صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۳۳۸۵

پیشخوان

پایگاه بصیرت / ثمانه اکوان

 جریمه سنگین متا

شرکت متا در اروپا دوباره متحمل پرداخت جریمه‌ای سنگین شد. کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) متا را به پرداخت جریمه 390 میلیون یورویی محکوم کرد. این کمیسیون می‌گوید: «روشی که متا برای استفاده از داده‌های افراد به منظور نشان دادن تبلیغات هدفمند در فیس‌بوک و اینستاگرام به کار گرفته، غیرقانونی است.» متا که مالک هر دوی این پلتفرم‌هاست، سه ماه فرصت دارد نحوه دریافت و استفاده از داده‌ها برای تبلیغات را تغییر دهد. این شرکت می‌گوید، ناامید است و قصد دارد درخواست تجدید نظر کند.

به گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، رگولاتور ایرلندی گفت، فیس‌بوک و اینستاگرام نمی‌توانند با گفتن اینکه مصرف‌کنندگان باید نحوه استفاده از داده‌های‌شان را بپذیرند یا این پلتفرم‌ها را ترک کنند، آنها را مجبور کنند رضایت استفاده از داده‌های‌شان را بدهند.

این تصمیم به معنای آن است که متا باید روش کسب‌وکار خود را تغییر دهد. بخش عمده‌ای از درآمد این شرکت، یعنی بیش از 118 میلیارد دلار (97/8 میلیارد پوند) در سال 2021 از تبلیغات بوده است.

جریمه 390 میلیون یورویی، دومین جریمه قابل توجهی است که کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند در ماه‌های اخیر اعمال کرده است. در ماه نوامبر، این کمیسیون فیس‌بوک را به دلیل نقض اطلاعات شخصی صدها میلیون کاربر به صورت برخط، 265 میلیون یورو (228 میلیون پوند) جریمه کرد.

زایمان اجباری 

اداره زندان‌های ایالت آریزونا، برخی از زنان باردار در زندان‌های این ایالت را مجبور به زایمان اجباری کرده است. برخی از زنان باردار در زندان این ایالت اعلام کرده‌اند برخلاف خواسته خودشان که وضع حمل در روز و موعد مقرر بوده است، مسئولان زندان در آریزونا آنها را مجبور به زایمان دلخواه زندان کرده‌اند. برخی از این زنان به‌جای وضع حمل در هفته سی‌ونهم بارداری، مجبور شده‌اند در هفته سی‌وهفتم بچه خود را به دنیا بیاورند. به دنیا آوردن کودک در کمتر از 39 هفته، تنها در شرایطی قانونی و بی‌خطر است که مسائل پزشکی در میان باشد و جان مادر یا کودک درخطر باشد. با این ‌حال، هر سه زنی که نوزادان خود را زودتر از موعد به دنیا آورده‌اند، اعلام کرده‌اند این کار به دلیل قوانین زندان صورت گرفته و هیچ توجیه پزشکی در میان نبوده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات