سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۲۹۳۴

وزیر کشور:شهرداری تهران از همه ظرفیت‌های داخلی برای تجهیز ناوگان قطار شهری استفاده کند

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست بررسی زمینه های تحقق تولید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار شهری که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و شهرداری تهران برگزار شد، خبر داد که شرکت واگن‌سازی تهران موظف شد هرچه سریع‌تر نسبت به ساخت و تحویل ۱۰۵ واگن قطار شهری اقدام کند.

وزیر کشور:شهرداری تهران از همه ظرفیت‌های داخلی برای تجهیز ناوگان قطار شهری استفاده کند

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل یک اولویت جدی برای شکوفایی ظرفیت های بومی صنعتی و علمی کشور است، افزود: از جمله نیازهای جدی برای ورود به حوزه تولید داخلی، ساخت قطار شهری است.

وزیر کشور با اشاره به نیاز کلان شهرها به خصوص دو استان تهران و کرج به ناوگان قطار شهری گفت: در این راستا شهرداری تهران باید از همه ظرفیت های داخلی و شرکت های فعال در این حوزه کمک بگیرد.

وحیدی افزود: حمایت از تولید داخلی منوط بر تامین تقاضاست و در نظر داریم با عملیاتی شدن توافقات انجام شده، قراردادهای جدیدی برای حمایت از تولید داخلی و ارتقای خدمات رسانی حمل و نقل عمومی منعقد کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران گزارشی از وضعیت متروی تهران و نیاز به تقویت ناوگان قطار شهری ارائه داد و آمادگی مجموعه شهرداری تهران و شرکت واگن سازی تهران را در این حوزه اعلام کرد.

بر این اساس، شرکت واگن سازی تهران موظف شد با همکاری شرکت های فعال در حوزه تولید تجیهزات و قطعات قطار شهری، هر چه سریعتر نسبت به تحویل ۱۰۵ قطار شهری اقدام کند.

منابع این قرارداد از محل تهاتر نفت تا سقف ۷۷ میلیون یورو، صندوق توسعه ملی و همچنین از محل درآمد و منابع سازمان شهرداری تهران تامین خواهد شد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات