صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۲۹۵۷

روح مقاومت

تلاش آمریکا و معاندان در طول سال‌هایی که با سپهبد سلیمانی درگیر جنگ بودند، نشان از این دارد که آنها روی شناخت شخصیت سردار دل‌ها بسیار کار می‌کردند تا بتوانند رفتارهای او را پیش‌بینی کنند؛ اما اتفاقی که همواره در میدان عمل رخ می‌داد، از شکست پیاپی آنها در همه جبهه‌ها حکایت داشت تا اینکه در نهایت به این نقطه رسیدند که برای همیشه او را حذف کنند[...]

تلاش آمریکا و معاندان در طول سال‌هایی که با سپهبد سلیمانی درگیر جنگ بودند، نشان از این دارد که آنها روی شناخت شخصیت سردار دل‌ها بسیار کار می‌کردند تا بتوانند رفتارهای او را پیش‌بینی کنند؛ اما اتفاقی که همواره در میدان عمل رخ می‌داد، از شکست پیاپی آنها در همه جبهه‌ها حکایت داشت تا اینکه در نهایت به این نقطه رسیدند که برای همیشه او را حذف کنند؛ به همین دلیل به ترور او دست زدند. دشمنان سپهبد سلیمانی، اتاق‌های عملیات روانی و جنگ روانی تشکیل دادند، با این هدف که در کشورهایی، چون لبنان، عراق و تا حدی سوریه و افغانستان- که شرایطش متفاوت است- نهضت‌های ظاهراً مردمی راه بیندازند تا جریانی را علیه محور مقاومت در منطقه ایجاد کنند. در ایران ما نیز چنین اتفاقی رخ داد.

فتنه‌های سال ۱۳۹۸ در محور مقاومت
نیمه اول سال ۱۳۹۸، دوره موفقیت‌های بزرگ ایران بود. سرنگونی پهپاد آمریکایی و مصادره کشتی نفت‌کش انگلیسی‌ها از وقایع این دوره بود. برای اولین بار در تاریخ، دنیا شاهد این بود که تکاورهای سپاه روی یک کشتی با پرچم انگلیس هلی‌برن می‌کنند. رسانه‌های عربی باورشان نمی‌شد کسی جرئت کند با انگلیس چنین کاری بکند. وقایعی در انفجار بندر فُجِیره و آرامکو اتفاق افتاد که همه را به ایران نسبت دادند. در حالی که این موارد پیروزی‌های بزرگی بود، اما مجموعه این موفقیت‌ها سبب شد دشمن برای نیمه دوم سال ۱۳۹۸ در کشور ما دست ‌به ‌کار شود. نیمه‌شب ۲۴ آبان، دولت بدون اینکه افکار عمومی را از مزایای سهمیه‌بندی بنزین اقناع کند، قیمت بنزین را افزایش داد تا آغازی برای اجرای سهمیه‌بندی باشد. افزایش قیمت بنزین به این روش به جامعه شوک وارد کرد و نگرانی مردم را در پی داشت و جمعی از مردم نیز برای نشان دادن اعتراض خود به خیابان آمدند. این همان فرصتی بود که اغتشاشگران آموزش‌دیده منتظرش بودند.

لبنان و عراق هم درگیر شدند
از سوی دیگر، سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا به داخل لبنان هم رسید و بدون مقدمه و پیش‌فرضی، در گوشه و کنار این کشور صدای اعتراض بلند شد. برای نمونه، بدون اطلاع قبلی در لبنان استفاده مکالمه‌ای از واتس‌اپ را گران کردند و این مسئله پیش‌پاافتاده به حرکت به‌ ظاهر مردمی تبدیل شد و زمان زیادی نگذشت که معترضان شعارهای خود را بدون هیچ منطقی علیه محور مقاومت تغییر دادند؛ با این رویکرد که حزب‌الله باید سلاحش را تحویل دهد. در صورتی‌که سیاست اقتصادی دولت دست سیاستمداران لبنانی است و هیچ ربطی به حزب‌الله ندارد. در عراق هم به ‌یک‌باره، به بهانه مبارزه با فساد اعتراضاتی شروع شد؛ اما درنهایت شعارها به نقطه‌ای رسید که نشان دهند مردم عراق با ایران در دشمنی و مخالفت هستند. این فتنه به‌جایی رسید که افرادی در لباس معترض، با شعارهایی، همچون «ایران بره بره» به خیابان آمدند تا برای نمونه عنوان کنند ایران در امور عراق دخالت می‌کند و حالا باید برود؛ در حالی ‌که فساد ایجاد شده در عراق بر اساس نظامی است که آمریکایی‌ها در آن پیاده کرده‌اند.

فریاد جهل
بررسی حوادث سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد، محور مقاومت روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. افزون بر ایجاد آشوب در کشورهایی چون لبنان، عراق و ایران، آنها نام سردار سلیمانی را در کنار افرادی، مانند بن‌لادن و ابوبکر بغدادی قرار دادند و مطرح کردند که دو تروریست به دست آمریکا حذف ‌شده‌اند و اکنون نوبت به سپهبد سلیمانی رسیده است؛ اما در ماجرای ترور سردار سلیمانی، ترامپ جاهل اشتباه بزرگی را انجام داد و برخلاف صهیونیسم که ترور چهره‌های شاخص را به گردن نمی‌گیرد، جهل خود را به جهان ثابت کرد و گفت من دستور این کار را داده‌ام. حتی گفت ما اُسامه‌ بن‌لادن و ابوبکر‌ البغدادی را زدیم و قاسم سلیمانی را هم ما زدیم؛ او گمان می‌کرد با این جنایت می‌تواند به دنیا بگوید من یک تروریست بزرگ را زدم.

شکست ژنرال‌های جنگ نرم
در حادثه ترور شهید سلیمانی، قدرت رسانه‌ای غرب به‌اندازه‌ای زیاد بود که هیچ رسانه‌ای در دنیا توان مقابله با آنها را نداشت، اما در تشییع سردار سلیمانی از بغداد به کربلا و نجف و اهواز و مشهد و تهران و قم و کرمان میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها آمدند و به‌یک‌باره تمام طرح‌های طولانی‌مدت غرب علیه محور مقاومت‌ـ که در سال ۱۳۹۸ به اوج خود رسیده بودـ خنثی شد. به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب، «ژنرال‌های جنگ نرم» از دیدن چنین جمعیت و اتحادی حیران شدند و باور نمی‌کردند با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به‌یک‌باره نقشه‌های‌شان برای تروریست نشان دادن این دو شخصیت نتیجه‌ای عکس بدهد و آنها به قهرمانان محور مقاومت تبدیل شوند.

بهره سخن
سپهبد حاج قاسم سلیمانی خود مالک اشتر نظام و فرمانده میادین جنگ نرم به شمار می‌رفت و دفع حداقلی و جذب حداکثری ملاک عمل سردار حاج قاسم سلیمانی بوده است. وی سرداری رشید، جلوداری شجاع و سربازی کامل برای ولایت‌فقیه بود و تبعیت بی‌چون‌وچرا از رهبر معظم انقلاب، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های او به شمار می‌آید. دشمنان اسلام گمان می‌کنند با شهادت سردار سلیمانی می‌توانند خواب راحتی داشته باشند، غافل از اینکه سلیمانی بیش از ۴۰ سال به امید شهادت در جبهه‌های مقاومت حضور داشت و با تمام وجود در برابر دشمنان دین و ارزش‌های اسلامی ایستادگی کرد. در این میان، باید خاطرنشان کرد که فرماندهی میادین جنگ نرم، ازجمله ویژگی‌های رفتاری سپهبد قاسم سلیمانی بوده است که کارشناسان امر همواره بر آن اذعان داشته‌اند. به همین دلیل، می‌توان گفت سردار سلیمانی افزون بر یک فرمانده نظامی، افسری تمام‌عیار در جبهه جنگ نرم بود و با شهادتش این رسالت به اوج خود رسید؛ به همین دلیل برخلاف تلاش دشمنانش در قلوب ملت ایران و عراق جای گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات