صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۷۹۲

ثمره اعتماد به نخبگان

آغاز این هفته گره خورد با دیدار رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی که به بهانه شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برپا شده بود. 
آغاز این هفته گره خورد با دیدار رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی که به بهانه شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برپا شده بود. 
پس از صحبت‌های متعدد رهبر معظم انقلاب با قشرهای گوناگون علمی، فرهنگی، نظامی و سیاسی جامعه و حربه‌ها و حیله‌های رسانه‌ای و شبانه‌روزی دشمن برای تضعیف روحیه نیروی نخبه و صنعتی کشور با تزریق ناامیدی و تشویق به مهاجرت، برپایی چنین نمایشگاهی موجب دلگرمی و اعتماد نخبگان و خاموش شدن سروصداهای دشمن خواهد شد.
یکی از اقدامات تولیدکنندگان در این نمایشگاه، تلفیق علوم دانشگاهی با صنعت بود که سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به آن اشاره کرده و فرموده بودند: «آنچه مورد غفلت قرار گرفته این است که ما صنایع بزرگ خودمان را دانش‌بنیان کنیم. صنعت ‌نفت [باید] دانش‌بنیان بشود. ما در زمینه‌ صنعت نفت دچار عقب‌ماندگی فناوری هستیم. برخی از کشورهای منطقه از ‌لحاظ نوع استخراج نفت و فناوری‌ای که در این‌جور جاها به کار می‌رود از ما خیلی جلوترند؛ ما در این زمینه عقب‌ماندگی ‌داریم‌.‌‌ خب این عقب‌ماندگی را چه کسی باید جبران کند؟ از چه کسی کمک بگیریم؟ حتماً باید یک شرکت خارجی بیاید ‌برای ما فناوری بیاورد؟... عقیده من این است که مجموعه‌های کارآمد داخلی می‌توانند این کار را برای ما انجام بدهند؛ ‌عقیده‌ من این است.»
در این نمایشگاه، رهبر معظم انقلاب بنا بر رویه همیشگی‌شان که شنونده بدون‌واسطه زبان فعالان صنعت و دانش‌بنیان کشور است، از تلاش بی‌وقفه صنعت‌گران استقبال کرد و پای درددل‌ها و موانع پیش‌ روی آنان نشست.
برپایی چنین نمایشگاه‌هایی، پیام روشنی را در قالب حمایت و پشتیبانی در زمینه واردات و صادرات و نقل‌ و انتقالات بانکی به مسئولان کشور و بالاخص وزارت صنایع مخابره می‌کند. یکی از نکته‌های مهمی که معظم‌له به وزارت صنایع گوش‌زده کرده بودند و تکرار چندباره آن خالی از لطف نیست، این نکته است: «در بخش صنایع و معادن... گاهی اوقات در یک کار صنعتی احتیاج پیدا می‌شود به یک قطعه یا فلان ماده یا فلان مواد اولیه، ‌که این را باید از خارج وارد کنیم، انتقال پول در بانک‌ها امکان ندارد، مشکلات هست، نمی‌شود؛ خب بایستی همت کنیم، این ‌را در داخل تولید کنیم. یعنی یکی از کارهایی که باید در زمینه‌ مسائل اقتصادی حتماً انجام بگیرد و به عهده‌ وزارت ‌صنایع است، [این است که] کاری کنند که صنایع و معادن ما بتوانند به صورت روان کارشان را انجام بدهند‌.‌»
در این نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های صنایع معدنی و اکتشافی، الکترونیکی و مخابرات، هوافضا و ماهواره، خودرو، کشاورزی و غذایی، حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، بخش مسکن، نفت و پتروشیمی، لوازم‌خانگی، نساجی، صنایع آبزی‌پروری، آبخیزداری، صنایع برق و نیروگاهی و سدسازی و طرح‌های مدیریت آب، فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته شده بودند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات