صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۷۱

مناجات خاص

رهبر معظم انقلاب ایام فاطمیه و همچنین روز میلاد حضرت زهرا(س) را ایام توسل می‌دانند و به چندین نفر از مداحان فرموده بودند که فهرست دعا و حاجاتی دارند و در ایام فاطمیه آن را از خداوند طلب می‌کنند تا به واسطه حضرت زهرا(س) به ایشان دهد. در خصوص روضه حضرت زهرا(س) هم ایشان تأکید دارند که به معارف فاطمی بیشتر پرداخته شود. در روضه‌خوانی فضایل و مناقب گفته شود و الگو‌های رفتاری ایشان بیان شود. درخصوص حضرت زهرا(س) می‌توان جایگاه ایشان در عوالم دیگر را طرح کرد که دست ما از درک آنها کوتاه است، اما ایشان تأکید دارند که الگو‌های رفتاری ایشان، مانند اینکه به قدری عبادت می‌کردند که پای‌شان ورم می‌کرد یا توجه به همسایه‌ها با آن بیان معروف «الجار ثم‌الدار» گفته شود.
حضرت آقا می‌فرمودند: اگر بین بیان چند روضه یا سرودن شعر مخیر شدید، سراغ آن موضوعی بروید که بیشتر به فضایل و آموزه‌های اخلاقی و رفتاری ایشان پرداخته است.
یکی از برکات انقلاب هم همین بس که اگر تمام اشعار مرتبط با حضرت زهرا(س) از قرن چهارم تا پیش از انقلاب را گردآوری کنیم، در ۱۰۰ صفحه جمع می‌شود که مرحوم احمدی‌بیرجندی این اشعار را جمع کرده است، اما اگر تنها اشعار دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ شاعران در خصوص حضرت زهرا(س) گردآوری شود، چندین کتاب قطور می‌شود.

محمد زمانی، شاعر آیینی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات