صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۴۳۹۰۶

زمینه‌ساز تشکیل حشدالشعبی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «لشکر ۹ بدر که شهید دقایقی آن را تشکیل داد، پایه‌گذار یک حرکت عظیم و مؤثر، یعنی حشدالشعبی در عراق شد که توانستند در عراق کار‌های بزرگی را انجام دهند.»
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده لشکر ۹ بدر در دفاع مقدس در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی، با بیان اینکه نام سردار بزرگ و خوشنام و بلند آوازه ما سردار شهید اسماعیل دقایقی نامی آشناست، اظهار داشت: «نام شهید دقایقی واقعاً همانند یک کوکب درخشان در کهکشان پرستاره شهیدان عالم اسلام یک درخشش و برجستگی ممتاز و کم‌نظیر دارد.» سرلشکر سلامی بیان کرد: «او همیشه با طراوت و شاداب بود و همیشه در قلب ماست. شهید دقایقی در یک مبارزه بزرگ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ او واقعاً تعلیم یافته مکتب اسلام و اهل بیت(ع) و مکتب رهبر کبیر و بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام راحل عظیم‌الشأن(ره) بود.» وی ادامه داد: «سردار شهید اسماعیل دقایقی دقیقاً در حیات طیبه خود تمثال و تندیس زنده تمام عناصر زیبا و درخشان یک شهید بود؛ یعنی فضایل اخلاقی در وجود شهید دقایقی کاملاً قابل تکثیر بود. وی با اینکه جوان بود، اما انگار که بسیاری از فرازهای معارف دین و اخلاق و عرفان را طی کرده بود. همه این ویژگی‌ها در اخلاق، رفتار و منش وی ظهور داشت و عینیت یافته بود و ذاتاً جزئی از شخصیت واقعی شهید دقایقی شده بود.» سرلشکر سلامی با اشاره به نبوغ فرماندهی شهید دقایقی، تصریح کرد: «تنها فضایل اخلاقی نیست که شهید اسماعیل دقایقی را ستاره درخشان جبهه مقاومت کرده است. او فرماندهی قدرتمند و بنیان‌گذار سپاه قدرتمند ۹ بدر بود که توانست سپاهی قدرتمند تشکیل دهد و به سرعت با جاذبه‌های اخلاقی و رفتاری که داشت، جزء محبوب‌ترین فرماندهان و مسئولان دفاع مقدس شد و لشکری که او ساخت، پایه‌گذار یک حرکت عظیم و مؤثر، یعنی حشدالشعبی در عراق شد که توانستند در عراق کارهای بزرگی را انجام دهند. حشدالشعبی توانست آتش فتنه تروریسم داعش را در عراق خاموش کند و امروز در نقش یک نیروی قدرتمند در عراق نقش‌آفرینی می‌کند. ما همه یکی هستیم؛ اگرچه از لحاظ جغرافیایی فاصله داریم، اما قلب، روح، دین و هدف‌مان یکی است.»
در این مراسم «بوعلی بصری» از هم‌رزمان شهید اسماعیل دقایقی و از فرماندهان تیپ بدر هم سخنرانی کرد و خاطراتی از دوران فرماندهی شهید دقایقی بر لشکر 9 بدر گفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات