صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۴۱۹۹

فرزند دوم

پایگاه بصیرت / بهاره ادب‌دوست

تولد فرزند دوم تأثیرات بسیاری در کل خانواده، به ویژه فرزند اول دارد. اینکه شما توجه ویژه‌ای به تغییر رفتار فرزند اول‌تان داشته باشید، بسیار مهم است؛ در اینجا به چند نکته اشاره می‌شود.
مراقب هدیه‌هایی که مهمانان برای فرزند دوم می‌آورند، باشید و برای فرزند اول هدایایی را در نظر بگیرید.
به او اجازه دهید نوزاد را در آغوش بگیرد.زمانی که شیرخوار خواب است، با فرزند ارشد بازی‌های مورد علاقه او را انجام دهید و او را به واسطه آرام بازی کردنش، تشویق کنید.از کمک‌ها و محبت‌هایی که او به شما و فرزند دوم می‌کند، قدردانی کنید.بی‌حوصلگی و رفتار نادرست فرزند اول با فرزند دوم تنها به دلیل ترس او بابت از دست دادن شماست. او را مطمئن کنید که همیشه پناه و عاشق او هستید. او را در چارچوب محبت خود نگه‌ دارید.
به نیاز او در خصوص معاشرت با هم‌سن و سالانش توجه بیشتری نشان دهید. این فرصت را به گونه‌ای مدیریت شده در اختیار او قرار دهید و در منزل کنار خودتان فرصتی را برای بازی آنها فراهم کنید.مسئولیت‌هایی در حد توان وی بدهید؛ کارهایی که از درست انجام دادنش اطمینان دارید تا از این طریق اعتماد به نفس وی را افزایش دهید.
در پایان بهتر است بدانیم برخی کودکان به واسطه خلق و خوی ذاتی خود حساسیت بیشتری نسبت به اتفاقات جدید محیطی دارند و در نتیجه ممکن است واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دهند و دیرتر با ورود عضو جدید خانواده سازگار شوند که در این وضعیت وظیفه پدر و مادر سنگین‌تر می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات