صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۴۱۷۴۵

واکاوی ابعاد اولین جشنواره قرآنی سپاه

اولین جشنواره قرآنی سپاه با هدف تکریم فعالان قرآنی و ترویج فرهنگ وحیانی در سپاه برگزار خواهد شد. دبیرخانه این جشنواره مهلت شرکت آثار را تا ۱۵ آذر ماه اعلام کرده است که در ادامه طی گزارشی توضیحاتی در خصوص ابعاد و موارد مورد نظر در این جشنواره را به مخاطبان هفته‌نامه و مجموعه خانواده بزرگ پاسداران انقلاب اسلامی ارائه می‌کنیم.
آنچه به منزله دستورالعمل اجرای جشنواره از سوی قرارگاه قرآنی نور سپاه اعلام شده، به این شرح است: «براساس مصوبه قرارگاه، تکریم فعالان قرآنی در قالب اولین جشنواره قرآنی در سطح سپاه و بسیج برگزار می‌شود.»
شعار این جشنواره، «تکریم فعالان قرآنی و ترویج فرهنگ وحیانی» انتخاب شده است.
هدف از اجرای این جشنواره نیز ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی رده‌های سپاه و تقدیر از برترین‌ها در این عرصه خواهد بود.
این جشنواره در محورهای زیر برگزار می‌شود:
۱ـ انتخاب برترین خادمان قرآن، شامل فرمانده، مسئول، مربی و فرهنگیار در عرصه فعالیت‌های قرآنی؛ ۲ـ انتخاب مؤثرترین اقدام قرآنی در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی معارف قرآنی؛ ۳ـ انتخاب برترین آثار تولید شده قرآنی؛ ۴ـ انتخاب رده‌ای که بیشترین فعالان قرآنی را به نسبت جمعیت خود دارد.
بر این اساس شاخصه‌های انتخاب برترین خادمان قرآن، شامل فرمانده، مسئول، مربی و فرهنگیار به قرار زیر است:
۱ـ برترین فرمانده
الف: اهتمام به برگزاری جلسات قرارگاه قرآنی نور رده و حضور حداکثری و مؤثر؛ ب: حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی رده (آموزش‌های قرآنی، محافل، مسابقات، طرح‌های قرآنی و فضاسازی قرآنی)؛ ج: اهتمام و جدیت در انجام مصوبات قرارگاه مرکزی؛
د: تدابیر و دستورات ویژه برای گسترش فرهنگ قرآنی در رده.
2ـ برترین مسئول و مدیر
الف: اقدامات مؤثر و انگیزشی برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین نیروهای تحت امر؛ ب: خلاقیت و ابتکار در امور قرآنی در حیطه مسئولیت؛ ج: حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی رده؛
3ـ برترین مربی
الف: بالاترین میزان تدریس موفق قرآن؛ ب: خلاقیت، ابتکار و ایده‌های نوین در امر تدریس قرآن کریم؛ ج: توجه به محوریت آموزه‌های قرآن کریم در تمام شئون تدریس (شهرت در تقوا و تخلق به آداب قرآنی)؛ د: دارا بودن حداقل چهار مرتبه ارزیابی عالی تدریس قرآن؛ ه: کسب رتبه برتر در جشنواره الگوی برتر تدریس در استان و کشور.
4ـ برترین فرهنگیار
الف: کسب رتبه نخست در مسابقات قرآنی سراسری سپاه و نیروهای مسلح؛ ب: همکاری مؤثر در برگزاری رویدادهای معتبر قرآنی و ایفای نقش مؤثر در برنامه‌ها، محافل و مجامع قرآنی با تأیید رده خدمتی؛ ج: همکاری در اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی قرآنی در سطح استان و کشور؛ د: تألیف کتاب در موضوعات قرآنی، نگارش و انتشار مقاله اصیل پژوهشی مرتبط با حوزه قرآن در مجلات معتبر تخصصی و پژوهشی؛ ه: تولید آثار هنری تأثیرگذار و جریان‌ساز در سطح استان و کشور؛ و: همکاری مؤثر با متولیان قرآنی سپاه در ایده‌پردازی و انتقال تجارب قرآنی.
بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره هر یک از نیروها، سپاه‌های استانی و رده‌های عمده، گزارش عملکرد خود را، همراه مستندات مربوط و محصولات منتخب در قالب محورهای چهارگانه دستورالعمل، حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذرماه، به دبیرخانه قرارگاه قرآنی نور ارسال کنند.
قابل توجه است که دوره زمانی مورد نظر برای انتخاب آثار و عملکردها از سوی رده، از ابتدای ابلاغ تشکیل قرارگاه قرآنی نور سپاه تاکنون است.
خاطرنشان می‎شود مرحله پایانی اولین جشنواره قرآنی سپاه در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۱ و با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد سپاه برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات