صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۴۴۳۹

جایگاه اول

پایگاه بصیرت / گروه جوان

«شير» نوشیدنی‌ مفید و ضروری است که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و مصرف آن برای افراد در سنین گوناگون مهم است. شیر به هضم غذا کمک بسیاری کرده و انرژی از دست رفته بدن را جبران می‎کند. این نوشیدنی سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی است و یک غذای کامل به‌ شمار می‌آید. یکی از فاکتورهای مهم برای جذب شدن ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در شیر، زمان مصرف آن است.
یکی از بهترین زمان‌ها برای مصرف شیر، صبح است؛ به دلیل آنکه مصرف شیر در صبح به بدن کمک می‌کند تا در طول روز، انرژی کافی برای انجام کارهای خود داشته باشید. با مصرف شیر در صبح، کلسیم بیشتری نیز جذب بدن می‌شود. شیر را در وعده صبحانه و به صورت گرم بنوشید.
نوشیدن شیر در عصر، برای افراد میانسال بسیار مفید است و به افزایش قدرت بدنی‎ آنها کمک می‌کند. همچنین، مصرف شیر برای افرادی‌ که مشکلاتی مانند بدن درد و ضعف بینایی دارند، بسیار مفید است. البته ناگفته نماند که مصرف شیر در وعده عصرانه برای افزایش انرژی کودکان هم مفید است.
مصرف شیر در شب افزون بر آنکه به بهتر خوابیدن کمک می‌کند، آرامش‌بخش است. در واقع، نوشیدن شیر در شب به رفع استرس و خستگی کمک می‌کند. همچنین، خوردن شیر در شب، برای رفع یبوست بسیار مفید است و کلسیم موجود در شیر کامل جذب بدن می‌شود. اگر شب‌ها به‌طور مرتب شیر مصرف کنید، به مرور زمان چربی بدن‌تان کاهش می‎یابد و به لاغری شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که مصرف شیر را در رژیم غذایی کم‌کالری خود جای دهید. همچنین با مصرف شیر، از بیماری‌هایی، مانند فشار خون پایین، انواع سکته و سوزش معده در امان می‌مانید. افزون بر آن، شیر منبع کلسیم و مواد معدنی است که به سلامت دندان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌‎کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات