حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۴۴۹۳۸

این طلبه با خدماتش جلوی مهاجرت روستاییان به شهر را گرفت

امام محله مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان درمیان با کمک مردم روستا و خیرین ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری کرد تا جاده خاکی روستا، با کمک گروه جهادی آسفالت شود.

جاده روستایشان سال‌ها خاکی مانده بود و رنگ محرومیت به خود گرفته بود. این مشکل و مشکلات دیگر عامل ناامیدی روستاییان شده بود تا جایی که عطای زادگاه را به لقایش می‌بخشیدند و به شهر کوچ می‌کردند اما طلبه جوان روستا کمر همت بست تا با حل مشکلات زیرساختی، بچه‌های محله خود را در روستا حفظ کند. با همت و پیگیری‌های این امام روستا و مساعدت مالی اهالی و خیرین آن جاده آسفالت شد.

حجت‌الاسلام زارگزی در حال کار عمرانی برای اهالی روستا

جهادی‌ها با ۱۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جاده روستا را آسفالت کردند

حجت‌الاسلام ذوالفقار زارگزی، امام محله مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای نگینان از بخش قُهستان شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی است. او ۷ سال سابقه تبلیغی در نقاط مختلف دارد و اکنون دو سال و نیم است که در این روستا فعالیت دارد که طی این مدت توانسته خدمات ارزنده‌ای را به اهالی این منطقه ارائه دهد. او می‌گوید: «با پیگیری از شورای شهر و بنیاد علوی زیرساخت آسفالت جاده بخش قهستان را فراهم شد. سازمان راه و شهرسازی فقط هزینه آسفالت جاده را تقبل کرده بود و سایر هزینه‌ها نیز اعم از هزینه کارگر و... با کمک مردم روستا فراهم شد. در مجموع مردم روستا و خیرین ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌رسانی کردند تا کار آسفالت جاده توسط گروه جهادی که متشکل از اهالی مسجد بود، انجام شد.»


جاده روستا با کمک مردم و خیرین آسفالت شد

کمک ۱۰ میلیون تومانی ماهانه معدن به مسجد

این امام محله همچنین به صورت جهادی در فصل تابستان نزدیک به ۳۵ روز به تعمیر خانه‌های مددجویان می‌پردازد و در حیطه عمرانی فعالیت‌های زیادی را انجام داده است. به گفته حجت الاسلام زارگزی در نزدیکی روستا معدنی قرار گرفته است که به همت و پیگیری‌های او و همراهی مردم و دهیاری، قراردادی یک ساله در این راستا منعقد شد که ماهیانه ۱۰ میلیون تومان از معدن به حساب مسجد برای کارهای فرهنگی و عمرانی روستا پرداخت شود تا منبع درآمدی برای پیشبرد فعالیت‌های مسجد به وجود آمد.

راه اندازی اینترنت خانگی و همراه در روستا

در حالی‌که این روزها مردم بیشتر از خدمات غیرحضوری و اینترنتی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما هنوز روستاها و مناطقی هستند که از داشتن این فناوری بی‌بهره‌اند که روستای تبلیغی حاج آقا زارگزی نیز یکی از مناطق فاقد اینترنت بود و عاملی شده بود برای کوچ و مهاجرات مردم از روستا، اما این مشکل هم به همت این امام روستا رفع شد. او می‌گوید: «در یک هفته ADSL خانگی با کمک مخابرات درمیان در منطقه نصب شد و حدود ۶ ماه پیش نیز اینترنت خطی همراه اول در این روستا راه اندازی شد، که این کار یکی از اقدامات کاربردی برای این منطقه بود.»

روستاییانی که درگیر خشکسالی بودند روی به قالی‌بافی آوردند

در زمینه اشتغال‌زایی هم اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است؛ از جمله اینکه در سال اول حضور حجت‌الاسلام زارگزی در منطقه، مردم گرفتار خشکسالی بودند و نتوانستند محصولی تولید کنند و منبع درآمدی هم نداشتند. به همت او و همسرش زمینه فعالیت قالی‌بافی در این منطقه فراهم شد و با پیگیری وام از جهاد سازندگی، این کار رونق گرفت و در حال حاضر حدود ۱۷ دستگاه قالی‌بافی تهیه شده که مردم روستا با استفاده از آن‌ها در اندازه‌های مختلف ۳ متری، ۶ متری و ۹ متری قالی تولید می‌‌کنند. یکی از اهالی که قصد ترک روستا و مهاجرت به شهر را داشت تا در آنجا یک کارگاه خیاطی راه اندازی کند، با اعطای وام و تسهیلات به او، کارگاه خیاطی‌اش را در همین روستا افتتاح کرد.

گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان

این طلبه می‌گوید: «با کمک و پای کار آمدن بنیاد علوی، جهیزیه برای ۵ دختر نیازمند فراهم کردیم و همچنین در تهیه جهیزیه برای نیازمندان نیز از درآمد مسجد، اقلام مورد نیاز را خریداری و به آنان اهدا کردیم. علاوه بر این با درآمدی که از معدن به حساب مسجد واریز می‌شود و همچنین با مساعدت بنیاد علوی در فواصل زمانی مشخص، بسته‌های معیشتی تهیه و بین خانواده‌های کم برخوردار منطقه توزیع می‌کنیم.»

تبیین مسائل دینی برای نسل آینده

تمام کار این طلبه در حوزه خدمات عمرانی و اقتصادی و اشتغال‌زایی خلاصه نمی‌شود و او در زمینه کارهای فرهنگی و تبلیغی هم بی‌کار نبوده است. ارتباط با نسل جوان و دانش آموزان و تلاش برای تبیین مسائل دینی و تربیتی برای این قشر، یکی از دغدغه‌های حجت الاسلام زارگزی است. او با برگزاری کلاس و جلسات مختلف در مدرسه و مسجد پیرامون مسائل مختلفی همچون آموزش نماز، قرائت قرآن و ... با این قشر به گفت‌وگو می‌پردازد و سعی دارد زمینه رشد فکری و دینی این سرمایه‌های ارزشمند را فراهم کند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات