صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۰۶۸۳

روایت‌گری اصل انکارناپذیر

تأمل در واقعیت دنیای امروزی نشان می‌دهد، نبرد امروزی «نبرد اراده‌ها» و جنگ بر سر روایت‌گری است. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که پیروز در جنگ روایت‌گری، فاتح دنیای امروزی خواهد بود[...]
پایگاه بصیرت / گروه پرونده

تأمل در واقعیت دنیای امروزی نشان می‌دهد، نبرد امروزی «نبرد اراده‌ها» و جنگ بر سر روایت‌گری است. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که پیروز در جنگ روایت‌گری، فاتح دنیای امروزی خواهد بود. به بیانی دیگر، اگر میدان عمل یک اصل تصور شود، باید روایت از میدان صحنه نیز یک اصل مطرح شود.
اگر دفاع مقدس یک اصل است، روایت صحیح آن به نسل بعدی نیز یک ضرورت انکارناپذیر است. در واقع، دفاع مقدس در محدود زمانی به معنای خاص آن تمام شد و در دل آن اتفاقی افتاد که تاریخ معاصر کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داد، از طرفی برای ساخت آینده کشورمان و ضرورت شناخت دوست و دشمن، به ناچار باید روایت صحیحی از اتفاقات آن دوران در نظر گرفته شود. محور شیطانی عبری‌ـ غربی‌ـ عربی در تلاش است روایت غلطی را از دفاع مقدس ارائه دهد و نسل جدید را از آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل کشورمان جدا کند.
به بیان رهبر معظم انقلاب، «در جنگ نامتقارن اراده‌ها هستند که با هم می‌جنگند؛ هر اراده‌ای غلبه پیدا کرد، پیروز خواهد شد. در میدان، اراده را ضعیف نکنید؛ در میدان نبرد، اراده را دچار تزلزل نکنید؛ اگر یک طرفِ جنگ در میدان نبرد اراده‌اش سست شد، قطعاً شکست خواهد خورد. نگذارید اراده‌تان سست بشود، نگذارید تبلیغات دشمن و وسوسه‌های دشمن، در اراده و عزم راسخ شما تزلزل ایجاد کند؛ این اراده‌ مستحکم را نگه دارید؛ این ضامن پیروزی است». «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلاب‌تان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند.»
دشمن با ابزار جنگ روایت و با بهره‌برداری وسیع از شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای در عرصه فکری و ذهنی برای تصاحب افکار عمومی و تحمیل القائات تولید محتوای رسانه‌ای می‌کند و به این ترتیب با روایت جعلی و دروغین، اما باورپذیر برای خود تولید قدرت می‌کند. در واقع، جنگ روایت‌ها قطعه‌ای مهم از جورچین دشمن در تصویر کلان جنگ نرم است.
به اعتقاد بسیاری، طراحی نظام سلطه امروز بر پایه جنگ هیبریدی با محوریت جنگ روایت‌ها به عنوان ابزار راهبردی جریان تحریف قرار گرفته و تحریف با هدف ناامیدسازی و سیاه‌نمایی از کارآمدی نظام اسلامی در افکار عمومی و قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی عمل می‌کند که با هوشیاری و در نظر گرفتن اهمیت روایت‌گری در کشورمان، دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات