صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۴۳۷۸۶

تبیین علیه تحریف!

پایگاه بصیرت / علی حیدری
«بی‌نام خمینی این انقلاب در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.» این جمله آشنای حکیم انقلاب است که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران با نام رهبر کبیر آن عجین است.
رهبری بزرگ‌مرد تاریخ معاصر در جریان مبارزه مردم ایران با رژیم طاغوت که پشتوانه‌اش آمریکا و غرب بود، مثال‌زدنی و تاریخی است؛ چرا که امام بدون پشتیبانی از سوی مراکز قدرت و ثروت، توانست انقلابی را به نتیجه برساند که الگو و سرمشق بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه  شد.
مردان و زنان مبارز که از نخستین روزهای نهضت پای کار بودند و با ایستادگی و مقاومت در برابر فشارهای رژیم طاغوت انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند، بهترین گواه بر شرایط و وضعیت حاکم در زمان ستمشاهی بودند و همان‌ها بهترین سنجه و مقیاس برای شرایط قبل و بعد از پیروزی انقلاب هستند. نسل‌های دوم و سوم انقلاب هم به واسطه شناختی که از امام خمینی(ره) داشتند، با درک صحیح از دوران مبارزه و پیروزی و تحولات پس از پیروزی انقلاب به‌ویژه دفاع مقدس، جایگاه انقلاب اسلامی، نقش و کارکرد آن و آثارش را در عرصه‌های گوناگون زندگی مردم ایران احساس می‌کنند. شاید یکی از دلایل عشق و ارادت ویژه آنها به امام خمینی(ره) هم به دلیل معاصرت‌شان با آن بزرگ‌مرد است.
زمانی که امام به کشور بازگشتند و بیش از شش میلیون نفر از او استقبال کردند ، محبوبیتی که رفته‌رفته نه تنها از آن کاسته نشد؛ بلکه افزایش هم پیدا کرد. مطالعه تاریخ نشان می‌دهد افراد و شخصیت‌های کمی هستند که بتوانند این میزان محبوبیت را حفظ کنند؛ اما یک دهه بعد، وقتی روح امام آسمانی شد‏، بیش از 10 میلیون نفر در مراسم وداع با او حاضر شدند.
اینکه چه عاملی باعث ایجاد چنین پیوند مستحکمی بین امام و امت می‌شود که حتی بعد از رحلت او از میزان نفوذ، عشق و محبتش در دل‌های مردم کاسته نمی‌شود، هیچ عنصری غیر از کار برای خدا و حرکت در مسیر او نمی‌تواند باشد که ملت مسلمان ایران، آن را با اوج باور و یقین درک می‌کنند؛ اما دشمنان انقلاب و ملت ایران که از رمز و راز این پیوستگی و پیروی عاجزند، به تکاپو می‌افتند تا این پیوند را بگسلند! 
‏‏علت هجمه‌های وسیع رسانه‌ای به شخصیت، مرام و مسلک و مدیریت امام خمینی(ره) در دوران مبارزه و رهبری حکومت اسلامی به همین عامل برمی‌گردد. دشمن به مدد رسانه‌های متعدد و متکثری که در اختیار دارد، با طراحی حساب‌شده و با این تصور که از فاصله نسلی بین انقلابیون و نسل‌های جدید برای القای تصویری متفاوت از امام استفاده کند، از سال‌ها قبل در مسیر تخریب چهره امام خمینی(ره) گام برمی‌دارد تا از رهگذر آن، تصویر انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام(ره) را هم مخدوش و تحریف کند.
از این‌رو و با توجه به آغاز دهه مبارک فجر، یکی از محورهای جهاد تبیین به ویژه برای نسل جوان که شناخت کاملی از انقلاب اسلامی ندارند، پردازش صحیح و روایت درست از امام خمینی(ره) به منزله سکاندار انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است تا فرزندان این مرز و بوم با شناخت درست از ابعاد شخصیت و تفکر امام خمینی(ره) با خدمتی که آن مرد الهی به اسلام و قرآن و ایران و ایرانیان کرد، آشنا شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات