سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۴۱۳۸۹

جلسه رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به تشریح جلسه مشترک رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران با سایر کشورها که شامگاه ۲۴ آبان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، پرداخت. 

جلسه رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی/ امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در سیاست خارجی ریاکارانه عمل می‌کنند

وی افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه ایران، مدیران کل سیاسی این وزارتخانه، معاونین و سخنگوی وزارت امور خارجه تشکیل شد؛ همچنین در این جلسه قریب به ۲۰ نفر از رؤسا و نایب رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی حضور داشتند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: هر یک از نمایندگان حاضر در جلسه دیدگاه‌های خود را نسبت به موضوعات مرتبط با کشورهایی که ریاست گروه دوستی پارلمانی آن را بر عهده دارند، مطرح کردند.

مقتدایی به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: آقای امیرعبداللهیان در این جلسه ضمن تأکید بر رعایت پیشنهادات و تلاش برای رفع دغدغه‌ها و نکات ارزنده‌ای که نمایندگان مطرح کردند، نسبت به تشریح برخی از وضعیت‌ها و موضوعات مرتبط با حیطه کاری گروه‌های دوستی پارلمانی توضیحاتی ارائه کرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه که در محیطی صمیمانه و برای هم‌افزایی حداکثری میان وزارت امور خارجه با بخش مرتبط با گروه‌های دوستی در مجلس برگزار شد‌؛ وزیر امورخارجه بخشی از اقدامات هفته‌های اخیر این وزارتخانه در ارتباط با مناطق جغرافیایی مختلف اعم از اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا را تشریح کرد و بر این نکته هم تأکید داشت که آمریکایی‌ها به شکل ریاکارانه در عرصه سیاست خارجی عمل می‌کنند؛ آمریکایی‌ها از یک سو نامه می‌نویسند و پیام می‌دهند و از سوی دیگر مسئولان این کشور مصاحبه و خلاف آنچه نوشته‌اند را بیان می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه همچنین برخی از موارد نقض نزاکت بین‌المللی و نزاکت‌های روابط بین‌الملل از سوی برخی از سفرا از جمله سفرای آلمان، انگلستان و فرانسه را نیز به جلسه گزارش داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات