‌ترین رفتار ضد روسی رژیم صهیونیستی نیز حمایت نظامی این رژیم از اوکراین می‌باشد. به طوری که «ناچمن شای» وزیر امور دیاسپورا رژیم صهیونیستی (صهیونیست‌های خارج از فلسطین اشغالی) خواستار کمک نظامی این رژیم به کی‌یف برای مقابله با روسیه شد. در حالی که رژیم تل‌آویو از آغاز جنگ در اوکراین به‌رغم موضع‌گیری‌های ضد روسی، مجوز فروش سلاح به کی‌یف را به شرکت‌های اسرائیلی از بیم واکنش روسیه نداده، این وزیر صهیونیست در اشاره به برخی اتهام‌زنی‌های رسانه‌ای درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه به رغم رد چنین ادعاهایی از سوی تهران، در توئیتی نوشت: «دیگر هیچ شکی درباره این که اسرائیل باید در این درگیری خونین کجا بایستد وجود ندارد، زمان آن رسیده که اوکراین هم کمک نظامی دریافت کند، درست همان‌طور که آمریکا و کشورهای ناتو ارائه می‌کنند». پیش‌تر، روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از یک منبع آگاه نوشت یک پیمانکار نظامی صهیونیست قصد دارد، از طریق لهستان به اوکراین سامانه ضد هوایی برساند. این رسانه در گزارش خود اشاره‌ای به نام این شرکت و نوع سامانه‌ای که قرار است با واسطه به کی‌یف ارسال شود، نکرد.
«تایمز اسرائیل» در ادامه نوشت:«تل‌آویو به خوبی می‌داند این سامانه‌ها قرار است در نهایت به اوکراین برسد، اما چشم خود را به روی این قرارداد بسته و پیمانکار نظامی مذکور نیز ادعا دارد که مقصد سامانه‌های ضد هوایی لهستان خواهد بود.
در همین راستا دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه به رژیم صهیونیستی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داد و گفت تحویل سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته به کی‌یف به معنای نابودی روابط دوجانبه است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدودف (۱۷ اکتبر) در پیامی نوشت: «به نظر می‌رسد اسرائیل در حال آماده شدن برای عرضه تسلیحات به رژیم کی‌یف است. اقدامی بسیار بی‌ملاحظه، چنین اقدامی همه روابط دوجانبه را از بین خواهد برد.»
افزایش تنش بین روسیه و رژیم صهیونیستی در حالی اتفاق می‌افتد که این رژیم برخلاف‌فرافکنی‌های خود علیه دیگر کشورها، خود عامل و مشوش اصلی طولانی شدن جنگ اوکراین شده است. این رژیم به بهانه‌های مختلف به دنبال دخالت در کانون بحران در جامعه بین‌المللی است که اوکراین نمونه واضح و آشکاری از رفتار روحیه بحران‌سازی صهیونیست‌هاست.
حال، رژیمی با چنین مختصات ذهنی آلوده، دنبال ایجاد اجماع علیه ایران به بهانه پهپاد می‌باشد. در حالی که مقامات رسمی ایران و روسیه به شدت موضوع فروش سلاح ایرانی به روسیه را جهت اقدام در اوکراین، تکذیب می‌کنند، اقدام غرب به خصوص رژیم صهیونیستی، بیشتر با هدف سرپوش گذاشتن بر رفتار خودشان، قابل درک و ارزیابی می‌باشد. از طرفی واکاوی از مواضع مقامات روسیه از رفتار صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که ممکن است مسکو در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، به رفتار رژیم اشغالی قدس پاسخ دهد و انحراف افکار عمومی نمی‌تواند باعث فراموشی اقدام آنها در مقابل منافع ملی روسیه باشد.
نکته پایانی موضوع این است که به نظر می‌رسید که رژیم صهیونیستی با توجه به وجود یهودیان در روسیه که بعضا دو تابعیتی بین روسیه و رژیم صهیونیستی هستند، تصور می‌کند که روسیه واکنش خاصی نسبت به صهیونیست‌ها انجام ندهد، ولی این نکته جای تأمل دارد که با در نظر گرفتن نوع هشدار «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت ملی روسیه به رژیم صهیونیستی، مردم روسیه با هر نگاه مذهبی و قومیتی، به شدت ناسیونالیست می‌باشند و اتفاقا در جنگ اوکراین نیز مردم روسیه طرفدار دولت خود خواهند بود نه طرفدار رژیمی دیگر.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات