صبح صادق >>  راهبرد >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۱۵۸۵
امام خامنه‌ای در دیدار با مردم اصفهان مطرح کردند

امیدسوزی نقشه دشمن

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار مردم اصفهان با ایشان با تأکید بر اینکه جوان ایرانی در همین روزهای شرارتِ دشمن، زنده و با انگیزه است، افزودند: «یکی از شاخص‌های اساسی ایران‌دوستی، امیدآفرینی است، بنابراین کسانی که القای ناامیدی و بن‌بست می‌کنند، ایران‌ستیز هستند و نمی‌توانند ادعای ایران‌دوستی داشته باشند.» در ادامه برخی سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حوادث اخیر را می‌خوانید.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی
* مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران این است که اگر جمهوری اسلامی پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند، در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد. غربی‌ها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از دو قرن همه دنیا را غارت کنند. یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، یک جا گفتند دموکراسی نیست وارد شدند. به بهانه‌ ایجاد دموکراسی، اموال آن کشور خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند و چین. حالا ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد، اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.
 
* عده‌ای در داخل بر مبنای تبلیغات غرب، می‌گویند در نظام اسلامی آزادی و مردم سالاری نیست در حالی‌که بیان همین سخنان نشانه آزادی است و روی کار آمدن دولت‌هایی که از نظر تفکر سیاسی شباهتی به یکدیگر ندارند نیز نشانه حق انتخاب مردم و مردمی بودن نظام اسلامی است.
جمهوری اسلامی در مقابل امریکا و استکبار کوتاه می آمد و زیربار قلدری و زورگویی آنها می رفت، فشارها کمتر می‌شد اما آنها بر کشور مسلط می شدند، در این سال‌ها هرگاه صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده است، تلاش دشمن برای پنجه زدن به نظام اسلامی بیشتر شده است.
 
* کارزار اساسی ایران و استکبار، امریکا در خط مقدم قرار دارد و اروپا پشت سر امریکا ایستاده است، در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه رؤسای جمهور امریکا اعم از کارتر، کلینتون و اوبامای دموکرات، و ریگان، بوش و آن سبک مغز قبلیِ جمهوری‌خواه تا رئیس‌جمهور فعلی بی‌هوش و حواس که می‌خواهد مردم ایران را نجات دهد، همه در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادند و از هرکسی هم که توانستند از جمله رژیم صهیونیستی به عنوان سگ هار و زنجیری خود و برخی کشورهای منطقه کمک گرفتند.
با وجود همه این تلاش‌ها، دشمنان ملت در مجموع ناکام ماندند، البته مشکلاتی همچون تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، با بکارگیری انواع شگردهای سیاسی و امنیتی و دادن رشوه به عده‌ای در داخل برای حرف زدن علیه جمهوری اسلامی، به وجود آوردند ولی نتوانستند حرکت ملت ایران را متوقف کنند.
در شرایط فعلی که با چنین کارزار و چالشی مواجه هستیم، ‌وظیفه آحاد مردم و مسئولان و همچنین روشنفکران، نخبگان، جوانان و جوامع علمی دانشگاهی و حوزوی،‌ ‌تلاش برای پیشرفت در همه عرصه‌های علمی، هنری، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و معنوی است.
 
* مشکل غرب، استکبار، با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی دارد پیشرفت می‌کند، دارد رونق می‌گیرد، این پیشرفت را همه‌ دنیا دارند می‌بینند و به آن اعتراف می‌کنند، این برای غرب غیر قابل تحمل است، این را حاضر نیست تحمّل کند. اگر ما پیشرفت نمی‌کردیم، اگر ما حضور قدرتمند در منطقه از خودمان نشان نمی‌دادیم، اگر ما در مقابل آمریکا و استکبار صدای‌مان می‌لرزید، حاضر بودیم زورگویی آنها، قلدری آنها را قبول بکنیم، این فشارها کمتر می‌شد؛ البتّه می‌آمدند تسلّط پیدا می‌کردند، امّا دیگر تحریم و این فشارها و این چالش‌های این‌جوری کم می‌شد.
هر وقت جمهوری اسلامی‌ـ در این سال‌ها چون اوضاع مختلف بوده دیگر، می‌دانید خودتان‌ـ هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده.
 
* آنهایی که پشت صحنه اغتشاشات را دارند می‌چرخانند، می‌خواستند مردم را بیاورند در صحنه، حالا که نتوانستند، می‌خواهند شرارت کنند؛ بلکه بتوانند مسئولان کشور را و دستگاه را خسته کنند. اشتباه می‌کنند؛ این شرارت‌ها موجب می‌شود مردم خسته بشوند، از آنها بیزارتر بشوند، از آنها متنفّرتر بشوند. حالا که مردم از این اشرار متنفّرند، ادامه‌ این کار موجب می‌شود تنفّر مردم بیشتر بشود. حالا، مطلب اوّل اینکه حوادثی از این قبیل، بله، برای مردم مشکل درست می‌کند، در خیابان‌ها دکّانت را باید ببندی، ماشینت را باید نگه داری، چه کنی، مشکلاتی درست می‌کند، جنایت‌هایی هم خب انجام می‌دهند، تخریب می‌کنند، چه می‌کنند، لکن اینهایی که در صحنه هستند و آنهایی که پشت صحنه هستند، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند. این بساط شرارت جمع خواهد شد بدون شک آن وقت ملت ایران با نیروی بیشتر، با روحیه‌ تازه‌تر وارد میدان، در میدان به پیشرفت ادامه خواهد داد.
 
* حالا آنها این اغتشاشات را به اصطلاح یک تهدیدی دانستند علیه ملّت ایران. ملّت ایران از این اغتشاشات استفاده کرد و حقیقت خودش و جهت‌گیری خودش را نشان داد؛ کجا؟ در سیزده آبان. ‌امسال سیزده آبان با همه‌ سال‌های قبل فرق داشت. ملّت عظیم ایران در سیزده آبان آمدند علیه آمریکا شعار دادند؛ یک نمونه سیزده آبان.
یک نمونه این تشییع این شهدا. یک شهید عزیز به شهادت می‌رسد این روزها، همین شهدای عزیزی که شهدای امنیّت، شهدای بسیجی، شهدای نیروی انتظامی، آحاد مردمی که شهید می‌شوند. یک جوانی، شهید روح‌الله عجمیان مثلاً‌ فرض کنید، به شهادت می‌رسد، یک جوان ناشناخته‌ای است، ولی در شهادت او یک جمعیّت عظیمی به تشییع جنازه می‌آیند بیرون! عکس‌العمل مردم این است.
از آن تهدید فرصت درست می‌کنند، یعنی مردم خودشان را نشان می‌دهند، می‌گویند: ما اینیم. شما جوان ما را به شهادت می‌رسانید، ما همه پشت این جوانیم. درست نقطه‌ مقابل آن چیزی که دشمن می‌خواهد القا کند.
 
* صحنه‌گردان‌های اغتشاشات خودشان را طرف‌دار ملّت ایران وانمود می‌کنند؛ امّا با همه‌ خواسته‌ها و عقاید و مقدّسات ملت ایران دشمنی کردند. با اسلام دشمنی کردند، مسجد سوزاندند، قرآن سوزاندند، با ایران دشمنی کردند، پرچم ایران را سوزاندند،‌ سرود ملّی ایران را بی‌احترامی کردند. اینها چهره‌های‌شان روشن شد.
ادّعا می‌کنند طرف‌دار ملّت ایرانند. خب ملّتِ ایران ملّتِ مسلمان است، ملّتِ قرآن است، ملت امام حسین است. تو به امام حسین اهانت می‌کنی،‌ بددهنی می‌کنی،‌ بی‌حیایی می‌کنی، تو طرف‌دار ملّت ایرانی؟ به اربعین اهانت می‌کنی‌، به راهپیمایی میلیونی اربعین اهانت می‌کنی، تو طرف‌دار ملت ایرانی؟ خب، چهره‌ صحنه‌گردانان واقعی این اغتشاش هم روشن شد.
 
* مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنه‌گردان است. یک بخش صحنه‌گردان‌ها هستند، یک بخش فریب‌خورده‌ها هستند، یک بخش پول‌گرفته‌ها هستند، بعضی‌ها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند.
آن کسی که فریب‌خورده است فقط و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، باید از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بی‌توجّه به خواسته‌ دشمن همراهی با او می‌کند باید بیدارش کرد.
آن کسی که عامل جنایت است، یا قتل یا تخریب یا تهدید، تهدید؛ اینها بایستی مجازات بشوند. به اندازه‌ گناه خودشان باید مجازات بشوند. عامل قتل یک‌جور، عامل تخریب یک‌جور، آن کسی که اینها را با تبلیغات وادار به این کارها می‌کند یک‌جور، هرکدام به اندازه‌ خودشان باید مجازات بشوند.
البته مجازات به وسیله‌ قوه‌ قضائیه است، اینجا عرض بکنیم هیچ‌کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند. پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات داریم، مثل پیغمبر، روش رسول‌الله.
 
* دشمن قصدش این بود که مردم را وارد میدان کند، مردم نشان دادند که با دشمن همراه نیستند. البته دشمن لشکرسازی می‌کند در رسانه‌ها، لشکرسازی کاذب، انبوه‌سازی دروغ می‌بینید در رسانه‌های گوناگون دشمن، جوری وانمود می‌کند که آدم غافل و بی‌خبر تصّور می‌کند که واقعاً یک خبری است. واقع قضیه این نیست، آنچه که انبوه است، آنچه که عظیم است، حضور مردم در خدمت انقلاب و در میدان‌های انقلاب است، بله، این خیلی عظیم است؛ اما آن طرف نه، خواستند مردم را وارد کنند، مردم زدند توی دهن‌شان.
البته دشمن هر روزی یک کِیدی دارد، یک مَکری دارد، اینجا شکست خورد معلوم نیست که دست بردارد، می‌رود سراغ جاهای دیگر، می‌رود سراغ اقشار. هدف دشمن آن چیزی بود که برایش حاصل نشد.
 
* مهم‌ترین مشکل ما هم امروز علی‌العجاله مشکل اقتصادی است. می‌بینید بنده سال‌هاست شعار سال را یک نقطه‌ اقتصادی قرار می‌دهم و از مسئولان درخواست می‌کنم که بروند سراغ حل این مشکل و پیگیری این نقطه. دهه‌ ۹۰ از لحاظ اقتصادی دهه‌ خوبی نبود برای ما. مشکلاتی برای ما به وجود آمد.
من می‌بینم حالا آنچه که انسان مشاهده می‌کند، مسئولان در تلاشند واقعاً، جدّاً دارند تلاش می‌کنند، دارند کار می‌کنند، کارهای‌شان هم در موارد بسیاری مؤثر است. در همین وضع اقتصادی هم مؤثر است. اما خب مشکل اقتصادی هست.
 
* طبیعت یک ملت با ایمان همین است: بله برایش حادثه پیش می‌آید امّا از حادثه که ممکن است تهدید باشد برای خودش فرصت درست می‌کند‌. از صدر اسلام تا الان هم همین‌جور بوده است.
قدرت‌های دنیا هر وقت به فکر این بیفتند که به قول خودشان روی میز همه چیز دارند و برگ‌های جدیدی روی میز هست و یکی از برگ‌ها برگ‌های نظامی است و... هر وقت به فکر این بیفتند، به یاد هشت سال جنگ تحمیلی خواهند افتاد. می‌دانند ملت ایران شکست نمی‌خورد. بارها ملت ایران به مخالفین خودش، به آمریکا و به دیگران گفته است که شما آمدن‌تان با خودتان است، اما رفتن‌تان دیگر با خودتان نیست؛ ممکن است بیایید جلو امّا پای‌بند خواهید شد و پدرتان در می‌آید. ملت ایران از تهدید جنگ تحمیلی این استفاده را کرد و استفاده‌شان این بود که انگیزه‌شان بیشتر شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات