صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۲۹۶۵
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی

مردم در پرتو ولایت دشمن را شناختند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: «9 دی شاخصه‌های مهمی دارد و یک شاخصه آن بصیرت است، این یعنی دشمن را دیدن، دشمنی که با نقاب می‌آید و مردم در پرتو نور ولایت این دشمن را می‌شناسند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نهم دی ماه در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه ما از مردم، 9 دی‌های متعدد دیده‌ایم، اظهار کرد: «مردم در سال 1388 حماسه آفریدند و ٩ دی امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌های معناداری دارد و عملی است و مردم غیرت دینی حماسه 9 دی و خشم مقدس در برابر دشمن در این روز را امسال با شرکت در راهپیمایی‌ها و تشییع شهدای مدافع امنیت بارها نشان دادند.»
وی با بیان اینکه این اقتدار مردم است که به این نظام قدرت می‌دهد و قدرت اصلی مردم هستند، افزود: «امسال مردم نشان دادند حماسه ٩ دی ماندگار است و این فرهنگ خاموش‌شدنی نیست؛ چون در فرهنگ علوی، قرآنی، فاطمی و حسینی ریشه دارد. مردم ثابت کردند، در سال 1388 در برابر فتنه و هجمه گسترده دشمن تیر خلاص را زدند و همان مردم امروز زنده‌اند و با روحیه عاشورایی و با الهام از مکتب حاج قاسم‌ها ایستاده‌اند و به همین دلیل امسال ۹ دی عظمت بیشتری دارد و معنا و تجلی بزرگ‌تری دارد.»
نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: «باید داشته‌ها را ببینیم و خدا را شاکر باشیم. دنیای اسلام این دو نعمت حاکمیت ولی الهی و همراهی مردم را هیچ گاه همزمان نداشته است. در دنیای اسلام گاهی یکی از نعمت‌ها بسیار پر رنگ بوده؛ اما هیچ‌گاه همزمان وجود نداشته است. یکی از آنها وجود ولایت است که اکنون ولایت، رهبری حکیم، مقتدر، بصیر و شجاع داریم. در زمان ائمه ما ولایت را داشتیم، اما چون نعمت دوم را نداشتیم، ولایت و امامت نتوانست فرماندهی خود را محقق کند.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه شاخصه اصلی ۹ دی بصیرت است افزود:«بصیرت؛ یعنی دشمن را دیدن، دشمنی که با نقاب می‌آید و مردم در پرتو نور ولایت این دشمن را می‌شناسند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات