سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۴۳۰۸۷

ارتقای توان رزم نیروهای مسلح مطابق با تهدیدات روز/ دریادار سیاری: جواب ما به تعرض دشمنان پشیمان کننده است

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره پیشرفت های موشکی ارتش گفت: ما در دوران دفاع مقدس موشک نداشتیم و بدون موشک با دشمنی که موشک داشت، می‌جنگیدیم که با ایثار، ازخودگذشتگی، ابتکار و خلاقیت توانستیم هشت سال دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

ارتقای توان رزم نیروهای مسلح مطابق با تهدیدات روز/ دریادار سیاری: جواب ما به تعرض دشمنان پشیمان کننده است

وی افزود: ما پس از آن دوران علی‌رغم همه تحریم‌هایی که علیه ما اعلام شده بود به دنبال ساخت تجهیزاتی رفتیم که ما را در ابعاد مختلف موشکی، هوایی، زمینی و دریایی به خودکفایی برساند؛ به نحوی که هم مطابق با تهدیدات روز سلاح و مهمات داشته باشیم هم نیاز به کسی نداشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی کشورمان بیان کرد: ما امروز در ابعاد مختلف همچون زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، انواع پهپادها در همه نیروها، تانک‌ها، نفربرها، هواپیماها، سامانه‌های راداری، پدافندی، جنگ، الکترونیک و سایبری به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر نیازی به تجهیزات دیگران نداریم.

وی افزود: این دستاوردها حاصل همت، عشق و ایثار جوانان کشورمان است که پای کار آمدند و موجب حرکت و پیشرفت جهشی در حوزه‌های مختلف دفاعی شده است.

دریادار سیاری با بیان اینکه ما امروز در حوزه موشکی انواع موشک‌ها را در بردها و ویژگی‌های مختلف، توان تخریب متفاوت و نقطه‌زن در اختیار داریم، تصریح کرد: دارابودن توان موشکی، پهپادی و اشراف اطلاعاتی، جنگ الکترونیک و مباحث سایبری موضوعات جدیدی است که در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران حرف اول را می‌زند و مطابق با تهدیدات روز است.

وی ادامه داد: ما با نگاه به آینده تلاش کرده‌ایم تا به این جایگاه دست پیداکنیم و اطمینان داشته باشید که در آینده هم پیشرفت خواهیم داشت و مطابق با نیاز خود سلاح های مورد نیازمان را تامین می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: هر دشمنی هم که در هر جایی وجود داشته باشد، اگر قصد تعرض به منافع ملی و تمامیت ارضی ما را داشته باشد باید بداند که قطعاً جواب پشیمان‌کننده‌ای به او خواهیم داد.

وی در پایان افزود: ما هرگونه تهدیدی که در هر جایی علیه ما وجود داشته باشد آماده هستیم تا با آن مقابله کنیم و حتماً در این باره تاکتیک‌های حساب‌شده خود را پیش‌بینی کرده و در موقع لزوم آن را به کار خواهیم بست.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات