صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۴۶۳
فرمانده کل سپاه در همایش سالگرد شهدای عرفه

مردم ایران یک فتنه جهانی را شکست دادند

سرما بود؛ ولی یاد و خاطره شهدا، گرمایی به دل‌ها و حسینیه امام خمینی(ره) سپاه بخشیده بود که شمع شهادت، ایثار و از خودگذشتگی را در دل روشن می‌کرد. مسئولان، کارکنان و فرماندهان نیروی زمینی سپاه گِرد هم جمع شده بودند تا همچون پروانه به دور شهیدان سردار حاج احمد کاظمی و یارانش(شهدای عرفه)، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار نورعلی شوشتری بچرخند و خاطرات و رشادت‌های آنان را به نسل‌های بعد منتقل کنند.
خانواده‌های شهدای نیروی زمینی سپاه در گوشه‌ای از حسینیه در یک ردیف منظم، عکس گل‌های جاویدان‌شان را درون قاب‌های چوبی به آغوش کشیده بودند و درس نانوشته‌ای را به ذهن‌ها دیکته می‌کردند که زندگی، در شهادت است و مرگ در مُردن.
در گوشه‌ای دیگر، در یک قاب فلزی از صفحه نمایش حسینیه، عکس چهل نفر از شهدای نیروی زمینی سپاه به نوبت می‌آمدند و می‌رفتند و چه عجیب مرا یاد این شعر می‌انداختند: «زندگی، صحنه یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود/ صحنه پیوسته به جاست/ خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد». شهدا، همان‌هایی هستند که نقش‌شان بر دیوار تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد و خاطرات‌شان دوای هر خاطری خواهد بود.
حالا چشم‌‎ها با دیدن عکس‌ها و خانواده‌های شهدا، بیش از هر چیز بهانه روضه داشت. روضه خوانده شد و چشم‌ها، بغض‌های سدشده در گلو را شکستند و اشک‌های دلتنگی و حسرت را جاری کردند. آرام شده بودند؛ اما قلب‌های‌شان که از باران چشم‌ها مطهر شده بود، بیش از پیش یک چیز را می‌طلبید؛ شهادت. اکنون شهادت فریادی بود که تمام وسعت سرزمین قلب‌شان را محاصره کرده بود.
ساعت، 10 را نشان می‌داد که سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پشت میکروفن قرار گرفتند و خانواده شهدا را تکیه‌گاه معنوی جامعه خواندند و گفتند: «خانواده‌های شهدا با راهی کردن عزیزان خود، در واقع همه آرزو‌های خود را فدا کرده‌اند.» وی با اشاره به اینکه حقد و کینه دشمن نسبت به ملت و کشور ما ده‌ها برابر بیشتر از کشورهای همسایه است، افزود: «اگر به حوادث سال‌های گذشته نگاه کنیم و به سوریه و عراق سری بزنیم، می‌بینیم که دشمنان با امت اسلام در سرزمین مسلمانان چه کردند. اگر سفری به این کشور‌ها داشته باشید، می‌بینید که شهر‌ها تبدیل به شهر ارواح شده‌اند و هیچ موجود زنده‌ای در آنها زندگی نمی‌کنند؛ چون همه خانه‌ها ویران است و صدای بازی بچه‌ها شنیده نمی‌شود. ارمغان حضور استکبار در منطقه ما، فقر، گرسنگی و آوارگی است. ما این شرایط را دیده‌ایم و در یمن، افغانستان، سوریه، عراق و فلسطین، شاهد آثار حضور دشمنان در کشور‌های اسلامی هستیم؛ این در حالی است که بغض آنها نسبت به ملت ما ده‌ها برابر است.»
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حوادث و آشوب‌های اخیر گفت: «دشمنان در سه، چهار ماه گذشته در یک فتنه و جنگ جهانی، می‌خواستند مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فعالیت اقتصادی مردم را تعطیل کنند و کشور را به آشوب بکشند؛ اما جوانان، زنان و دختران ایران با آنها همراهی نکردند و نقشه‌های آنها را به شکست
کشاندند.»
وی در پایان اظهار داشت: «شهدا با ایستادگی، مقاومت و اقتدار مانع از تحقق اهداف دشمن شدند؛ البته جنگ جریان دارد و دشمن آرام نیست؛ اما ما او را آرام می‌کنیم و شکستش می‌دهیم. آنها فکر می‌کردند که می‌توانند این نظام قدرتمند را بشکنند؛ اما در اوج این خیال و توهم شکست خوردند.»
همایش تمام شده بود و کارکنان و مسئولان دسته‌دسته از حسینیه خارج می‌شدند. در این بین، نیروهای جوان، تازه‌نفس و جان‌برکف نیروی زمینی سپاه با آن شور، شعور و هیجان جوانی، نزد سردار سلامی، سردار قاآنی و سردارحاجی‌زاده می‌رفتند و عکسی را به یادگار ثبت می‌کردند؛ عکس‌هایی که در آنها تواضع، مهربانی و همدلی بیش از هر چیزی تجلی می‌کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات