صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۳۸۶۷

پیشخوان

پایگاه بصیرت / ثمانه اکوان

 دیدار مخفیانه 

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور از سفر هفته گذشته «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا به کی‌یف و دیدارش با رئیس‌جمهور اوکراین خبر داد. روزنامه «واشنگتن پست» روز پنجشنبه گذشته به نقل از مقامات ایالات متحده نوشت، ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا هفته گذشته به کی‌یف رفت و با زلنسکی دیدار و گفت‌وگو کرد. به نوشته این روزنامه آمریکایی، برنز در دیدارش با زلنسکی درباره برنامه‌های نظامی احتمالی روسیه علیه اوکراین در مرحله آینده گفت‌وگو کرد. در ادامه گزارش آمده است، زلنسکی در این دیدار مشتاق بود که میزان تعهد واشنگتن و غرب به حمایت از کشورش را بداند. روزنامه واشنگتن‌پست آبان ماه گذشته نیز از سفر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اوکراین و دیدار با ولودیمیر زلنسکی خبر داد که بر تعهد واشنگتن به کمک‌رسانی به این کشور جنگ‌زده تأکید کرده است. سفر ویلیام برنز به اوکراین در حالی صورت گرفته است که رسانه‌ها از تلاش آمریکا و ناتو در جهت تأمین هر چه بیشتر سلاح‌های سنگین برای اوکراین خبر می‌دهند. 

 

ممنوعیت تیک تاک

مقامات دانشگاه آبرن در ایالت آلاباما آمریکا استفاده از برنامه «تیک تاک» را ممنوع کرده‌اند و به همین دلیل دانشجویان از این پس قابلیت دسترسی به آن را نخواهند داشت. در دانشگاه تگزاس و یکی از دانشگاه‌های ایالت فلوریدا نیز دانشجویان اجازه ندارند از وای فای دانشگاه به برنامه تیک تاک وصل شوند. 

این سیاست برای عمل به دستور ممنوعیتی است که «کی آیوی» فرماندار آلاباما درباره نصب تیک تاک در تمام سازمان‌ها و شبکه‌های دولتی صادر کرده است. هفته گذشته آیوی دلیل ممنوعیت تیک تاک را محافظت از شهروندان ایالت در برابر دسترسی دولت چین به اطلاعات حساس آنها اعلام کرد. تیک تاک به یک شرکت چینی تعلق دارد. به نظر می‌رسد، دولت آمریکا تلاش بیشتری دارد تا دسترسی جوانان و نوجوانان آمریکایی به برنامه تیک تاک را مسدود کند. این کار در راستای رقابت‌های فناوری بین آمریکا و چین تحلیل می‌شود؛ اما مسئولان ایالات متحده تلاش دارند این مسئله را به امنیت اینترنت و اطلاعات شهروندان آمریکا ربط دهند. به گفته سخنگوی دانشگاه، هفته گذشته این ممنوعیت به دانشجویان اعلام شده و برنامه اشتراک‌گذاری ویدئوی کوتاه از همه سرویس‌دهنده‌های مرکزی و دستگاه‌های دانشگاه حذف شده است. همچنین دانشجویان از طریق وای فای دانشگاه نمی‌توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات