صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۴۱۰۸۵

خبر خوب برای ورودی‌های قبل از سال 90

چند سالی از درج مشکلات و مباحث مختلف حوزه خدمات مختلف مربوط به کارکنان در هفته‌نامه صبح صادق می‌گذرد. به تازگی و در اقدامی در خور تقدیر، با همکاری معاونت نیروی انسانی نمایندگی ولی فقیه درسپاه، مسئولان معاونت نیروی انسانی سپاه ضمن تعامل با نشریه اقدام به دریافت برخی پیامک‌ها‎ کرده‌اند و پاسخ‌های مشکلات عمده را برای نشریه ارسال می‌کنند. در این شماره بخش سوم پاسخ‌های این معاونت را در قالب این ستون منتشر می‌کنیم.
 
* چرا در مرخصی دادن به سربازان متأهل و نیز دارای فرزند سخت‌گیری می‌شود، لطفاً به این موضوع رسیدگی شود؟
برابر قوانین و مقررات ابلاغی در نیروهای مسلح، هر سربازی می‌تواند در طول مدت خدمت سربازی هر سال 30 روز مرخصی استحقاقی و 30 روز مرخصی تشویقی با نظر مسئول مربوطه بگیرد. درباره سربازان متأهل به فرماندهان و مسئولان ذی‌ربط در سپاه تأکید شده است، نسبت به دادن مرخصی به سربازان متأهل مساعدت لازم را مبذول فرمایند.
 
* چرا برای مشکل اساسی کارکنان، یعنی مسکن کاری نمی‌کنید،‌ با توجه به اینکه هزینه مسکن برای اجاره‌نشین‌ها بالاست و کارکنان در این زمینه مشکل دارند؟
حل مشکل مسکن کارکنان برابر سیاست‌های قرارگاه مسکن سپاه در حال اجراست و در حال حاضر نیز در تمامی استان‌ها قرارگاه مسکن فعال است و همه کارکنان رسمی که با احتساب سنوات مثبت تاریخ ورود آنها تا پایان سال 1390 است، مجاز به شرکت در پروژه‌های مسکن سپاه یا دریافت وام خرید و ساخت انفرادی هستند. بدیهی است، تأمین مسکن کارکنان، ‌یکی از دغدغه‌های اصلی فرماندهان محترم است که به طور جدی در حال تلاش هستند. 
 
* دلیل اینکه کارت‌های یکسان‌سازی(رستوران) خواهران از سه نفر به یک نفر تغییر داده شد، چیست؟ این نوع بینش درست است؟
کارت یکسان‌سازی برای خواهرانی که به حکم دادگاه سرپرست خانواده هستند، به ازای تعداد افراد خانواده شارژ می‌شود و برای سایر خواهران اعم از (همسر سپاهی یا غیر سپاهی و مجرد) به تعداد دو نفر شارژ می‌شود. گفتنی است، در صورتی که تعداد سهمیه کارت یکسان‌سازی خواهری با موارد یاد شده مطابقت ندارد، برای اصلاح آن با ارائه اسناد لازم به مرکز خدمات رده خدمتی خود مراجعه کنند. 
 
* دلیل تأخیر مراحل گزینش نیروهای داوطلب چیست؟
انجام مراحل گزینش به منظور احراز صلاحیت شایستگی‌های پاسداری داوطلبان و سایر شرایط مورد نیاز، ‌مستلزم طی فرآیند کامل گزینشی است و برای هماهنگی‌های انجام گرفته با تمامی مراجع دخیل در امر گزینش، مراحل یاد شده در مدت زمان قابل قبول در حال انجام است. 
 
* دلیل تأخیر تبدیل عضویت افراد از پیمانی و... به رسمی چیست؟
ابلاغ فرمانده کل سپاه به شماره 1/1175/س ط تاریخ 1400/2/21 به منظور تسریع و تسهیل در فرآیند تعیین وضعیت بسیجیان شاغل و تبدیل عضویت اعضای پیمانی به کلیه رده‌های مربوطه ابلاغ و ملاک عمل برای تبدیل عضویت نیروهاست که با توجه به ابلاغ مذکور تعیین تکلیف نیروهای پیمانی و بسیجیان تمام وقت شاغل با سرعت در حال پیگیری و اقدام است.
 
* چرا به خواهران (متأهل، مجرد و پاسدار) اجازه شرکت در پروژه‌های مسکن را نمی‌دهند؟ آیا با این مبلغ اندک وامی که داده می‌شود می‌توانند مسکن تهیه کنند؟(در حالی که قبلا این کار انجام می‌شد)
خواهران متأهل سرپرست خانواده و خواهران مجرد بالای سی‌و‌پنج سال همانند سایر برادران با داشتن سایر شرایط، مانند عضویت در صندوق مسکن مجاز به شرکت در پروژه‌های مسکن سپاه هستند. در ضمن در صورتی که خواهران متأهل سرپرست خانواده نباشند، می‌توانند وام حکمت خود را دریافت کنند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات