بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۴۳۱۴۰

افزایش قربانیان خشونت پلیس در آمریکا

به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، بر اساس یک نظرسنجی تعداد قربانیان خشونت پلیس در ایالات متحده در حال افزایش است.

افزایش قربانیان خشونت پلیس در آمریکا

بر این اساس  افسران پلیس ایالات متحده در سال 2022 بیش از هر زمان دیگری در دهه گذشته  انسان ها را کشته‌اند.

ابتکار موسوم به «نقشه‌برداری خشونت پلیسی» (Mapping Police Violence) 1176 مورد را ثبت کرده که در آن افسران پلیس در حال انجام وظیفه یک نفر را در ایالات متحده به قتل رسانده‌اند که بیش از 3 مورد در روز می شود. در سال 2021 این آمار  1145 مورد بود.

  بر این اساس 24 درصد از کشته شدگان سیاهپوست بودند، اگرچه آنها تنها 13 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند.

فعالان علیه خشونت پلیس گزارش دادند که از زمان شروع جمع آوری آمار در سال 2013، در کمتر از دو درصد موارد علیه افسران پلیس اتهامات وارد شده است و این قتل ها به ندرت عواقب قانونی دارد. نویسندگان در وب‌سایت خود توضیح می‌دهند که آمار هر دو قربانی کشته با سلاح و بدون سلاح را ثبت می‌کند، اما تصادفات را ثبت نمی‌کند.

واشنگتن پست نیز از سال 2015 تحقیقات خود را در مورد خشونت پلیس انجام داده است، اما فقط مرگ و میر ناشی از سلاح گرم را ثبت می کند. بر اساس اطلاعات این روزنامه، 1090 مورد از این قبیل مرگ ها در سال 2022 وجود داشته است که  این نیز از زمان شروع آمار رکورد جدیدی است.

یک مطالعه در دانشگاه راتگرز در سال 2019 هم نشان داد که به طور متوسط از هر 1000 مرد سیاهپوست در ایالات متحده یک نفر توسط افسران پلیس کشته می شود. بر اساس کار منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، برای غیر سفیدپوستان، خشونت پلیس یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.

 

منبع؛: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات