صبح صادق >>  جبهه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۱۸۱۰
مشاور عالی فرمانده کل سپاه مطرح کرد

هدف دشمن جدا کردن امت از امام

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب با اشاره به اینکه در فتنه پنجم تمرکز بر رهبر معظم انقلاب است، گفت: «دلیل این تمرکز این است که آنها متوجه هستند محور در حکومت دینی، پیوند امت و امام است. بنابراین به دنبال این هستند تا پیوند مردم با رهبرشان را متزلزل کنند[...]

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب با اشاره به اینکه در فتنه پنجم تمرکز بر رهبر معظم انقلاب است، گفت: «دلیل این تمرکز این است که آنها متوجه هستند محور در حکومت دینی، پیوند امت و امام است. بنابراین به دنبال این هستند تا پیوند مردم با رهبرشان را متزلزل کنند.»
جلسه چرایی وقوع حوادث اخیر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در ابتدا وضعیت کشور را از دیدگاه قرآنی تحلیل کرد و گفت: «خداوند در قرآن وعده‌هایی را به مؤمنان یا به مشرکان و منافقین بیان می‌کند. یکی از وعده‌هایی که خدا می‌دهد، این است که هر ملتی، هر قومی و هر جمعیتی، دو تا کار را انجام بدهد، خدا برای حکومت کردن زمین در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ یعنی ایمان به خدا پیدا کنند و عمل صالح انجام بدهد.»
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «این زمین را در اختیار گذاشته‌اند که چه اتفاقی بیفتد؟» گفت: «وَلَیمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ؛ حاکمیت دین خدا اتفاق بیفتد. حکومت دینی اتفاق بیفتد، اسلام سیاسی حرکت پیدا بکند. وَلَیبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا؛ ترس جایش را به امنیت می‌دهد، در نتیجه یعْبُدُونَنِی بندگی خدا اتفاق می‌افتد. در نهایت حضرت بقیه‌الله الاعظم ظهور و حضور پیدا می‌کنند و کل جهان در اختیار حضرت قرار می‌گیرد. این وعده الهی است.»
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به فتنه پنجم که کشور گریبانگیر آن است، به راهبردهای قرآن در این باره اشاره و بیان کرد: «خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ أَقیمُوا الصَّلاه وَ آتُوا الزَّکاه وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُون»،‌ اگر می‌خواهید مورد رحمت الهی واقع بشوید و این فاسقین به شما لطمه نزنند، سه تا کار انجام دهید؛ یک، تصفیه معنوی، هم فردی و هم حاکمیتی. اقیموالصلاه، یعنی نماز را برپا دارید. إِنَّ الصَّلَاه تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ. یعنی باید ببینیم کجاها ما اقامه نماز نکردیم که در نتیجه در جامعه فحشا اتفاق افتاده، منکر اقتصادی، منکر سیاسی و منکر اجتماعی اتفاق افتاده است تا اینها را درست کنیم.»
وی با اشاره به اینکه امروز مصداق اطاعت از رسول خدا، اطاعت از ولی امر است، گفت: «باید ببینیم رابطه امام و امت کجاها تضعیف شده و آن را جبران کنیم. در فتنه پنجم تمرکز بر رهبر معظم انقلاب است، دشمنان از بحث جانشینی شروع کردند که به نتیجه نرسیدند، بحث فوت رهبری و بدل ایشان را مطرح کردند، به نتیجه نرسیدند. دلیل این تمرکز این است که آنها متوجه هستند محور در حکومت دینی، پیوند امت و امام است. بنابراین به دنبال این هستند تا پیوند مردم با رهبرشان را متزلزل کنند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به آیه «لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ كَفَرُوا مُعْجِزِینَ فِی الْأَرض»، اظهار کرد: «گمان نکنید این عده‌ای که کفران نعمت کردند و فاسق شدند، می‌توانند حریف خدا بشوند. یهود معتقد به آخرالزمان است، اما ادعایش این است که بشر می‌تواند به قدرتی برسد که در مقابل قدرت خدا بایستد. قدرت خدا لایتناهی نیست؛ اما خداوند می‌فرماید اینها سرنوشت‌شان «مَأْوَاهُمْ‌ جَهَنَّمُ‌ وَ بِئْسَ‌ الْمَصِیرُ» آتش است و بد راهی را انتخاب کرده‌‌اند.»
وی متذکر شد: «اگر ارتباط خودمان را با قرآن فعال کنیم، به فضل الهی اینها یکی پس از دیگری حل خواهد شد و رحمت الهی شامل حال همه‌مان خواهد شد؛ اما مهم این است که ما چه امتحانی پس بدهیم. تک‌تک ما در این مسیر داریم امتحان خودمان را پس می‌دهیم.»
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت اسلام ‌سیاسی دارد اتفاق می‌‌افتد، تصریح کرد: «به یک جایی از تقابل رسیده که ما مدعی هستیم اسلام سیاسی‌ای داریم که چرخه پیشرفت بشر را براساس مبانی دینی تعریف می‌کند، در مقابل کسی که می‌گوید پیشرفت بشر را می‌خواهیم براساس تجربه و تمدن بشری تعریف بکنند. این دو مکتب با هم تعارض می‌کنند.»
وی درباره چرایی وقوع فتنه در کشور توضیح داد: «دو روند اتفاق می‌افتد؛ یک روند برای استکبار و یک روند برای انقلاب اسلامی. از نگاه آمریکایی‌ها، روند خودشان به سمت محدود شدن و پایان یافتن فرصت‌ها برای آمریکا و متحدانش است. هر دولتی درآمریکا که بر سر کار می‌آید، در طول دوره چهار ساله‌اش دو تا سند منتشر می‌کند، حدود چهل روز پیش، دومین سند را بایدن تحت عنوان «استراتژی امنیت ملی آمریکا» منتشر کرد. در آنجا می‌گوید جهان در حال تغییر است، ما اکنون در دهه‌ای به سر می‌بریم که این دهه تعیین‌کننده سرنوشت آمریکا و جهان است. در این دهه ما با دو چالش داخلی و بیرونی روبه‌رو هستیم. در چالش بیرونی، جنگ سرد تمام شده، اما قدرت‌های نوظهوری آمده‌اند که رهبری آمریکا را به چالش می‌کشند. در حوزه داخلی هم مسئله آب و هوا، غذا، تروریست , بیماری‌های فراگیر را بیان می‌کنند. در این سند حتی می‌گوید ما در این دهه باید فکر کنیم چگونه برای مردم غذا تأمین کنیم.»
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب افزود: «در بخش چالش‌های بیرونی، قدرت‌های نوظهور به سه دسته تقسیم می‌شود و سه تهدید برای آنها بیان می‌کند. در این سند آمده اولین تهدید، چین است. چین دارد در رهبری جهان با ما رقابت می‌کند و با ما رقابت جدی در حوزه اقتصادی، فناوری و دفاعی دارد. در سند سال 2000 آمده است، ما باید تا سال 2025 در حوزه ‌تکنولوژی‌ها انحصار خودمان را داشته باشیم، ولی اکنون می‌گوید چین در تکنولوژی دارد رقیب جدی ما می‌شود.»
وی با بیان اینکه در این سند از روسیه به عنوان تهدید دوم نام برده شده است، اظهار کرد: «روسیه در اوکراین تضعیف شد و به اندازه چین قدرت ندارد، اما هنوز کسی است که اروپا را تهدید می‌کند و ناامنی را به سایر مناطق جهان توسعه می‌دهد و نگرانی‌ آمریکا از این است که روسیه جنگ جهانی راه بیندازد.»
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در این سند بایدن برای تهدید سوم، نام کشوری را نمی‌برد، بلکه از عنوان دولت‌های تضعیف‌کننده دموکراسی غربی و ارائه‌دهنده الگوی حکمرانی جدید به جهان نام برده است، تصریح کرد: «در این سند نوشته شده کسانی که نظم ما را دارند به هم می‌زنند، نرمال نیستند. می‌گویند ایران باید نرمال بشود، نرمال یعنی نظم جهانی را بپذیرد و بازی قواعد جهانی را رعایت کند. می‌گویند ایران نظم جهانی و دموکراسی غربی را به هم می‌زند و به دولت‌های دیگر مدل حکمرانی می‌دهد، ما الان با تهدیدات کشورهایی روبه‌رو هستیم که می‌خواهند هندسه جهان را به هم بریزند. با گروه‌های فراملی و دولت‌های سرکش روبه‌رو هستیم.»
وی با اظهار اینکه بایدن در ادامه این سند به پیامدهای این تهدیدها می‌پردازد، عنوان کرد: «دیگر رقبا احترامی برای ما قائل نیستند. متحدان ما به ما اتکا و اعتماد ندارند و یکی از کشورها ایران است که دارد این اتکا و اعتماد را در خاورمیانه از بین می‌برد.»
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با یادآوری حضور آمریکایی‌ها در افغانستان، گفت: «در سند امنیت ملی‌ آمریکایی‌ها آمده است ما باید جهان را به هم بریزیم و خاورمیانه را بگیریم. خاورمیانه هم بدون تصرف ایران امکان‌پذیر نیست. باید بیاییم به بهانه‌های مختلف در این دولت‌ها تغییر انجام بدهیم تا سرانجام به تغییر در ایران برسیم. جمهوری‌خواهان با جنگ نظامی شروع کردند. گفتند بهانه می‌گیریم، نیروی نظامی وارد و دولت را ساقط می‌کنیم و با پشتوانه نیروی نظامی دولت سر کار می‌آوریم، نهادسازی می‌کنیم، نهادها ملت‌سازی می‌کنند و دوباره می‌رویم در انتخابات و از طریق دموکراسی دولت همگرا با آمریکا بالا می‌آوریم که از ایران واگرا باشد. سپس نیروی نظامی را جای دیگر می‌بریم. هفت تریلیون دلار در افغانستان و عراق خرج کردند. در افغانستان به بهانه مواد مخدر و تروریسم آمدند و بعد از بیست سال بیرون رفتند؛ اما هم مواد مخدر افزایشی شد و هم دولت را تحویل همان کسانی دادند که آن روز می‌گفتند اینها ترویست هستند و دولت همگرا با آمریکا هم شکل نگرفت. نتیجه‌اش این شد که کشورهای منطقه می‌گویند دیگر به آمریکا نمی‌توانیم اعتماد کنیم.»
وی افزود: «از طرفی میلیاردها دلار هزینه کردند و پدافند یکپارچه آمریکایی‌ـ منطقه‌ای درست کردند. اما انصارالله این پدافند امارات و عربستان را شکست. وقتی با اعتراض این کشورها روبه‌رو شدند، بایدن به منطقه آمد و صهیونیست‌ها را متقاعد کرد تا پدافند سه‌گانه اسرائیلی‌ـ آمریکایی و منطقه‌ای درست کنند و دوباره میلیاردها دلار خرج کنند.»
مشاور فرمانده کل سپاه افزود: «در یکی از سندهای‌شان می‌گویند «ما این کار را انجام می‌دهیم، اما الان پرنده‌های چند ده هزار دلاری می‌آید و از پدافند میلیارد دلاری ما عبور می‌کند. اگر دوباره با تحقیقات چند میلیون دلاری، پدافند یکپارچه شکل بگیرد، دوباره این پرنده‌ها را ارتقا می‌دهند و پدافند ما با معضل مواجه می‌شود.» این عین حرف آمریکایی‌هاست که می‌گویند کشورهای متحد ما به ما اتکا و اعتقاد ندارند.»
وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها معتقد هستند ایران حکمرانی‌شان را تضعیف می‌کند، گفت: «بایدن در این سند می‌گوید ایران حکمرانی جدید را پیشنهاد می‌دهد، پرونده هسته‌ای را دارد دنبال می‌کند، در حوزه سلاح کار خودش را می‌کند و این سلاح را در اختیار گروه‌های کوچک قرار می‌دهد و امنیت اسرائیل را دارد تهدید می‌کند. امنیت مقرها و آدم‌ها و متحدان ما را به خطر می‌اندازد.‌»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات