صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۰۸۸۶

از کارت ایثار تا ارشدیت‌های تحصیلی

چند سالی از درج مشکلات و مباحث مختلف حوزه خدمات مختلف مربوط به کارکنان در هفته‌نامه صبح صادق می‌گذرد. به تازگی و در اقدامی در خور تقدیر، با همکاری معاونت نیروی انسانی نمایندگی ولی فقیه درسپاه، مسئولان معاونت نیروی انسانی سپاه ضمن تعامل با نشریه اقدام به دریافت برخی پیامک‌ها‎ کرده‌اند و پاسخ‎های مشکلات عمده را برای نشریه ارسال می‌کنند. پیشتر بخشی از پاسخ‌های مطرح شده را در شماره 1064 هفته‌نامه منتشر کردیم، در این شماره بخش دوم پاسخ‌های این معاونت را در قالب این ستون منتشر می‌کنیم.

از مسئولان خدمات کارکنان درخواست می‌شود با توجه به هزینه بالای اقامت در مجتمع‌های تفریحی چرا سهم همه را از یکسان‌سازی با توجه به آن افزایش نمی‌دهند؟
پاسخ: میزان شارژ کارت‌های یکسان‌سازی هر سال با توجه به اعتبارات اختصاص یافته از سوی سپاه در نظر گرفته می‌شود که در سال جاری به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

دلیل اینکه حق مناطق جنگی شاغلان در خرداد ماه اعمال نشده چیست؟
پاسخ: حقوق مرداد ماه ۱۴۰۱ با یک ماه معوقه برای یگان‌های مشمول دریافت فوق‌العاده جنگی پرداخت شده است.

چرا فرزندان شهدا در بیمارستان بقیه‌الله(عج) استخدام رسمی نمی‎شوند؟
پاسخ: جذب و تبدیل عضویت فرزندان شاهد و ایثارگر در سپاه همیشه جزء اولویت‌ها و رویکردهای جدی نهاد سپاه بوده است. برابر ابلاغیه شماره س/1583/1 تاریخ 1389/9/18 فرمانده محترم کل سپاه یکی از مزیت‌های ارزشی برای تعدیل شرایط سن، معدل و نوع دانشگاه، فرزندان شاهد هستند که سوابق این عزیزان در کمیسیون موارد خاص گزینش در معاونت نیروی انسانی سپاه طرح و با رویکرد مثبت بررسی می‌شود.

علت تأخیر در صدور کارت ایثارگری چیست؟ دو سال است که درخواست شده، ولی هنوز آماده نشده است؟
پاسخ: صدور کارت ایثار به صورت تدریجی و با تکمیل اسناد و مدارک در حال انجام است و با توجه به تدابیر اخیر اتخاذ شده، روند صدور کارت ایثار با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

در خصوص افسرانی که در دانشگاه‌های افسری درس خوانده‌اند، آبا از نظر سنوات ارشدیت با دانش آموخته‌ها و درجه‌دارانی که تغییر طیف داده‌اند، فرق می‎کنند؟ به چه صورت است، لطفا بررسی کنید و دلیل آن بیان شود.
پاسخ: برابر ابلاغیه تسری ارشدیت‌های تحصیلی، درجه‌دارانی که مدرک تحصیلی کاردانی ارائه دهند و درجه مبنا اخذ کنند، در صورت ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی‌ناپیوسته و بالاتر و پذیرش از سوی سپاه (عدم تأثیر در درجه مبنا) به ازای هر مقطع تحصیلی بالاتر از یک‌ونیم سال ارشدیت برخوردارند. اگر فردی از طیف درجه‌داری به افسری تغییر وضعیت دهد، به مدت سنوات خدمت قابل قبول درجه‌داری از تاریخ 1382/12/20 سالانه دو ماه ارشدیت سنواتی به او تعلق می‌گیرد و مشمول ارشدیت مقطع تحصیلی نمی‌شود. کارکنانی که با مقطع تحصیلی کاردانی و بالاتر با عنوان دانش‌آموخته به استخدام قطعی درآمده و بر اساس تحصیلات بدو ورود درجه مبنا اخذ کرده‌اند، بابت تحصیل قبل از ورود به سپاه ارشدیت به آنان تعلق نمی‎گیرد و ارتقای تحصیلی کارکنان در طول عمر خدمتی علاوه بر مقطع تحصیلی مندرج در حکم استخدام قطعی حداکثر تا دو مقطع تحصیلی در سپاه امکان‌پذیر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات