صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۴۲۰۲۸

پایان قرنطینه

پایگاه بصیرت / ثمانه اکوان

برخی از شهرهای چین که همچنان گرفتار کرونا هستند، الزام آزمایش و قوانین سخت قرنطینه را پس از آن لغو کردند که اعتراضاتی سراسری در این کشور بابت محدودیت‌ها و قوانین جدید کرونایی در روزهای گذشته برگزار شد.
چین اعلام کرده است، در روزهای آتی برخی قوانین قرنطینه کرونا را لغو می‌کند و آزمایش‌های مربوطه را نیز کاهش می‌دهد.
برخی از شهرها در حالی قرنطینه را کاهش داده‌اند که معاون نخست‌وزیر چین اعلام کرده، ویروس ضعیف شده است.
پیام جدید با آنچه مقامات بهداشتی در سراسر جهان بیش از یک سال گفته‌اند، مطابقت دارد؛ اما به شدت با هشدارهای مداوم چین درباره میزان کشنده بودن این بیماری در تضاد است. به نظر می‌رسد، تمایل نداشتن چین به اجرای سیاست «ایمنی جمعی» همراه با بالا بردن میزان واکسیناسیون که در بسیاری از کشورها اجرایی شد و جلوی تلفات بیشتر را گرفت، یکی از دلایل عدم موفقیت این کشور در مهار بحران کرونا و محافظت از مشاغل و تولیدات بود.
این تغییر در سیاست‌گذاری کرونایی پس از آن صورت می‌گیرد که خشم نسبت به سخت‌ترین محدودیت‌های جهان به اعتراضات بی‌سابقه‌ای در چین از زمان روی کار آمدن «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین در سال ۲۰۱۲ دامن زده است. سیاست‌گذاری کرونایی چین به شدت بر اقتصاد این کشور اثر گذاشته و صدها میلیون نفر از مردم چین را دچار نگرانی کرده است. مقامات ملی بهداشت و درمان چین می‌گویند، دولت به نگرانی‌های جدی بیان شده از سوی مردم درباره این محدودیت‌ها و قرنطینه جدید کرونایی رسیدگی می‌کند.
در این میان، یکی از مراکز شهری در شرق پکن با انتشار پیامی اعلام کرد، افرادی که فعالیت‌های اجتماعی ندارند، دیگر نیازی نیست به صورت منظم آزمایش کرونا بدهند. همچنین برخی مناطق در گوآنگژو نیز که معترضان با پلیس در آن درگیر شده بودند، فعالیت‌های خود را از سر گرفته و ساکنان دیگر نمی‌خواهند برای ورود به رستوران‌ها آزمایش منفی PCR ارائه دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات