صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۴۴۱۹۳
سبز‌پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار مردم زلزله‌زده در شمال غرب کشور

سپاه پای کار امدادرسانی

وقوع زلزله 5/9 در مقیاس ریشتر در محدوده شهرستان خوی استان آذربایجان غربی آن هم در شرایطی که سردترین زمستان یک دهه اخیر را در حال گذر داریم، میدان ابتلا و امتحانی دیگر شد برای مجاهدان راه اسلام ناب، پاسداران و بسیجیان امامین انقلاب.

قرارگاه حمزه در کنار مردم
کمک‌های روزانه نیروی زمینی سپاه به زلزله‌زدگان خوی با محوریت قرارگاه منطقه‌ای حمزه سیدالشهداء(ع) در چهار بخش مهندسی، اسکان، تغذیه، درمان و سلامت در حال پیگیری است. سردار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) با حضور در این منطقه تأکید کرد: «عملیات امدادرسانی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه تا تثبیت کامل شرایط و رفع مشکلات مردم در مناطق زلزله زده ادامه می یابد. قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه از نخستین لحظات وقوع زلزله خوی، عملیات مردم یاری را دوشادوش سایر بخش‌ها آغاز کرد.» وی افزود: «علاوه بر مشارکت فعال این قرارگاه در تأمین امنیت مناطق زلزله‌زده، در نخستین گام و در اولین ساعات، یک بیمارستان صحرایی شامل اتاق عمل جراحی، اورژانس، رادیولوژی، متخصص بیهوشی، داروخانه و... برپا کردیم. استقرار دو واحد نانوایی و یک واحد آشپزخانه سیار برای تأمین نان مصرفی مشغول هستند؛ به گونه‌ای که تهیه بخشی از نان مصرفی و 5 هزار پرس غذای گرم در هر وعده، ارسال تجهیزات سنگین مهندسی از قبیل بیل به همراه هشت دستگاه کمپرسی و خودروهای سنگین و سایر ادوات مهندسی از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه است.»

بسیج و گروه‌های جهادی هم آمدند
سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در دو بخش گروه‌های جهادی و بسیجیان و مجموعه سپاه استان در امداد و کمک به زلزله‌زدگان حضور دارند. شاید این عزیزان تنها مجموعه‌ای باشند که از لحظه وقوع زلزله تا لحظه تحویل کامل واحد تعمیر یا بازسازی شده کنار مردم هستند. بیش از پنجاه گروه جهادی در این عملیات فعال هستند. همه مجموعه سپاه و بسیج استان بازوهای مردم به ویژه خیرین و دستگاه‌ها در عملیات امداد و اسکان و کمک به زلزله‌زدگان هستند. سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، در همین زمینه می‌گوید: «در حوادث غیرمترقبه، همچون زلزله و سیل و... بسیج و سپاه همواره قرارگاهی جهادی به منظور شناسایی دقیق نیازمندان و نیازها، توزیع دقیق کالا و خدمات متناسب با نیازها تشکیل می‌دهند که در عین عدم موازی‌کاری با سایر نهاد‌ها، به یک کار هدفمند، مستمر و اثربخش مشغول می‌شوند و از مجموعه اقشار تخصصی بسیج در این راستا استفاده می‌شود.» وی افزود: «۱۰ قرارگاه منطقه‌ای و ۲۵ قرارگاه محله‌ای برای این منظور در خوی ایجاد شده است.»

یگان‌های سپاه در خدمت مردم
بخش دیگر یگان‌های سپاه استان هستند که با در اختیار داشتن امکانات مهندسی، نانوایی، ترابری و سایر امور مربوطه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. حضور فرماندهان ارشد سپاه در منطقه نیز بیان‌کننده سطح بالای دغدغه مجموعه سپاه در بحث کمک و امداد به زلزله‌زدگان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات