صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۴۲۷۹۷

تکرار بصیرت

معاندان و دشمنان همیشگی و قسم‌خورده ایران اسلامی، پس از سال‌ها شکست در فتنه‌های گوناگون علیه ملت ایران، بار دیگر با به‌کارگیری تمام قوای خود وارد میدان شدند. برای نمونه، دو حزب دموکرات کردستان پس از 16 سال علیه ایران متحد شدند و تصمیم گرفتند دست در دست فرقه ضاله منافقین و هدایت مریم رجوی، با تکرار حوادث دهه 60، ایران را به صحنه آشوب تبدیل کنند[...]

معاندان و دشمنان همیشگی و قسم‌خورده ایران اسلامی، پس از سال‌ها شکست در فتنه‌های گوناگون علیه ملت ایران، بار دیگر با به‌کارگیری تمام قوای خود وارد میدان شدند. برای نمونه، دو حزب دموکرات کردستان پس از 16 سال علیه ایران متحد شدند و تصمیم گرفتند دست در دست فرقه ضاله منافقین و هدایت مریم رجوی، با تکرار حوادث دهه 60، ایران را به صحنه آشوب تبدیل کنند. در 29 شهریور، «عبدالله مهتدی» دبیر کل حزب تجزیه‌طلب کومله، در توئیتی خواستار آن شد که «این بار اعتصاب عمومی به کردستان محدود نماند و تهران و شهرهای بزرگ و کوچک تمام ایران را دربربگیرد.» او چندی بعد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به سازماندهی بودن اقدامات تحریک‌آمیز و برنامه‌ریزی قبلی برای زمان و جزئیات اجرای اعتراضات تأکید کرد که این ادعا دلیل محکمی بر ردّ بهانه معاندان در بزرگنمایی و روایت‌های متعدد از مرگ مهسا امینی بود.

حمایت اصلاح‌طلبان از تجزیه‌طلب‌ها
در این زمان، اصلاح‌طلبان به یاری ستاد عملیاتی در اربیل کردستان آمدند تا بخت خود را برای آخرین بار آزمایش کنند؛ در حالی که ۱۸ حزب اصلاح‌طلب برای نوشتن یک بیانیه با هم تفاهم نداشتند؛ به ناگهان با کلیدواژه «مهسا امینی» با هم تفاهم کردند؛ گویی همچون فتنه ۸۸ تنها رمز آشوب عوض‌ شده بود. در همین راستا، مجمع نیروهای خط امام(ره) در بیانیه‌ای اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر به نام مبارزه با بی‌حجابی را روشی به‌غایت غلط و متأثر از نگاهی متحجرانه به دین و بدبینانه به دیگران و «سخت‌گیرانه درباره جامعه» توصیف کرد؛ همزمان حزب افراطی اتحاد ملت ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای از گشت ارشاد با عنوان پلیس غیراخلاقی و تنش‌آفرین نام برد و خواستار برچیده شدن بساط آن شد. هرچه از آشوب‌های این سه ماه گذشت، زوایای پنهانی از این فتنه طراحی ‌شده روشن‌تر شد. به ‌بیان‌ دیگر، آنچه به منزله هدف در فتنه 78، 88 و 98 موردنظر طراحان این صحنه بود، در همه آنها وجوه و هدف مشترکی داشته است. حوادثی چون فتنه کوی دانشگاه تهران در سال 1378، فتنه 1388 پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و فتنه بنزینی در سال ۱۳۹۸ و در آخرین آنها اغتشاشات ماههای اخیر، همه از تلاش دشمن برای سناریوی تغییر ماهیت نظام جمهوری اسلامی حکایت دارد؛ یعنی همان چیزی که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار داده بودند که دشمن به دنبال تهی کردن ماهیت جمهوری اسلامی است تا از آن فقط پوسته‌ای ظاهری باقی بماند.

تلاش برای ایجاد جنگ خیابانی بزرگ
راه‌اندازی چالش‌های هتاکانه، چون قرآن‌سوزی (دعوت به سوزاندن آیات مربوط به حجاب)، چالش روسری سوزاندن، کوتاه کردن مو از سوی زنان، کشف حجاب سلبریتی‌های از کارافتاده و نیز راه‌اندازی کمپین «خرابکاری شرافتمندانه» باهدف ضربه به اماکن حیاتی کشور و تولید هزاران محتوای آموزشی با هدف تولید سلاح‌های سبک ‌دست‌ساز و نیز فعال شدن دوباره شبکه قاچاق اسلحه نشان داد که دشمن از همه ظرفیت‌های خود برای کلید زدن یک حادثه خیابانی بزرگ استفاده کرده است. در واکنش به این وقایع، رئیس‌جمهور کشورمان در جمع مردم نهبندان گفت: «دشمن در حوادث اخیر محاسبه اشتباه کرد، دشمن فکر می‌کرد با شعارهای دروغین و شعار آز‌ادی می‌تواند مردم ایران را گول بزند و با اسم بردن از زندگی، مردم به آنها اعتماد می‌کنند.»
وی تأکید کرد: «آنچه باعث شده دشمن نتواند توطئه‌هایش را عملیاتی کند، حضور، بصیرت و شور و شعور مردم است. ‌مردم ایران به ‌خوبی می‌دانند باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.»

تبلور بصیرت مردم
همان‌گونه که آقای رئیسی به‌درستی اشاره کردند، در فتنه 1401 بصیرت مردمی بیش از گذشته بروز و ظهور کرد. این آگاهی حول محور ولایتمداری چرخید و بار دیگر دست دشمنان را از مرزهای ایران اسلامی کوتاه کرد. نمونه بارز این بینش عمیق و بصیرت سیاسی راهپیمایی‌ 13 آبان امسال در تمام شهرها و استان‌های کشور است که به یکی از جلوه‌های ماندگار سال 1401 تا به امروز تبدیل‌ شده است. در این راستا، رسانه‌های خارجی راهپیمایی «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در ایران را پوشش دادند و در این ‌بین خبرگزاری انگلیسی نوشت: «ده‌ها هزار ایرانی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند.» همچنین، خبرگزاری «رویترز» با اشاره به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان ایرانی در آن برهه نوشت: «تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی ایران تظاهرات ضدآمریکایی با حضور ده‌ها هزار نفر در سراسر کشور در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را نشان داد. سرودهای پخش شده از تلویزیون ایران نیز حاوی شعار‌های «مرگ بر آمریکا» بود و آمریکا بار دیگر «مظهر شیطان» توصیف شد.»

خلاصه اینکه...
حماسه 9 دی‌ ۱۳۸۸ به‌واقع دفاع مردم با بصیرت از باورها، آموزه‌های دینی و قانون‌مداری در کشور بود. به‌ عبارت ‌دیگر، بصیرت، حرکت کردن در مسیر ولایت‌مداری است و در سال ۱۳۸۸ حضور مردم در خیابان نقشه دشمنان اسلام و نظام اسلامی را نقش برآب کرد. در تقویم ایران اسلامی، 9 دی به‌روز تجدید میثاق امت با ولایت تبدیل شد و نشان داد مردم در هر شرایطی حاضر به دفاع تمام‌قد از انقلاب، رهبر معظم انقلاب و تمامیت ایران هستند. از سوی دیگر، شاهد هستیم که در وقایع و آشوب‌های اخیر نیز اقدامات دشمنان، با بینش و بصیرت آحاد مردم ولایی و انقلابی راه به جایی نبرد و به شکست رسید. خلاصه اینکه جنگ دنیای امروز، جنگ روایت‌هاست؛ از این‌رو انتظار می‌رود عبور از این فتنه تجربه‌ای برای فضای رسانه کشور باشد تا با جهاد تبیین، روایت درست از وقایع بیان کرده و پیش از هر اتفاقی از تحریف آن جلوگیری کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات