صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۳۷۹۵

معرکه وکالت

پایگاه بصیرت / احمد رجایی

این روزها کمپین «وکالت می‌دهم» به مهم‌ترین مشغولیت جریان برانداز بدل شده و آنها را به شدت به جان هم انداخته است؛ مواضع عجیب و غریبی که در حمایت و مخالفت صادر می‌شود و خیلی زود وایرال شده و موجب مسرت و شادی ملت ایران در فضای مجازی شده است.
در مورد این حرکت که به مثابه فروافتادن تشت رسوایی ضدانقلاب عملکرده است، توجه به چند نکته قابل تأمل است:
1ـ ضدانقلاب در سال‌های اخیر و به طور خاص در چهارماه گذشته‌ در پروپاگاندای رسانه‌ای پرحجمی تلاش کرد تا خود را «بسیار» نشان دهد. آنها که خود را مستحضر به حمایت بیگانه شده بودند و تمامی امکانات رسانه‌ای بیگانه را به خدمت گرفته بودند، تلاش کردند با تولید میلیون‌ها توئیت و هشتگ، ژست اکثریت گرفته که در برابر اقلیت هوادار جمهوری اسلامی دست برتر دارند. هرچند در وسط میدان و کف خیابان انگشت‌شمار بودن آنها مسجل بود؛ اما در فضای مجازی لاف در غریبی می‌زدند و کری می‌خواندند!
راه‌اندازی معرکه «وکالت می‌دهم»، میدانی برای وزن‌کشی این جریان بود که باوجود تمهیدات، لشکرکشی‌ها و تبلیغات فراوان، عیار ضدانقلاب مشخص و سبک وزنی آنان آشکار شد.
۲ـ برکت دیگر این ماجرا، آشکار شدن این حقیقت بود که این جریان در میان ملت، پایگاه قابل اعتنایی ندارد.
در بلوای پیش‌آمده، هر چند ممکن است عده‌ای از جامعه نسبت به مشکلات موجود معترض و گلایه‌مند باشند؛ اما این بدان معنا نیست که هرکس می‌تواند خود را نماینده صدای معترضان جامعه معرفی و رأی و مطالبات آنان را مصادره کند.
۳ـ نکته دیگر، نمایان شدن ناشی‌گری مدعیانی است که خود را سردمدار براندازی جمهوری اسلامی می‌دانند و از حداقل سواد لازم در این زمینه ناآگاهند! آنها حتی نمی‌دانستند که صلاح‌‌شان در ابهام و کلی‌گویی است، وگرنه حضورشان بر روی باسکول، مگس‌وزنی آنها را آشکار می‌کند و بی‌اعتباری‌شان را فریاد خواهد زد. به‌واقع بی‌عرضگی ضدانقلاب، امروز بلای جان‌شان شده و بی‌حیثیت‌شان کرده است.
4ـ ماجرای وکالت، نشان‌دهنده سبک‌سری و حماقت کسانی است که خود تولیدکنندگان دروغ‌ها و فریب‌های فضای مجازی بوده‌اند و در میانه راه، ملانصرالدین‌وار باورشان شده که نکند واقعاً خبری شده است؟!
۵ـ معرکه وکالت و اختلافات پیش‌آمده، نشان داد که اردوگاه ضدانقلاب آنقدر آشفته‌بازار است که اگر آنها را به حال خود رها کنی؛ همچون گرگان گرسنه به جان هم خواهند افتاد، همانگونه که تا به حال چنین بوده است. تنش و درگیری و رقابت بازار مکاره‌ای ایجاد کرده که همگرایی و وحدتی در آن مشاهده‌ نمی‌شود. ائتلاف صوری چندروزه آنها نیز به مدد واسطه‌گری اربابان بیگانه، زودگذرتر از آن است که بتواند حرکتی را مداومت بخشد و با کوچک‌ترین بهانه و اولین تلنگری، فرو خواهد ریخت.
۶ـ ماجرای وکالت نشان داد که اردوگاه ضدانقلاب تا چه اندازه مملو از قدرت‌طلبانی است که همه تلاش‌شان دستیابی به قدرت است و جز منافع فردی، به چیزی نمی‌اندیشند. حال این سؤال نزد هواداران ساده‌لوح آنان به وجود آمده است، وقتی این مدعیان که هنوز به جایی نرسیده‌اند اینگونه به جان هم افتاده‌اند، اگر به جایی برسند، چگونه رفتار خواهند کرد؟!
معرکه وکالت، آب سردی بود بر پیکر نحیف استکبار جهانی که از دیگ ضدانقلاب آبی برای آنان گرم نخواهد شد و شجره طیبه جمهوی اسلامی ریشه‌دارتر و تنومندتر از آن است که با این بادها بلرزد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات