سیاسی >>  سایر >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۳۲۰۹

طحان‌نظیف: سازوکار بررسی بودجه در مجلس کاملا متفاوت با سال‌های قبل خواهد شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگوی تلویزیونی از موافقت شورای نگهبان با طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درمورد تغییر و اصلاح سازوکار بودجه های سنواتی خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر طرح اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر و اصلاح سازوکار تصویب بودجه‌های سنواتی جهت اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال شده بود و با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود.

وی افزود: در چهارشنبه اخیر، اشکالات شورا در آخرین مرحله مرتفع شد و با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان انجام دادیم، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف اظهار کرد: براساس این طرح، بودجه کل کشور باید در ۲ بخش و در ۲ مرحله به تفکیک بخش احکام و ارقام و بخش جداول تقدیم مجلس شود. یعنی در ابتدای آبان‌ماه هر سال، قسمت اول بودجه که ماده‌واحده‌ای مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کشور  و صرف منابع عمومی بودجه کشور و همچنین ترازهای عملیاتی سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت است، باید به تصویب مجلس برسد و پس از آنکه این مصوبه به شکل قانون درآمد، مبتنی بر آن قسمت دوم لایحه که شامل ارقام و جداول است به مجلس تقدیم شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان اظهار کرد: لذا باید عرض کنیم که با این مصوبه ساز و کار بررسی بودجه و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی کاملاً متفاوت از سال‌های قبل خواهد شد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات