سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۵۰۳۵

رئیسی: امروز دولت و نهادهای انقلاب به‌صورت هماهنگ در جهت رفع مشکلات مردم می‌کوشند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین واگذاری 23 هزار واحد مسکن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت حجةبن الحسن العسکری امام زمان(عج) با اشاره به آیات و روایات حضرات ائمّه معصومین(ع) در توصیه به کمک به نیازمندان اظهار داشت: امروز کمیته امداد بعد از 45 سال کارنامه‌ای درخشان و قابل ارائه در کمک‌رسانی به نیازمندان و باز کردن گره از زندگی مردم دارد. یاد مرحوم عسگراولادی و آقای شفیق را گرامی می‌داریم و در این نهاد ایفای نقش کردند.

رئیسی: امروز دولت و نهادهای انقلاب به‌صورت هماهنگ در جهت رفع مشکلات مردم می‌کوشند

وی افزود: مردم ما امروز بیشترین اعتماد را به این نهاد انقلابی دارند و به‌سهم خودم از مدیران این نهاد قدردانی می‌کنم. بسیاری از خادمان این نهاد بی‌نام‌ونشان در جای‌جای کشور خدمت می‌کنند و در عرصه‌های مختلفی کار انجام داده‌اند.
رئیس‌جمهور بیان کرد: مسئله مسکن به‌عنوان بخش هزینه‌بری است که بیش‌ترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و امروز نهادهای انقلاب اسلامی بسیج شده‌اند این مشکل را حل کنند و همکاری خوبی بین همه نهادها و دولت وجود دارد، یکی از جلوه‌های این همکاری واگذاری این 23 هزار واحد است.

رئیسی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی، همکاری نهادهای انقلاب با دولت و گروه‌های جهادی که افتخار کشور هستند می‌توانند نقش مؤثری در این نقش داشته باشند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم تشکیل وزارتخانۀ «جهاد کشاورزی» و ادغام سازمان جهاد سازندگی در این وزارتخانه، حرکت جهادی در کشور کُند و متوقف نشد و گروه‌های جهادی در کشور مشغول هستند. این نیز بر اثر هدایت‌های مقام معظم رهبری است و اقشار مختلف از جمله دانشجویان، هیئتی‌ها و مسجدی‌ها در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این‌که کمیته امداد اعلام کرده است "تا پایان سال 1402 در روستاها نیازمند و مددجوی بی‌مسکن نداشته باشیم" اقدام مهمی خواهد بود و دولت هم مساعدت‌های لازم را انجام خواهد داد.

رئیسی ادامه داد: کمیته امداد در اشتغال نیز از نهادهای موفق است و آمار خوبی در این‌زمینه دارد؛ این کمیته فقط مستمری نمی‌دهد بلکه خانواده‌ها را با برنامه‌ای مدوّن خودکفا می‌کند.

ساخت یک‌میلیون مسکن در سال نیاز کشور و طبق قانون است

وی خاطرنشان کرد: همه اجزای دولت مسئله‌ مسکن را به‌عنوان مسئله ضروری مسکن می‌دانند و این‌که بنده در جلسات مختلف می‌گویم «باید یک میلیون مسکن ساخته شود»، برخی فکر می‌کنند این نگاه فردی است؛ کسی که با نیاز کشور آشنا باشد، می‌داند باید سالی یک میلیون مسکن می‌ساختیم و در دهه‌های گذشته که ایجاد نشد، عقب‌ماندگی داریم و این عقب‌ماندگی الآن خود را نشان می‌دهد و تکلیف قانونی هم هست.

رئیس‌جمهور بیان کرد: همکاری نهادهای انقلاب اسلامی، خیّرین، گروه‌های جهادی و دیگر بخش‌ها با دولت نشان می‌دهد که این امر دست‌یافتنی است.

رئیسی متذکر شد: بنده در گزارشات تقدیمی به مقام معظم رهبری، فقط از اقدامات دولت نمی‌گویم و عملکرد و همکاری‌های سایر نهادهای انقلاب اسلامی را هم ذکر می‌کنم؛ گذشت آن‌زمانی که نهادهای انقلاب یک بخش بودند و دولت هم در بخش دیگری بود، یک زمانی بود که این دو از هم جدا بودند ولی اعلام می‌کنیم همۀ ما یک آهنگ داریم و آن هم گره‌گشایی از مشکلات مردم، اجرای دستورات مقام معظم رهبری و اجرای خواست مردم است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات