صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۳۴۷۳

قاطعیتی که حصر آبادان را شکست

حضور آیت‌الله خامنه‌ای در شورای عالی دفاع بسیار کارساز بود. صدور نامه تهدیدآمیز برای شکست محاصره سوسنگرد و جلوگیری از سقوط آن، نمونه‌ای از تصمیم‌های ماندگار ایشان است. همچنین حمایت آیت‌الله ‌خامنه‌ای از طرح عملیات ثامن‌الائمه موجب تسریع در روند شکست حصر آبادان شد.
سردار رحیم صفوی درباره خاطرات آن روزها می‌گوید: «در اردیبهشت سال ۱۳۶۰من مسئول رساندن طرح شکستن حصر آبادان بودم. قرار شد طرح را برسانم به شورای عالی دفاع که در پایگاه هوایی وحدتی دزفول بود. آن موقع بنی‌صدر هم بود. جزئیات جلسه یادم هست. ما طرح را که ارائه دادیم، آقای بنی‌صدر و دیگران موافق نبودند. حضرت آقا از آنجا که نسبت به بنده شناخت داشتند و آن زمان من فرمانده ستاد عملیات جنوب بودم، قاطعیت به خرج دادند و با منطق و استدلالی که به کار بردند، طرح تصویب شد. واقعیت این است که اگر قاطعیت حضرت آقا نبود، اصلاً طرح شکست حصر آبادان تصویب نمی‌شد.»
سرلشکرسیدحسن فیروزآبادی هم در این زمینه می‌‌گوید: «همت مضاعف آیت‌الله‌ خامنه‌ای به عنوان نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع در انجام عملیات آفندی آزادسازی سوسنگرد و خنثی کردن نقش کارشکنانه بنی‌صدر و حاکم کردن فرمان امام خمینی، به حفظ اهواز و جلوگیری از سقوط حتمی آن انجامید و راه را برای طراحی و اجرای عملیات پیروز فتح‌المبین، طریق‌القدس و آزادی سرزمین‌های اشغال شده و بیت‌المقدس هموار ساخت.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات