بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۴۲۴۷۱

ارتش انگلیس برای عملیات بحران در دوران اعتصاب‌های گسترده آماده می‌شود

به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، به دلیل اعتصاب ها در تعدادی از بخش ها، ارتش بریتانیا برای عملیات بحران آماده می شود.

ارتش انگلیس برای عملیات بحران در دوران اعتصاب‌های گسترده آماده می‌شود

دولت بریتانیا در آخر هفته اعلام کرد، 1200 نفر از نیروهای مسلح قرار است در طول تعطیلات در خدمات بهداشتی و حفاظت از مرزها کمک کنند. در میان آنها 600 سرباز هستند که می توانند با آمبولانس رانندگی کنند، که باید ایمنی مردم را در طول اعتصابات امدادگران در 21 و 28 دسامبر تضمین کند. استیو بارکلی، وزیر بهداشت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که این اولویت شماره یک است.

همچنین قرار است سایر سربازان در فرودگاه ها اطمینان حاصل کنند که با وجود اعتصاب چند روزه نیروهای مرزی، سفرها در روزهای تعطیل متوقف نمی شود. برای این منظور در فرودگاه ها آموزش هایی به نیروهای ارتش داده می شود.

اتحادیه ها در حال حاضر در چندین بخش با دولت بریتانیا بر سر دستمزدها به توافق نمی رسند. آنها خواهان دستمزدهای بالاتری هستند که عدالت را در مورد افزایش شدید قیمت ها رعایت می کند. توافق سریع در این زمینه پیش بینی نمی شود. دولت محافظه کار انگلیس تا زمانی که اوضاع اقتصادی متشنج است، باور ندارد که مطالبات کارگران را بتواند تامین مالی کند.

اعتصاب ها در بسیاری بخش های انگلیس در آستانه کریسمس آغازشده و همچنان رو به گسترش است.

آمارهای رسمی در بریتانیا نشان می دهد که تعداد روزهای کاری در ماه اکتبر که در آن کارکنان دست به اعتصاب زدند، طی 11 سال اخیر به رکورد بی سابقه‌ای رسیده است، در حالی که اعتصاب بخش های مختلف در اعتراض به دریافت دستمزد بیشتر برای مواجهه با تورم همچنان ادامه دارد.

اداره آمارهای ملی اعلام کرد 417 هزار روز کاری در ماه اکتبر سال جاری به دلیل اعتصاب، تعطیل شده و این یعنی 417 هزار نفر در این ماه دست به اعتصاب زده اند، که این رقم از نوامبر سال 2011 بی سابقه بوده است.

از طرفی از تاریخ 18 دسامبر تا 2 ژانویه یعنی در آستانه سال نوی میلادی، شاهد اختلالات گسترده بیشتری در بخش ریلی خواهیم بود و این به دلیل ممنوعیت اضافه کار برای کارکنان 14 شرکت عامل خدمات ریلی است که از سوی RMT تحمیل شده است. علاوه بر این، اعتصاب های دیگری در تاریخ های 3 و 4 ژانویه و 6 و 7 ژانویه 2023 ، در راه است و اعتصاب دیگری برای شب پیش از کریسمس تا 27 دسامبر برنامه ریزی شده است.

حدود 100 هزار نفر از پرستاران انگلیسی هم نخستین اعتصاب خود طی بیش از 100 سال گذشته را از روز پنج شنبه یعنی 15 دسامبر آغاز کرده و تا 20 دسامبر آن را ادامه می دهند.

به این ترتیب در حالی که محافظه کاران انگلیس امیدوار بودند با روی کار آمدن "ریشی سوناک" بعد از ماه‌ها هرج و مرج و آشفتگی در دوران نخست وزیری جانسون و تراس، آرامشی حاصل شود اما تردیدها درباره شایستگی سوناک همچنان در حال افزایش است.

در این شرایط گویا کاسه صبر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در حال لبریز شدن است. وی هفته گذشته در پارلمان خشم خود را به اتحادیه ها نشان داد و گفت: اگر رهبران اتحادیه سرسخت باقی بمانند، پس وظیفه من به عنوان نخست وزیر این است که از زندگی روزمره انگلیسی‌ها محافظت کنم. بنابراین دولت سوناک در حال تهیه پیش نویس قانونی است که اعتصاب ها را در شرکت های مهم سیستمی مانند راه آهن یا خدمات بهداشتی ممنوع می کند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات