صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۳۶۶۳

دیکتاتوری سیاه/ انقلاب ملت /آینده درخشان

در طول ماه‌های گذشته، کشورهای غربی از طریق جنگ شناختی به دنبال متهم‌سازی جمهوری اسلامی ایران درحوزهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بودند. در این زمینه، شعار «زن، زندگی، آزادی» را مطرح کردند؛ شعاری که ظاهری زیبا دارد، ولی در پس آن، سیاست «متهم‌سازی ایران» قرار دارد. 
هفته‌نامه «صبح صادق» به مناسبت دهه فجر و به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر آن شده است تا در سه شماره پیش رو این سه مسئله را در دوران دیکتاتوری پهلوی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آینده پیش روی ایران  بررسی کند. براین اساس در این شماره جایگاه زنان، اقتصاد و آزادی‌های سیاسی را در دوران سیاه پهلوی را بررسی می‌کنیم. 
واکاوی که نشان می‌دهد آزادی در نگاه  دو دیکتاتور پهلوی به معنای بی‌حجابی و بی‌بندوباری زنان تعریف شده است و در آزادی در حوزه تحصیل، سپردن جایگاه مدیریتی در سطح محلی و کشوری هیچ گونه ارزش و اعتباری نداشته است. همچنین وضع بد معیشت مردم و انسداد و دیکتاتوری در فضای سیاسی را نیز نشان دهنده عمق بی کفایتی حاکمان رژیم پهلوی است.
در شماره آینده نیز برای سنجش میزان واقعی بودن اتهام‌های دشمنان و جریان اپوزیسیون به جمهوری اسلامی ایران، عملکرد نظام اسلامی در این سه مولفه را در سا‌ل‌های پس از انقلاب اسلامی بررسی می کنیم.
به این سؤال که زنان در جمهوری اسلامی ایران چه جایگاهی دارند و در وضعیت کنونی، زنان ایرانی چه موفقیت‌هایی را در سایه اعتماد نظام به زن کسب کردند؟ پاسخ خواهیم داد. همچنین تحولات حوزه اقتصاد و فضای باز سیاسی پس از انقلاب را بررسی کرده و با ارائه گزارش‌های دقیق، ثابت می‌شود که به شعار زن، زندگی، آزادی اساساً در جمهوری اسلامی ایران جامه عمل پوشیده شده و امروز انقلاب اسلامی مدعی شعار مذکور است و مطرح کردن شعار از جانب آشوبگران و تجزیه‌طلبان در وضعیت کنونی، تلاشی برای دیده  نشدن اقدامات انقلاب اسلامی در این حوزه است.
در سومین گام از صفحات ویژه، در شماره هفده بهمن ماه و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش می‌شود قدم هایی را که باید برای ساختن آینده روشن و تحقق آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی برداشته شود  را بررسی کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات