صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۴۲۹۶۸
حسین شریعتمداری

انقلاب اسلامی با ماهیت آمریکا در جنگ است

«حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان در چهارمین همایش سیاسی کارکنان و مسئولان سپاه در سالن الغدیر ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه 9 دی ماه ایستگاه آخر فتنه بود، درباره نزاع ایران و آمریکا گفت: «درگیری و نزاع‌های ما با نظام سلطه آمریکا یک درگیری ماهوی است. ماهیت‎‌ ما با آمریکا متعارض است؛ به همین دلیل نظام ما علی‌الدوام با ماهیت آمریکا در جنگ است، مگر اینکه به تعبیر امام خمینی(ره) آمریکا از خر شیطان پایین بیاید که در این صورت ما می‌توانیم با آ‌نها درگیری نداشته باشیم.» وی افزود: «باید بدانیم که راه شناخت هر فتنه‌ای پس از اتمام شناخته است. به تعبیر امام علی(ع) «إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ یُنْکَرْنَ مُقْبِلَاتٍ وَ یُعْرَفْنَ مُدْبِرَاتٍ»؛ آنگاه که فتنه‏ها روی آورند، حقّ و باطل درهم آمیزند و شبهه و سردرگمی ایجاد کنند، و هنگامی که پشت کردند، شناخته شوند.»
شریعتمداری تأکید کرد: «فتنه 88 که یک فتنه آمریکایی‌ـ صهیونیستی بود، وقتی آمد با خودش شبهه آورد؛ اما وقتی رفت، بصیرت آفرید. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این فتنه اتفاقی و تصادفی نبود؛ بلکه ریشه خارجی داشت.»
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه افراد با بصیرت آنهایی هستند که پیش از آغاز فتنه یا در شروع فتنه حق و باطل را شناسایی می‌کنند و در مسیر حق قرار می‌گیرند، اظهار داشت: «در فتنه‌ها فضا غبارآلود و گرگ ومیش است. در فضای گرگ و میش رنگ‌ها مشخص نیست. بنابراین آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد، صداست. منظور از صدا، گفتار است؛ چرا که انسان‌ها گفتارشان به فراخور آن اسراری است که در وجودشان نهفته است.»
شریعتمداری در توضیح پذیرش آتش‌بس ایران در مقابل عراق، گفت: «برخی افراد می‌گویند چطور ما در حال جنگ با آمریکا هستیم؛ در حالی که امام خمینی(ره) در ماجرای جنگ تحمیلی از جام زهر و آتش‌بس حمایت کردند و آن جنگی که با شعار «جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان» ادامه داشت، متوقف شد. در پاسخ به این افراد می‌گوییم ما چهار دهه است که با آمریکا و ظلم‌ستیزان جهان در حال جنگ و درگیری هستیم و لحظه‌ای هم از این آرمان انقلابی و اسلامی متوقف نشده‌ایم. آن زمان اگر جنگ را متوقف کردیم، برای از بین نرفتن آن هدف بزرگ و ادامه آن با قوای بیشتر بود که امروز آن قدرت و آن هیبتی که امام خمینی(ره) مدنظر داشتند، در منطقه و در سطح بین‌الملل بر کسی پوشیده نیست.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات