صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۴۴۱۰۴

انقلاب تمدن‌ساز در ۴۴ سالگی

انقلاب اسلامی که از بزرگ‌ترين رویدادهای تاریخی قرن بیستم است، تنها انقلاب دارای آرمان تمدن‌سازی و ایجاد بسترها و زمینه‌های رشد و تعالی برای سعادت نوع بشر است. اکنون انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌های جبهه استکبار و دنباله‌های داخلی‌اش، چهل و چهارمین سالروز پیروزی‌اش فرا رسیده[...]
انقلاب اسلامی که از بزرگ‌ترين رویدادهای تاریخی قرن بیستم است، تنها انقلاب دارای آرمان تمدن‌سازی و ایجاد بسترها و زمینه‌های رشد و تعالی برای سعادت نوع بشر است. اکنون انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌های جبهه استکبار و دنباله‌های داخلی‌اش، چهل و چهارمین سالروز پیروزی‌اش فرا رسیده و ملت ایران، خود را برای خلق حماسه‌ای بزرگ، تماشایی و شگفت‌انگیز در یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ آماده می‌کنند. راز دشمنی‌های قدرت‌های سلطه‌گر در ۴۴ سال گذشته با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، به همین آرمان و هدف متعالی تمدن‌سازی بر اساس عناصر سه‌گانه «معنویت»، «عقلانیت» و «عدالت» برمی‌گردد. 
جمهوری اسلامی و ملت ایران در چهل و چهار سالگی انقلابش در نقطه‌ و موقعیتی قرار دارد که قدرت و قابلیت ایرانیان برای ساخت تمدن اسلامی بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. اگرچه دشمنان با جنگ نرم و تمرکز بر جنگ شناختی در کارزار جنگ ترکیبی خود علیه جمهوری اسلامی تلاش به القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی و نظام دینی با محوریت ولایت فقیه می‌کنند، ولی خود به درستی می‌دانند که واقعیت دقیقاً برخلاف آن چیزی است که تصویرسازی کرده و تبلیغ می‌کنند. تصویرسازی و تبلیغ آنان برای گمراه‌سازی نسل جوان و بدبین کردن آنها نسبت به اصل انقلاب، نظام ولایی و مسئولان کشور با هدف کاهش سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی است؛ اما نگرانی‌های دشمنان در واقع امر به دلیل موفقیت‌ها، کارآمدی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است.
ملت ایران در دوران نظام دوقطبی و حاکمیت مطلق دو تفکر سوسیالیستی شرق و لیبرالیستی غرب، پرچم اسلام را در انقلاب خود به اهتزاز درآورد و بر خلاف همه نظریه‌های انقلاب و دیدگاه‌های جامعه‌شناسان غربی  و شرقی، ایرانیان با همین پرچم و تحت رهبری دینی و الهی حضرت امام خمینی(قدس الله نفسه‌الزکیه)، انقلاب اسلامی خود را به صورت معجزه‌آسا به پیروزی رساندند. رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی، از انقلاب اسلامی به عنوان «انفجار نور» یاد کرده و آن را «معجزه قرن» نامیدند. این نگاه الهی حضرت امام(ره) نسبت به انقلاب اسلامی را دو گروه با تمام وجود درک و فهم کرده‌اند: 
یک گروه که عمده ملت ایران و جریان انقلابی هستند؛ با این فهم درست با همه توان پای انقلاب ایستادگی کرده و برای ماندگاری و پیشبرد انقلاب به سمت آرمان تمدن‌سازی‌اش تلاش می‌کنند و از پرداخت هر نوع هزینه مالی، جانی و آبرویی در راه انقلاب هیچ هراسی به خود راه نمی‌دهند. این گروه با نگاهی امیدوارانه مبتنی بر واقعیات، هیچ تردیدی نسبت به توانایی‌های ملت ایران و نظام ولایی برای ساخت تمدن اسلامی به خود راه نداده، طبق سنت الهی آینده را از آن مؤمنان دانسته و در برابر تهدیدات و رجزخوانی‌های دشمن، خود را مخاطب کلام حضرت حق قرار می‌دهند که فرمود: «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ».
اما گروه دوم، دشمنان این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران هستند که با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی و آرمان تمدن‌سازی این انقلاب و باور به توانایی‌های تمدن‌ساز ایرانیان به دلیل سابقه و پیشینه تاریخی، پای نابودی انقلاب اسلامی و ساقط کردن جمهوری اسلامی و پایمال کردن استقلال و عزت ایران ایستاده‌اند و در این مسیر ۴۴ سال است که دارند هزینه می‌کنند! 
در این نوشتار فرصتی برای فهرست کردن توطئه‌ها، فتنه‌ها و فشارهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی نیست؛ اما به اختصار می‌توان  گفت، انقلاب اسلامی در ۴۴ سالگی خود در چه موقعیتی قرار دارد. انقلاب اسلامی در دوران نظام دوقطبی شکل گرفت و پیروز شد. جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌های شرق و غرب ایستادگی کرد و ملت ایران در دهه اول انقلاب خود شاهد به موزه تاریخ رفتن سوسیالیسم بود و اکنون جهانیان شاهد احتضار و روند میرایی لیبرالیسم و جابه‌جایی قدرت از غرب به آسیا پس از چند صد سال هستند. سهم انقلاب اسلامی و ملت ایران در این جابه‌جایی مرکز ثقل قدرت جهان از غرب به شرق، سهم اصلی و برتر است. قدرت آسیایی در حال شکل‌گیری، نظم نوين جهانی را رقم خواهد زد و در این نظم نوین تنها قدرت دارای آرمان برای سعادت بشر، جمهوری اسلامی با آرمان‌ ساخت تمدن نوین اسلامی بر پایه‌های معنویت، عقلانیت و عدالت است. دوران سروری و خود برترپنداری غربی‌ها به پایان رسیده و جملاتی، چون باغ اروپا و وصله روی شلوار لی آمریکایی‌ها هم دردی از غربی‌ها درمان نمی‌کند. دوران تمدن غربی‌ها که تهی از معنویت، اخلاق و عدالت بود، به پایان رسیده و فصل نوینی در تاریخ بشر در حال خودنمایی است.
 البته دشمنان به درستی متوجه این تغییرات بنیادین در روند تحولات جهانی شده‌اند. وقتی نتانیاهو در پاسخ به پرسش خبرنگاری که می‌پرسد «مهم‌ترین کابوس اسرائیل چیست؟» سه بار می‌گوید: «ایران، ایران، ایران!» و در پاسخ به پرسش «چرا ایران؟» می‌گوید «چون ایران در حال تبدیل شدن به یک امپراتوری است!» معنایش این است که آنان فهمیده‌اند که جهان در حال تغییر است و به طور قطع هیچ قدرتی قادر به جلوگیری از روندهای تحول‌آفرین کنونی که با انقلاب اسلامی آغاز شده، نخواهد بود و ملت بزرگ ایران، ملت برگزیده برای زمینه‌سازی ظهور و ساخت تمدن اسلامی است. ان‌شاءالله
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات