اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۲۶

وزیر اقتصاد مطرح کرد؛ هدایت نقدینگی به بازارهای مولد با گواهی سپرده نفت

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در نشست رونمایی از گواهی سپرده ی نفت، ضمن اشاره به تاریخچه صنعت نفت در ایران گفت: صنعت نفت ما تاریخچه دیرین و تلاطمات و پیچیدگی‌های زیادی داشته است اما یکی از مواردی که سال‌های سال در یک انحصار و قفل شدگی وجود داشت، گام به گام  شکست و مرتفع شد. بخشی از این شکست با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 و ورود بخش خصوصی به زنجیره نفت خام و میعانات بود.

وزیر اقتصاد مطرح کرد؛ هدایت نقدینگی به بازارهای مولد با گواهی سپرده نفت

وی ادامه داد: بخش دیگر این قفل نیز امروز با همت مشترک وزارت نفت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بازار سرمایه شکسته خواهد شد و ابزار‌های جدید مالی و اقتصادی به کمک آمده‌اند. نکته مهم این است که این ابزار در زمانی ایجاد می‌شود که وضعیت فروش نفت در یک نقطه بسیار مطلوب قرار دارد و در زمینه تعاملات خارجی و تبادلات مالی نیز در نقطه بسیار مطلوبی نسبت به گذشته دارد.
 

گواهی سپرده ی نفت ابرازی برای هدایت نقدینگی به بازار مولد
خاندوی با اشاره به دغدغه ی مهم هدایت نقدینگی به بازار های مولد به واسطه انتشار گواهی سپرده ی نفتی افزود: رقابتی شدن و شفاف شدن و بازگشایی درها بر روی بخش خصوصی در صنعت نفت مهمترین رخداد در این میان است. در رونمایی این گواهی صرفا یک اتفاق کاغذی صورت نمی‌گیرد، یک رخداد واقعی و فیزیکی اتفاق می‌افتد و هدایت نقدینگی به یک بازار مولد و واقعی است. از زحمات دوستانمان در وزارت نفت و سازمان بورس و بورس انرژی در یک سال اخیر صمیمانه قدردانیم و ان شاءالله شاهد عمق بخشی در آینده به این ابزار باشیم.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات