صبح صادق >>  جبهه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۴۰۵۷

نقاب‌هایی که کنار رفتند

پایگاه بصیرت / حسن نوروزی
سیاهه جنایت‌ها و خیانت‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی بر مردم و حکومت ایران تا به امروز بر کسی پوشیده نیست. این عصبانیت‌ها و خشونت‌های غرب از زمانی شدت گرفت که مردم ایران خواستند روی پای خودشان بایستند و دست‌های چدنی پشت دستکش‌های مخملی را پس بزنند؛ یعنی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی.
نقاب این دشمنی‌ها با ظهور و بروز جنگ تحمیلی کنار رفت و بر همگان مشهود و مکشوف شد که آمریکا و ایادیش هیچ‌گاه چشم دیدن حکومت اسلامی با آن خط و مشی اسلامی را ندارند و دوست ندارند سر بر تن کشوری باشد که حامی مستضعفین است و درصدد بیداری مردم در برابر ظالمان. شیطان بزرگ و روباه پیر می‌خواست تمام دنیا روی انگشتان خودش بچرخد و خود به سان یک کدخدا در دنیا حکومت کند؛ اما این ماهیتی بود که در نگاه اسلام و مسلمانان حقیقی به هیچ روی قابل چشم‌پوشی نبود. از همین ‌رو در گوشه‌ای از جهان، یعنی ایران خودمان که با معارف حقیقی و اصیل اسلام اخوت بیشتری داشتند و برنامه‌های دین را تنها در ماورا نمی‌دیدند و این عالم ماده را بنابر منابع روایی مزرعه آخرت می‌پنداشتند، تحمل زور و ظلم بر گردن مظلومان را برنمی‌تابیدند. بنابراین حماسه‌ای آفریدند که یک مسلمان واقعی باید انجام می‌داد. به این ترتیب، حکومتی بر پایه اسلام، یعنی انقلاب اسلامی شکل گرفت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همین دست فرمان ایجاد شد. سپاه با فرهنگ جهاد و ایثاری که امام خمینی(ره) در وجودش نهادینه کرده بود، در هیچ برهه‌ای از مسئولیت اسلامی خود شانه خالی نکرد. دلیل و نشانه این ایستادگی را می‌توان در فرماندهان و کارکنان این نهاد دید که دشمنان چشم دیدن‌شان را ندارند و یکی پس از دیگری در فهرست تحریم قرار می‌گیرند. 
عصبانیت دشمنان از سپاه به حدی است که در این چند ماه اخیر وقتی کشورهای اروپایی، ستیزشان در برابر این نهاد انقلابی مقتدر محکوم به شکست شد و تمام اهداف و انگیزه‎‌های شوم‌شان به یکباره مهار شد، می‌خواستند از روی استیصال و عصبانیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست اعلام کنند.
البته این اقدام‌شان تنها به مصوبه بلااثر پارلمان اروپا محدود نیست. آنها طی سه ماه و نیم گذشته بارها فرماندهان نظامی کشورمان را تحریم کردند و در طول بیش از چهاردهه از حیات نظام اسلامی هر کجا که از اقتدار و صلابت سپاه به ستوه آمدند، در مقابلش صف کشیدند و سعی کردند در افکارعمومی با طرح بهانه‌ها و ادعاهای واهی و تبلیغاتی بر هویت درخشان مدافعان امنیت و استقلال کشور خدشه وارد کنند.
کسی که در مقابل خورشید می‌ایستد تا کسی از نور آن بهره نبرد، خود را رو سیاه کرده و حماقت خودش را بیشتر آشکار کرده است. نور سپاه و شهدای آن برای محبوبیت جهانی او کافی است. هر یک از شهدای سپاه نماد همان سپاهی هستند که امام خمینی(ره) سنگ‌بنایش را گذاشت. به قول حاج قاسم «در میان سپاه، هزاران اولیای خاص خدا قرار دارد که ما آنها را نمی‌شناسیم.» نهادی که در دوران سخت و جانکاه دهه پنجاه سر بلند بیرون آمد و در دوران جنگ و ترور و تحریم خوش درخشید و در مواقع بحرانی و بلایای طبیعی یار و همراه و همدرد مردم بود، قواره‌ای بزرگ‌تر از آن دارد که کشورهای اروپایی بخواهند با تروریست اعلام کردن آن لکه‌ای بر دامن پاک او بنشانند. این قبیل اقدامات رسوایان و جهان‌خواران عالم تف بالای سر است که آخرالامر به روی صورت خودشان خواهد نشست.
سپاه از خود مردم است،‌ نهادی که حاج قاسم، این فرمانده تکرارنشدنی آن را این‌طور روایت می‌کند: «سپاه بهشت است وا... نه به عنوان اینکه من یک سپاهی‌ام، گرچه من از ارادتمندان سپاه هستم. سپاه که امروز در بعضی جاها مورد آماج تهمت و افترا به دلیل دفاع از انقلاب هست، در کنار دیگر نیروهای مسلح پیوسته در دفاع از ملت و پیوسته در دفاع از این انقلاب، سینه خودش را سپر کرده و در تقدیم فرماندهان، خودش را در صف اول شهادت و در معرض شهادت قرار داده، سپاه مجموعه‌ای از منتظران شهادت است.»
این سردار بزرگ سپاه می‌گفت: «مردم به اعمال من و امثال من نگاه نکنید، سپاه بهشت است که استشمام می‌شود. سپاه معراج شهداست .سپاه، معراج مجاهدین است. سپاه محبوب امام(ره) است. امام(ره) نگاه کرد به سپاه و گفت: «من دست شما را می‌بوسم که دست خدا بالای آن است و اگر سپاه نبود، کشور نبود. بهتر است دم فرو بندم و خاضعانه و خاشعانه عرض کنم: السلام علیک یا خاصه اولیاء‌ا… در جمع سپاه، در میان سپاه، هزاران اولیای خاص خدا قرار دارد که ما آنها را نمی‌شناسیم.»
تأسیس سپاه به فرمان امام، منشأ دو تحول بزرگ شد؛ یکی تغییر معادلات مقاومت و ایستادگی در مقابل جبهه دشمنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و تحول دوم، تثبیت نقش سپاه پاسداران انقلاب در کنار سایر نیرو‌های مسلح، در جهت پاسخ به نیاز‌های امنیتی و دفاعی در مقابل جریان‌های تهدیدکننده بود.
ضمن اینکه سپاه پاسداران نقش پررنگی در دکترین دفاعی مبتنی‌بر قدرت بازدارندگی و پاسخ‌دهی سخت به متجاوزان برعهده دارد و این نهاد نقش راهبردی و تعیین‌کننده خود را در عرصه مقابله با تهدیدات امنیتی و نظامی در بیرون از مرزهای ایران هم اثبات کرده است. پایان سیطره داعش بر سرزمین‌های اسلامی، عملیات‌های موشکی برون‌مرزی سپاه، دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس، تقویت یگان موشکی، محرومیت‌زدایی با تلاش سپاه، تغییر نیروی هوایی به نیروی هوافضا از جمله اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که دشمنان تاب دیدنش را ندارد و برای اینکه مردم ایران این حجم از پیشرفت را نبینند، شبانه‌روز در رسانه‌های خود سعی در پرده انداختن بین این اقدامات و نگاه مردم دارند؛ اما نمی‌دانند و نخواهند هم دانست که «يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَى اللهُ‌ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ» آنها مى‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش كنند؛ ولى خدا جز اين نمى‌خواهد كه نور خود را كامل كند، هر چند كافران ناخشنود باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات