صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۳۷۸۵
وحشت سران رژیم جعلی صهیونیستی از فرا رسیدن ساعت صفر فروپاشی

نفرین دهه هشتم

پایگاه بصیرت / فرزان شهیدی
در حالی که نابسامانی و شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی رو به افزایش است، هشدار «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌جمهوری اسرائیل درباره فروپاشی جامعه صهیونیستی از درون، توجه محافل گوناگون را به خود جلب کرده است.  به گفته «هرتزوگ»، شرایط به وجود آمده به دلیل «بحران سیاسی» ناشی از سیاست‌های افراطی و نیز اصلاحات قضایی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر جدید، همانند بشکه باروتی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود. پیش از این «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم ابراز نگرانی کرده بود که اسرائیل در معرض «نفرین دهه هشتم» قرار بگیرد و عمر آن پیش از هشتادمین سالگرد تأسیسش پایان یابد. در باره تشدید تنش و اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی چند نکته مهم قابل ذکر است:
کابینه جدید شامل حزب لیکود نتانیاهو و دو جریان افراطی ارتدوکس و سه حزب راست افراطی در صدد بازنگری در سیستم قضایی و کاهش اختیارات دستگاه قضایی و دادستان عالی اسرائیل است. معترضان می‌گویند کابینه نتانیاهو با این اصلاحات به‌دنبال آن است تا پرونده فساد و رشوه‌های سال گذشته او را مختومه کنند. در این راستا، رئیس‌دادگاه عالی تل‌آویو هشدار داده است که این تغییرات استقلال قضایی و روند دموکراتیک را در اسرائیل از بین می‌برد و به نمایندگان پارلمان «چک سفید» می‌دهد تا هر چه می‌خواهند، تصویب کنند. 
دولت جدید اسرائیل در برنامه‌های خود رسماً از توسعه‌طلبی در کرانه باختری و اعمال سیاست‌های سرکوبگرانه علیه فلسطینی‌ها سخن گفته و به کارگیری وزرای تندرو، مانند «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت عمومی حاکی از عزم دولت نتانیاهو نسبت به اقدامات تازه علیه فلسطینی‌هاست. تشدید توسعه‌طلبی و سرکوب علیه فلسطینی‌ها نگرانی‌های صهیونیست‌ها را نسبت به پیامدهای امنیتی و نیز بروز تنش با جامعه جهانی و به‌ویژه متحدان غربی برانگیخته و همین امر موجب افزایش اختلافات داخلی شده است.  مسئله فروپاشی رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی به کلیدواژه‌ای برجسته در قاموس سیاسی تبدیل شده که نه فقط از سوی جمهوری اسلامی ایران و مقامات عالی آن مطرح شده، بلکه زمزمه‌های آن در درون رژیم نیز به گوش می‌رسد. در فرهنگ و تاریخ یهود موضوعی به نام «نفرین دهه هشتم» مطرح است و گفته می‌شود در طول تاریخ یهود جز در دوران داود نبی، یهودیان بیش از هشتاد سال حاکمیت نداشتند و عمدتاً در اثر نفرین دهه هشتم ساقط شده‌اند. اکنون نیز با توجه به وضعیت بغرنج درونی رژیم صهیونیستی و نیز در سایه رشد چشمگیر جبهه مقاومت، ترس از نفرین و فروپاشی- و به تعبیر هرتزوگ سقوط در پرتگاه- در میان یهودی‌ها شدت گرفته است.  
از دیگر مسائلی که بعد از روی کار آمدن دولت جدید نتانیاهو پیش بینی می‌شد افزایش تنش و درگیری در مناطق مختلف فلسطین و سرزمین‌های اشغالی بود. به طوری که چند روز قبل ارتش رژیم صهیونیستی در یک حمله وحشیانه به اردوگاه جنین در کرانه باختری بیش از ۱۰ فلسطینی را به شهادت رساند. اما این اقدام از طرف فلسطینی‌ها بی‌پاسخ نماند و در ظرف کمتر از 24 ساعت این اقدام تلافی شد. فلسطینی‌ها با تیراندازی خود موفق شدند تعداد زیادی از شهرک نشینان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.بنابر اعلام منابع صهیونیستی دست کم 9 شهرک‌نشین به هلاکت رسیده و 14 نفر زخمی شده‌اند. گفته می شود حال برخی از زخمی شده ها وخیم بوده و احتمال دورقمی شدن تلفات نیز وجود دارد.
در مجموع، باید گفت با توجه به سنن الهی و ناپایداری ظلم و تجاوز، رژیم صهیونیستی مشغول پرداخت تاوان سیاست‌های اشغالگری و تروریسم در طول 75 سال گذشته بوده و مهم‌ترین بلیه‌ای که صهیونیست‌ها پس از وعده‌های پوشالی در باره «ملت برگزیده» گرفتار آن شده‌اند، نه فقط از سوی جبهه برونی، بلکه برخاسته از شکاف‌های متعدد درونی است که بحرانی عمیق را در اراضی اشغالی فلسطین رقم زده و اعتراضات گسترده و هشدارهای بی‌سابقه‌ای را از سوی مقامات و نخبگان این رژیم در برداشته است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات