صبح صادق >>  جبهه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۴۱۱۴۶
معاون سیاسی سپاه در کارگاه بصیرت سیاسی

بصیرت یعنی تشخیص راه در دوراهی‌ها

مسئله بصیرت‌افزایی یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب طی سال‌های متمادی بوده که اهمیت این مسئله در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری بر همگان عیان شده است[...]
پایگاه بصیرت / حسن نوروزی
مسئله بصیرت‌افزایی یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب طی سال‌های متمادی بوده که اهمیت این مسئله در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری بر همگان عیان شده است. سپاه از همان ابتدای راه و پس از تأکید رهبر معظم انقلاب با برپایی همایش‌ها و نشست‌هایی در پیاده‌سازی این راهبرد تمام تلاش خود را کرده است. از همین‌رو در سومین کارگاه بصیرت سیاسی ویژه سربازان در نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با موضوع پاسخ به پرسش‎‌های سربازان در حوزه سیاسی سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه در تبیین چرایی اهمیت بصیرت گفت: «هدف از با بصیرت بودن ایجاد انگیزه است. کارهایی که از روی علم و بصیرت انجام می‌گیرد، هدفمند و نتیجه‌دار است.»
وی ادامه داد: «بحث بصیرت یعنی اینکه انسان راه درست را از راه نادرست تشخیص بدهد. شما وقتی در طول تاریخ گروه‌ها، احزاب، جریان‌ها و نظام‌های مختلف را نگاه می‌کنید، به این آگاهی می‌رسید که چه کسی راه را اشتباه رفته و چه کسی راه را درست طی کرده است. از این‌رو فهم تاریخ یکی از راه‌های مهم بصیرت‌افزایی و یکی از شاخصه‌های مهم تشخیص راه است.»
معاون سیاسی سپاه با اشاره به نیاز امروز کشور به موضوع بصیرت اظهار داشت: «از دل تحلیل‌ها، نگاه‌ها و برداشت‌ها متوجه می‌شویم که چه کسی برای ملت، کشور و مردم دلسوزی می‌کند. وقتی بفهمیم دلسوز کیست، زیر بیرق او می‌ایستیم؛ اما اگر نفهمیم، عمر خود را تباه می‌کنیم. بصیرت یعنی دچار اشتباه نشدن و خود را به ورطه نابودی نکشاندن.»
سردارجوانی درباره اهمیت بصیرت در قرآن گفت: «بهترین، دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین راه صراط مستقیم است. صراط مستقیم راهی است که غیر از راه غضب شدگان و گمراهان است. کسی که به دنبال صراط مستقیم است و از گمراهی رو برگردان، باید علم داشته باشد. بدون علم و بصیرت راه ناهموار و سیاه است. این را سوره حمد به ما یاد می‌دهد که روزی چند مرتبه در نمازهای واجب‌مان می‌خوانیم.»
وی در خصوص عوامل لغزش توضیح داد: «ناآگاهی و میل به هوی و هوس‌ها دو عامل اصلی لغزش‌هاست. امکان دارد کسی یکی از این دو را هم داشته باشد؛ ولی به ورطه گمراهی سقوط کند. برای نمونه عمربن‌سعد با اینکه علم داشت طرف مقابلش نوه رسول‌الله است؛ ولی به سمت وعده ملک ری و هوی و هوس خود گام برداشت.»
معاون سیاسی سپاه در پاسخ به چرایی دشمنی آمریکا با حرکت‌های انقلابی پیش از پیروزی انقلاب گفت: «آمریکا در دوران پیش از انقلاب در حال بلعیدن جهان و رسیدن به قله رهبری جهان بود؛ اما یک جوانمردی به نام امام خمینی(ره) پیدا شد و در مقابل ظلم‌ها و جنایات آمریکا ایستاد و به مردم فهماند که قرآن تنها برای روی طاقچه ماندن و بوسیدن آن در هنگام سفر و باز کردن آن در سفره عقد نیست؛ بلکه برنامه زندگی فردی و جمعی است.» 
سردار جوانی افزود: «ایستادگی امام خمینی(ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب برای آمریکا سخت و ناگوار بود، اما برای مردم ایران آغاز تحول و پیشرفت بود. مردم فهمیده بودند نماز و قرآنی که ما را علیه ظلم بیدار نکند، از معنا تهی است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات